MedIQ

Hazaérkeztem a nagyszerű FutureMed kurzusról és mind a 6 napról készítek külön összefoglalót. Íme az első nap, a második nap és a harmadik. A kaliforniai NASA központban megrendezett kurzus valóban egyedi volt, jelenleg kétség kívül a legrangosabb kurzus a jövő orvoslásáról és globális trendjeiről, sőt előadni is felkértek, de ne szaladjunk ennyire előre.

A negyedik nap céglátogatásokról szólt, kezdtük a Genentech céggel, mely a DNS út 1-es szám alatt található. Megmutatták azt a robotberendezést, mellyel a 3,5 millió hatóanyagformulát tárolják és kezelik. Egy előadás során 3D-s szemüvegben tekinthettünk abba a folyamatba bele, melynek során a különböző fehérjeszerkezetek réseibe terveznek molekulákat, új hatóanyagokat. 

20130207_192509.jpg

Aztán Palo Alto következett, rengeteg webes cég hazája (Quora, Mashable, Pinterest, IDEO, Hewlett Packard, Altavista) és a Palantir cég. Így a negyedik napon ezen a látogatáson vált színtisztává nekem a résztvevők és a szervezők "big data" fétise. A Palantir kifejezetten nagy, rendszerezett és rendszerezetlen adattömegek klinikai felhasználásával is foglalkozik. Azt volt meglepő látni, mennyire könnyen el lehet helyezkedni start-upoknál a környéken, ha valaki komolyan foglalkozik a munkájával és még nyitott gondolkodású is. Ezerszer könnyebben, mint nem csak nálunk, de bárhol máshol.

Marc Goodman, ex-rendőr, arról beszélt, mennyire veszélyes az internet az egészségügyben. Arra lehet számítani, hogy a digitális egészség elleni bűncselekmények száma nőni fog, például "Bluetooth pisztollyal" már tudtak vezérelni inzulinadagoló pumpát, ami így a normális mennyiség tízszeresét fecskendezte a betegbe (erről semmit nem találtam online). 

Az IDEO design cégnél feladatokat kellett megoldanunk, ráadásul elég triviális feladatokat, például találjunk ki olyan megoldást, ami egy orvos munkáját segíti. Az ember azt sem tudja, honnan induljon, de éppen azt a lépéssort próbálták megtanítani nekünk, hogy egy ismeretlen kifutású feladatnak hogyan állunk neki, hogyan térképezzük fel a problémákat, a célközönséget és jutunk el egy kreatív ötletig. Egy példa:

A csapat másik fele az Autodesk cég egészségügyi termékeit, fejlesztéseit nézte meg a művégtagoktól a 3D nyomtatással készült implantátumokig.

IMG_4626-XL.jpg 

Mire visszaérkeztünk a NASA központjába, már Ray Kurzweil, világhírű jövőkutató (nemrég került a Google-höz) készülődött az előadásához. Nagyon vártam ezt az előadást, olvastam a könyveit, láttam a filmjeit, de igazából újat nem mondott, és lenyűgözve sem éreztem magam. Vagy már én voltam estére fáradt, vagy nekem van arra szükségem, hogy az előadón lássam az akaratot, a készülést és az elhivatottságot. Kurzweil esetében inkább egy rossz előadót láttam, aki fáradtnak tűnt és le akarta tudni az előadást.

20130208_044217.jpg

IMG_5226-L.jpg

Íme az egyik dokumentumfilmje:

Az este zárását Esther Dyson-nak, a befektető gurunak köszönhetjük, aki arról beszélt, milyen nehéz megtalálni a jó befektetést a digitális/egészségügyi területeken, de neki valahogy mindig sikerült. 

IMG_5371-L.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr785111953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása