MedIQ

Tegnap éjjel látom, hogy hivatkozásokat kapok a híres-neves Cell szaklap egyik tudományos bloggerekről szóló cikkéből. Rászántam magam, megvettem a cikket (7000 Ft egyetlen cikkért!) és látom, hogy írnak az általam indított blogkarneválról, a Gene genie-ről és hivatkoznak is az angol blogomra.



A Neurophilosophy, az egyik legmagasabb nívójú blog azt írta erről a sikerről, hogy ez is jelzi, a tudományos blogokra egyre inkább lehet alapozni, és a blogkarneválok egyre inkább nyújtanak releváns információkat és hoznak létre orvosi közösségeket.

Miről is van szó? Számtalan minőséget nyújtó orvosi blog van az angol blogvilágban és egy-egy téma legjobb blogjait követni nem gyerekjáték, ezért a bloggerek kitalálták, hogy blogkarneválokat hoznak létre. A leghíresebb ilyen orvosi karnevál a Grand rounds, melyre hónapokkal előre kell jelentkezni (decemberben jelentkeztem, márciusban hosztoltam).

A klinikai genetika témakörében viszont nem volt ilyen, ezért megcsináltam én Gene genie, azaz Gén dzsinn néven. Az a célunk, hogy a humán genom összes génjét és a lehető legtöbb genetikai betegséget lefedjük 2082 előtt. Azaz minden második hét szombatján összeválogatja a szerencsés blog a legjobb cikkeket a témában. A mai napon például én tettem ezt a Sciencerollon. (Részlet ebből: Mendel-rap)



Remélem, sokáig fennmarad ez a karnevál (én mindent megteszek érte) és ez a siker még jobban ráveszi a genetikai bloggereket, hogy küldjék be nekünk cikkeiket.

Kis hazai kitekintés: januárban szerettem volna létrehozni egy magyar orvosi karnevált, megkerestem vagy 20 orvosi blogot, kb. 4 választ kaptam, azok is inkább voltak semlegesek, mint pozitívak. Majd egyszer...

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr8171430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szucsitg 2007.05.06. 00:19:39

kitartás berci, én hiszem, h előbb-utóbb beérik a dolog, és menni fog magyarországon.

a cikkhez és a karneválodhoz csak gratulálni lehet;)

Engusz 2007.05.06. 02:42:03

Természetesen gratulálok és csak így tovább! A magyarok sok mindenben elsők voltak a világon de mostanában valami elromlott a gépezetben. Gondolom nem kell bemutatnom hogy manapság mi a "menő" a magyar fiatalok nagyon nagy többségénél.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.05.06. 09:51:07

Köszönöm a gratulációkat! Én tényleg bízom benne, hogy mivel egyre több orvosblog van, hamarosan be tudok indítani egy ilyet.

Andor 2007.05.06. 11:08:15

Gratulálok, és meg szeretném kérdezni, miért ilyen drága egyetlen cikk az oldalon? :D

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.05.06. 14:09:41

Lövésem sincsen, a Nature egy hónapra 3000 Ft. Valószínűleg a magas impakt faktor miatt lehet (40) ilyen drága.

PRISZNYÁK JÁNOS 2007.06.05. 21:57:05

Kedves Bertalan !
Van egy 14 éves cf-es kisfiam, gondolom nem kell mondanom mennyi örömmel és félelemmel vegyes reménnyel töltötte el egész családomat a hír PTC124-ről .Szeretnélek megkérni hogy bármilyen újabb információd van erről a szerről rövid információval küld el nekünk! Köszönöm
Prisznyák Jánosné Mónika

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.06.08. 16:21:59

Kedves János!

Már csak a kommentjéért is tervezem, hogy hamarosan írok bővebben a ptc124-ről magyarul itt.

Remélem, az segít eligazodni majd témában.
süti beállítások módosítása