MedIQ

A hét blogja díjat tőlem a Hospital Food blog kapja, ahol páciensek a világ minden tájáról beküldik a kórházakban, klinikákon készített fotóikat, melyeken az látszik, mivel etetik őket. Tanulságos végignézni a képsorozatokat, mert néhány ételt még egy 4-5 csillagos szállodában is el tudnék képzelni.

Láthatunk japán, amerikai vagy akár ausztrál fogásokat is. A klinikán töltöm napjaimat mostanság és nem nagyon találkozom ezekhez akárcsak hasonlító étkekkel.

Természetesen válogatni nálunk is lehet, de inkább a magánklinikákon.

Milyen tapasztalatok vannak a kórházi étkezésekkel kapcsolatban?

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr841110553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodr · http://google.com/+ibodr 2009.05.09. 11:28:33

Három évvel ezelőtt feküdtem kórházban 3 napot. A hideg kaják rossz minőségűek voltak, értsd: szikkadt kenyér, kevés vaj, olcsó és csúnya felvágott, ezeket általában otthoni étellel pótoltam. Az ebédek viszont finomak voltak, ezen meg is lepődtem, bár ez utóbbiban nem vagyok válogatós, kedvelem a menzakosztot.

Illéri 2009.05.09. 14:09:34

Orvostanhallgatóként tavaly voltam segédápolási gyakorlaton egy belgyógyászati osztályon. Az ebéd tényleg nem volt rossz, sőt még mindenféle desszertek is voltak, amelyek persze soha nem jutottak el a betegekhez, mivel a nővérek mindig eltették maguknak, csakúgy mint a finomabb főételeket is. Persze az nem lehetett, hogy egyik szobába jut csirkemell, a másikba pedig nem, szóval...elrakták az összes csirkemellet maguknak:)

musi 2009.05.09. 14:26:49

ami nálunk Magyarországon van, az teljes gáz... kenyér+felvágott szintű hulladék. és nem azért mert nincs pénz, hanem mert szart se tudnak az orvosok a táplálkozásról.

bobotov 2009.05.09. 14:27:09

3 hónapja szültem, akkor az István kórházban ez volt a menü:
reggeli: 1db vizes zsemle szalvétán plusz háromszögsajt
ebéd: kapormártásos valami főtt krumplival hidegen
vacsora: 1 db vizes zsemle minilekvárral

igazi szoptatós étrend...:)

serwer 2009.05.09. 15:18:38

Be kéne feküdnöm valahová?
Ritka igénytelen vagyok és van rajtam +15 kiló.
Úgy fogynék, hogy közben zabálok.

nemuccaszoc 2009.05.09. 15:19:18

Nálunk ilyen menü a jobb éttermekben van.

serwer 2009.05.09. 15:42:40

@uccaszoc:
Azért megnézném, hogy az utcáról bevitt hajlékony elé melyik országban raknak egész halat meg fagyit.
Egyébként ez kettő darab fotó, talán küldtek többet is?

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.05.09. 16:01:54

Ahol most feküdtem pár napot, ki volt lógatva az EüM vonatkozó rendelet, ha jól emlékszem, a napi étkeztetési keret 550 huf/fő. Ebből nem lehet sokat kihozni...
a reggeli 2 könnyű zsömle + kis kocka vaj(margarin)+ vmi adalék (pl poharas joghurt) meg persze tea v kávé (ami totál ugyanolyan volt, mint húsz éve)
ebéd: könnyű leveske (zöldségaprólékkal, tésztaaprólékkal) + könnyű főzelék benne 1 fasírt v szelet hús + talán egy 2dl-es narancslé
vacsora: ide bemásolhatnám a reggelit...

meg lehet szokni, hogy elég legyen... :-)

btw, ahol olyan királyi menüt adnak, ott valszeg vastagon perkálni is kell, nem?

oiduft 2009.05.09. 16:22:05

Pár évvel ezelőtt a barátnőm Skóciában, Invernessben kórházba került 3 napra. Na, ott 10 féle ételből és 2 féle desszertből lehetett választani előre. :-) MIndenkinek a kezébe nyomták a másnapi menüt, amiről írásban lehetett választani. A részletekre sajnos nem emlékszem, a barátnőm nem kaphatott ilyen cetlit, mert úgy volt, hogy megműtik, így három napig koplaltatták. :-(

Baszkurátor 2009.05.09. 16:50:32

Nos.Én nemrégiben ( 2006 :) ) töltöttem 3 hónapot kórházban.Ebből egy hónap volt az intenzív amikor nulla kaját és mégnullább vizet vehettem magamhoz ( magas vérzsír, magas koleszterin = hasnyálmirigy gyulladisz, éppen csak megmaradtam ).
Aztán jött a két hónap sebészet ahol azért már kaptam enni.Most a lényeg.
Ugyan nem hízlalda de nekem semmi panaszom nem volt az étkezésre.Aki ismer az tudja, hogy ugyan én mindent szeretek csak az a fontos, hogy finom legyen.És igazán mondom, hogy jó volt a kaja.Többször kértem, hogy tolmácsolják tiszteletem a szakácsnak ;)

Ha még elmondhatom akkor annyit szeretnék hozzátenni, hogy én teljesen megvoltam elégedve a kezeléssel.Azóta is hálás szívvel gondolok az orvosokra, ápolókra.Én ezt több helyen is el akartam mondani de az újságot nem érdekelte ( kit érdekel egy elégedett exbeteg .. ).Aztán írtam egy ilyen eü államtitkárnak ( vagy mifene a titulusa ), hogy van betegjogi izé akinél lehet panaszkodni de ha valaki elégedett azt hol lehet elmondani??Hát válaszra sem méltattak.Egyet tehetek és teszek is.Azóta is bemegyek a kórházba egy kicsit beszélgetni azokkal akiknek lényegében az életemet köszönhetem.
Jó látni azt, hogy jól esik nekik a szeretet.

Elnézést, hogy kicsit hosszabb voltam és kicsit off de ez nagyon kikívánkozott már belőlem.

nyalógép 2009.05.09. 18:16:08

@Baszkurátor: Elég sajnos, hogy kis hazánkban, csak az elégedetlenségnek van hírértéke, pedig ez is beletartozna a pártatlan újságírásba.

bodr · http://google.com/+ibodr 2009.05.09. 18:27:13

Csatlakozom Baszkurátorhoz (hm, ez milyen jól hangzik!). Érdekes módon velem még soha nem volt köcsög egyetlen orvos sem, leszámítva a 15 évvel ezelőtti MÁV kórházas fogszabályozó orvost, aki minden alkalommal azzal próbált fegyelmet tartani a gyerkeke kezelése közben, hogy ha megmoccanok vagy nyelek vagy bármi egyéb, akkor meghalok. És lám, most én is a negatív emlékkel példálóztam, hát így terjed a köztudatban a tévhit, miszerint az orvosok köcsögök. Pedig nem.

Baszkurátor 2009.05.09. 18:47:49

Annyi mindent mesélhetnék arról a három hónapról...Csak nemtudom mennyire tolerálja a főnök az offolást.
Lehet, hogy aki még nemvolt hasonló helyzetben annak furcsa lesz amit mondok de én akkor, ott sokkal többet kaptam mint az egészségemet ( már amennyit abból visszakaphattam ).Olyan embereket ismertem meg, hogy azt szinte el sem lehet mondani!!

Az eset itt történt : Vas Megyei Markusovszky Kórház

Intenzív Betegellátó Osztály
Osztályvezető főorvos: Dr. Schaffer Éva

Általános és Érsebészeti Osztály
Osztályvezető főorvos: Dr. Márkus Béla Ph.D., c. egyetemi tanár

( elnézést ha nemszokás ilyen itt )

2009.05.09. 19:05:32

Na, megnéztem a belinkelt blogot is.
Tényleg van néhány, ami még jobb szállodában is megállná a helyét.

@Illéri: Azért ez durva.
Erre most majdnem beírtam valamit... De inkább mégsem.
Ez olyan, mint a beteg gyerekek feje alól kihúzni a párnát. A 'poén', hogy éppen a gyógyítók teszik ezt velük.

Még jó, hogy jött Baszkurátor, és hozott ellenpéldát is.

Rotbizony 2009.05.09. 19:05:35

@bobotov: drágaságom, az extrákat talán saját zsebből, a távozás után... ne a zsebemből készülj fel a szopatásra... már elnézést

decoati 2009.05.09. 20:27:52

A feleségem és a picúr most jöttek haza 2 hét után a klinikáról, (Debrecen) hát, mit mondjak. A nejem évek óta nem volt ilyen karcsú.:)
Egy óvatos kérdésére elmondták neki: valszeg azzal lehet a probléma, hogy az adagok beteg emberekre vannak méretezve, ők meg nem betegek...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.05.09. 21:38:06

nos én úgy gondolom, hogy rendkívül jó reklámot tudnak így csinálni 1-1 magánklinikának, úgy beállítva a dolgot, mintha egy beteg küldte volna be a képet.
mert ugye hatalmas üzletről van szó. de végül is ha nem is erről van szó akkor is jó dolog egy kajás blog :)

Niké 2009.05.09. 21:56:25

Csatlakozom Baszkurátorhoz: egy ételmérgezés (botulizmus) kapcsán vendégeskedtem 33 napot baleseti belgyógyászaton, ebből 12-t intenzíven, ugyan a kaja felejthető volt, főleg, hogy infúzióban kaptam eleinte, de utána meg mennyeinek éreztem, hogy egyáltalán tudok enni:) viszont felejthetetlen élmény volt a nővérek-orvosok törődése, és senki nem fogadott el semmit cserébe, ellenben az akkori kezelő orvosom (főorvos volt) a háziorvosunk azóta, és csak szuperlativuszokban tudnék róla mesélni:) pedig ez Budapest, 1996 volt, Erzsébet kórház, iszonyúan lepukkanva, de a hozzáállás feledtette a 1977-es falfirkákat:)

Bromwyn 2009.05.09. 22:05:31

Egy eve voltunk egy hetig a budapesti I. Gyermekklinikan a kisbabammal. OFF: A legfontosabb, hogy hamar meggyogyitottak a gyereket. Mindenki nagyon kedves es normalis volt, orvosok, noverek egyarant. ON: az etel nagyon jo minosegu volt es pont eleg, mindig volt desszert is. Szoval en csak jot tudok mondani. :)

LustaDick 2009.05.09. 22:30:52

@Rotbizony: "ne a zsebemből készülj fel a szopatásra"

Miért feltételezed róla, hogy ő nem fizet ugyanúgy TB-t, mint te? Sőt, lehet, hogy többet is. Akkor meg a saját "zsebéből" készül fel a szoptatásra. Nem mellesleg: aki kórházban kényszerül enni-inni (akár betegség, akár szülés miatt), az akkor éldegéljen csak szittyós zsömlén és turistaszalámin, mert "nehogymár te fizesd" a kajáját? Csak szólok, hogy többek között az ő szoptatandó gyereke fog majd téged később eltartani, ha nyugdíjas leszel!

Empátia, cicuka, meg egy kicsi gondolkodás, az kéne!

Labasmaz 2009.05.09. 22:49:28

Voltam korhazban idehaza: Szigony utca, SOTE Ful-orr-gege Klinika, 2002 korul. Ebedre kaptunk olyan fasirot, ami ugyan akkora, mint a tenyerem, de hus az kevesebb van benne egy falatnal osszesen, es nyers a kozepe is. Hozza brokkoli fozelek! Kepzelhetitek...

Tavaly voltam egy negyszeres felkarcsonttoresbol kifolyolag Oxfordban, a John Ratcliffe korhazban. Kaptam minden nap egy totoszelvenyre emlekezteto holmit, amin vegig lehetett x-elni, hogy levelsbol, foetelbol, desszertbol, gyumolcsbol es innivalobol mit kerek. Es nem csak egyet-egyet - ha mindenhova x-eltem, mindenbol kaptam, nem is keveset. Ha maradt a kocsin kaja-pia, szoltam a fekete sracnak, hogy figyi, a kor vegen dobj mar be valamit a maradekbol, szo nelkul hozta, vagy ha nem voltam ott, odarakta az ejjeliszekrenyemre. Termeszetesen kulon etel vegetarianusoknak + az indiai es hasonlo vallasok kovetoi is kapasbol megtalaltak a listaban a maguk etelet anelkul, hogy kulon szolni kellett volna erte...

Az csak hab a tortan, hogy minden agyhoz kulon (!!!) 15 huvelykes LCD monitoros terminal egy jo hosszu karon, hogy kenyelmesen beallithassa maganak mindenki. Minden agy 6-8 iranyba allithato motoros holmi. Az osszes radio + 1-2 TV csatorna ingyenes, a tobbi TV csatorna + az Internet + telefon mar fizetos. Bejovo hivasok kozvetlen szamon betegenkent... Ja, es mindenkinek gyari zacsibol frissen bontva fulhallgato, amikor befekszik az agyaba, hogy ugy tudjon TV-zni, hogy nem zavarja a tobbieket. Ezt ajandekba el is lehetett hozni, ugysem adjak oda masnak. Fogkefe, fogkrem, fesu - adnak szo nelkul, ha nincs a frissen bevitt betegnel. Torolkozo, agynemu - szamolatlan, amikor es amennyi kell. Kacsa: papirmase, mint nalunk a tojastarto! Egyszer hasznalatos, szoltak, hogy ejszaka csengessek, ha hasznalom, mert reggelre szetmalik. :-) Kiontik belole a tartalmat, a papir meg megy a daraloba. Nincs fertotlenites, nincs egyik betegrol masikra hugyuti fertozes stb.

CT vizsgalatra nem fel evet, hanem fel orat kellett varni, hogy megnezzek, merre koszaltak el a torott csontok a karomban... Amikor Slough-bol at kellett vigyenek Oxfordba, nem varattak fel napot a betegszallitora, hanem siman hivtak egy taxit, oszt' csok. Masik korhazban a sofornek kifizettek a penzet, ment isten hirevel dolgara.

frutella 2009.05.09. 23:18:52

Szinte biztosra veszem, hogy a 2009.05.09-én feltöltött kép magyar menüt ábrázol :-)

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2009.05.09. 23:22:37

Hehe, az tényleg biztosan magyar. :)

neurotikk! (törölt) 2009.05.09. 23:38:23

4 eve be kellett fekudnie a baratnomnek a Szent Laszloba. Pakolt, kirohogtem minek visz kanalat. Adnak levest de kanalat nem? Ilyen abszurd nincs is.
Nos, mikor meglatogattam mar nem rohogtem. Jo hogy pakolt kanalat.
Mondjuk azzal a level (nem hivm levesnek) nem veszit.
Az egesz korhazban lopasellenes intezkedesek voltak bevezetve. Ha jol emlekszem meg a wc papir is porciozva volt. Vagy azt is o vitte magaval? Mar nem emlekszem.
Ugy dontottem, ha valaha valami bajom lesz inkabb meltosaggal meghalok mint ez....

norczhy 2009.05.10. 09:05:17

Az utóbbi időben megfordultam jópár szerettemnél a BAZ Megyei Oktatókórházban és úgy vettem észre, hogy a kaja nagyon ízletes, mindenki meg volt vele elégedve, csak a mennyisége volt csekély. De kinek nem visznek be a rokonai ezt-azt?

Rotbizony: jó nagy bunkó vagy, hallod!

Minerva89 2009.05.10. 09:28:05

Az idei téli vizsgaidőszakom felét tötlöttem a Dél Pesti Kórházban, sokáig nem tűnt fel a kaja minősége, mivel minden kajától felkavarodtam (8 kiló fogyás 2 hét alatt, ez még a Norbinak is sokk lenne), de amikor már képes voltam rendesen étkezni, nem sok panaszom lehetett az ebédekre (tök átlagos menzakoszt), csak a reggeli-vacsora nem nyerte el a szimpátiámat. Minden nap ugyan az a fajta szeletelt kenyér (elvétve zsömi, de azt inkább csak a cukorbetegeknek), miután hazamehettem, majd' egy hónapig nem ettem kenyeret. (Tudjátok, bizonyos félműanyag szeleteltkenyereknek van egy bizonyos mellékíze...)
Ettől függetlenül nem szólhatok sok rosszat a kórházra, a naponta váltakozó ügyeletesek jó fejek voltak, egész jól tűrték a mindennapi ,,mikormehetekmárhaza" szövegelést... (kikönyörögtem magam vizsgázni). Nővérek közt is volt egy nagyon kedves hölgy és egy jó arc ápoló, segítettek nem becsavarodni a sok prosztatabeteg bácsi között (urulógia, vesemedence gyulladással).

mesmithy 2009.05.10. 09:33:52

Abbol a penzbol, amit a korhazak kapnak a betegek elelmezesere, bizony nagyon nehez napi 3-szori, illetve bizonyos betegsegek eseten 5-szori etkezest biztositani. Ehhez meg nyugodtan szamitasba kell venni a konyhai szemelyzet gyakori alulkepzettseget es alulfizetettseget, igy ha az elelmezesvezeto nem figyel, akkor az alapanyagok hamar eltunnek. Sajnos gyakran mar a kesz etel az osztalyokrol is eltunik, mert az osztalyon dolgozo szemelyzet fogyasztja el vagy viszi haza. Ennek ellenere lehet jo peldakat is talalni.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2009.05.10. 09:37:53

OFF
Voltam 1 napos sebészeten nemrég az ÁEK-ben. A vizsgálatot az új gyönyörű épületben végezték, minden oké volt. A műtétet pedig a lepukkant Vörösvári úti rendelőben, de meglepetésemre itt meg volt egy kis sziget az sebészetnek, ami szintén 21.századi volt.Kaját nem kaptam.
Visszamentem kontrollra az ÁEK-be, és fent az osztályon, vártam az orvost. Addig gondoltam pisilek egyet. Sikerült, a férfi wc-be, mert a női 3 wc-je közül egy sem ütötte meg a mércét.
Visszamentem várakozni, és szóltam a nővéreknek, hogy mi a helyzet a wc fronton, amire azt válaszolták, ez nem az ő dolguk. Mondtam tudom, de esetleg hívhatnának egy takarítót.Nem tették. No comment.
Felmentem az orvossal az orvosi szobákhoz, ahol nagy meglepetésemre ROBOTOK SZÁLLÍTOTTÁK A KAJÁT!!!
Gondoltam is milyen furcsa, az egyik emelten tiszta kultúrált csendes okos robotok, a másikon meg mi emberek koszosan igénytelenül "beleszarósan"( és itt nem csak a nővérre gondoltam:))
On

Pelikán 2009.05.10. 10:18:42

@Illéri: segédápolási gyakorlat nincs.
többi mondandód is ennyire hiteles?

Illéri 2009.05.10. 10:41:36

@Pelikán:
www.szote.u-szeged.hu/aok/edu/tajekoh_alap.doc

13. oldal teteje

Kritérium tantárgyak az I.- II. félévben:
AOK-K171 Ápolástani nyári gyakorlat, 4x35 órában

Ja bocs nem segédápolás, hanem simán ápolástani. Attól én még egész nap a szart vakartam:)

lifelike 2009.05.10. 10:48:11

eleg gyanusak a dicsero sztorik, lehet hogy masik dimenzioban jarnak korhazba azok a kommentezok...
az orvosok nagy szazaleka nem torodik a beteggel, feluletes, szakmailag felkeszuletlen, felrekezeli a beteget, vagy elkuldi masik orvoshoz
az orvosok egy harmada lehet az aki valoban orvos

a kajak borzalmasak, amiket en lattam latogatasok alatt az inkabb volt moslek mint etel

fingerbangs 2009.05.10. 10:52:41

figy, elmentem körzeti orvoshoz mert köhécseltem, azt mondta "hidegallergiám" van, (értsd: a hideg levegőtől van a köhögés) adott rá egy csomó erős gyógyszert, de nem segített semmi, aztán egy fizetős magánklinikán 2 perces beszélgetés alatt kiderült, hogy refluxom van, és meg is gyógyultam hamar!!!! ennyire volt csak ostoba a körzeti doki

wiener 2009.05.10. 10:58:03

Nagyon jók a képek és a kommentek is tanulságosak. Inkább nem is mesélek, hogy itt kint Bécsben ill. St.Pöltenben milyen kaják és ellátás van, illetve milyen az orvosi morál mert nem akarlak benneteket szembesíteni az otthoni helyzet reménytelenségével.

Baszkurátor 2009.05.11. 12:28:59

@wiener:
Bár a vőm osztrákiában dolgozik fingom sincs az ottani viszonyokról de azért azt nagy bizonyossággal állíthatom, hogy nem 2milla ember tart el ( fizet RENDESEN adót, TB, mittoménmit ) 7millát.

Veiled 2009.05.19. 16:32:33

Én special az edelényi kórházban dolgozom. Ugyanazt esszük mi dolgozók, mint a betegek.
Igaz, régen többet adtak, de még így sem rossz. Én kifejezetten szeretem az ottani kosztot.
Nem egy betegem meséli, hogy jól főznek. Volt olyan férfi, aki otthon nem bírt enni, nálunk bent a kórházban meg repetázott is :D
Persze van olyan akinek nem ízlik, de hát ízlések és pofonok.
süti beállítások módosítása