MedIQ

A patológia a 6 éves orvosi oktatás valószínűleg legnehezebb tantárgya. A patológia gyakorlatok sokakat megviselnek, de ennek az átélése fontos pont az orvossá válás hosszú folyamatában. Viszont ezt "kivinni az utcára" már nem biztos, hogy jó ötlet.

Az Interaktív Boncolás oldala éppen ezt teszi. Bár a másik szempont az, hogy nem árt megismertetni az emberekkel ezt az ágat sem. Megmutatják nekünk a boncolás alapjait és utána ki lehet emelni a szerveket, le lehet mérni őket, majd visszavarrni a sebet.



És ha már témánál vagyunk, íme egy teljesen agyatlan társasjáték, a Shocking Autopsy. Egy emberi test modelljébe különféle szerszámok vannak állítva és azokat úgy kell kihúzni, hogy a sebet nem érinthetjük. Ha mégis, akkor kisebb áramütést kapunk. Persze epilepsziásoknak és pacemakert viselőknek ki lehet kapcsolni ezt a büntető funkciót. Szívem szerint egész nap ott ültetném az ötletgazdát a játék mellett, hagy próbálkozzon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr144791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Engusz 2007.03.10. 05:08:12

Ha felvesznek az orvosira és eljütök a patológiáig hát nem tudom mi lesz... Nem mintha finnyás lennék de van ami nekem is sok (természetesen az egyik balesetfotókat feltüntető oldalon láttam győnyőrű képeket de az csak kép élőben más. Van egy mentős barátom ő mondott néhány kellemetlen dolgot. És a másik a szag. Ami talán rosszabb mint a látvány.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.03.10. 08:18:48

Ivadék76: ne is próbálkozz tanácsokat kihúzni belőlem, mivel medikusként úgyse adnék, hiszen milyen alapon... :)

Engusz: a szag megszokható, a látvány meg pláne. Ha csinálod, akkor meg az egész kellemetlenség eltűnik.

bani 2007.03.10. 11:35:34

A patológiát túl kell élni,nem lehet megszokni.Itt találkozol először a halállal,és nem könnyű feldolgozni,de ha a tudományra koncentrálsz,és végül is azért jelentkezünk ide, keresztül lehet lépni minden nehézségen.

Dr. Panasz Muki 2007.03.11. 19:37:46

Van már ilyen játék gyerekeknek, "Operation Shrek"; Shreket kell boncolni, mindenféle taknyokat és csigákat kell kihúzgálni belőle. Ha hozzárérsz a "sebhez", akkor megszólal a csengő.

Bogi aki patológus akar lenni :) 2008.01.15. 18:24:35

engem úgy érdkel az ilyen énis patológus szeretnék lenni de nagyon rosszul tanulok a suliban, a hullák mellett nagyon könnyen tudnék tanulni mert minden vágyam hogy 1x bejussak....
a hullák és a rejtélyes esetek...

Bogi aki patológus akar lenni :) 2008.01.15. 18:31:49

kicsit hülyén fogalmaztam szal a hullák mellett könnyen tanulnék mert annyira érdekel és ha van mellékelt ábra a tanuláshoz élőbe biztos jobban megragad az ember agyában...am meg minden vágyam h bejussak a patológiára....
meg a hullák és a rejtélyes esetek is nagyon érdekelnek...am meg a látványt meg tudnám szokni meg a szagot is idővel...én ugy vagyok vele mindent meg lehet szokni és 1x minden elmúlik ebben a kettőben hiszek.
bár én még nagyon kicsi vagyok hogy itt magyarázzak ilyan orvostanhalgatónak...
ez csak a véleményem volt a patológián nekem sem lenne ekkora a szám

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2008.01.15. 20:14:49

Bogi, most patológusnak készülsz vagy boncmesternek? Mert nem mindegy.

A patológus az egyik legtöbb tudást igénylő szakma.

Bogi aki patológus akar lenni :) 2008.01.17. 19:42:23

Gondoltam, amúgy mond el mi a külömbség a patológus és a boncmester között??? nekem mindegy csak a cél hogy holttesteket vágjak fel és vizsgálgassam a testükben lévő halált okozó eltérést :D ez szépen megfogalmaztam nem????
tudom hogy nem tudok majd odáig eljuti szerintem az érettségin meg fogok bukni milvel nem nagyon tanulok és ha igen akkor is kimegy a fejemből minden lecke ezzel az ésszel még ha le is értségizek bármelyik orvosi egyetemre is jelnetkeznék ugysem vennének fel :((

halál 2008.02.24. 01:02:27

Hali!
Én már nem vagyok egy mai csirke,de engem
mindig is érdekeltek a halál utáni dolgok,ti akik nap mint nap foglalkoztok vele,hogyan tudjátok ezt megélni.
Mondjátok meg nekem mi különbség van a boncmester és a patólogus között?

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2008.02.24. 08:43:13

A patológus orvos, a boncmester nem...

tzatziki 2008.02.24. 09:45:26

" bani 2007.03.10. 11:35:34
A patológiát túl kell élni,nem lehet megszokni"

Teljesen egyetertek. :) Respekt annak, aki ezt valasztja hivatasnak; en inkabb maradok a klinikumnal.

girrly 2008.05.30. 12:30:21

kérlek, mondd meg: ez a játék, az interaktív boncolás, ennek van weboldala, ahol ki lehet próbálni? nagyon érdekelne, előre is köszi!

Cadasil 2008.09.27. 14:45:08

Trigger: A boncmester nem orvos, hanem egy olyan szakma, amit szakmunkásképzőben lehet elvégezni. Az ő feladata a boncolások során a halottak előkészítése, az orvosok segítése, illetve a boncolás után a halottak összevarrása, és helyreállítása. Nálunk Debrecenben, az egyik boncmester ezen kívül egy temetkezési válalkozást is vezet.
A Pathológus orvos feladata egyrészt a halottak boncolása, és a halál okának megállapítása nem rendkívüli halál esetén (rendkívüli halál már az igazságügyi orvostan hatásköre); másrészről bármely emberi szervezetből eltávolított szövet vagy szervdarab szövettani elemzése. És ez a második feladatkör, teszi ki a szakorvosjelöltek idejének 50-60%-át, szakorvosok idejének olyan 90-95%-át.
Szóval sok sztereotípia ellenére a pathológus nem "hentes", hanem szövettanász.

Remélem kielégítő választ adtam

akata 2008.11.14. 10:59:34

A boncolást nem a patológus orvos végzi, hanem a boncmester. Nem csak a halott előkészítése és a halott rekonstruálása a feladata, hanem azon kívűl a szerv kivétele néhol a szerv boncolása is. Ezt a patológiák válogatják és a patológus orvosok is, nagyon sok mindenen múlik a boncmester feladata, ha a boncmester nagyon jóban szeretne lenni a patológus orvossal akkor már csak a halál ok megállapítását hagyja a boncmester a patológusra.

Én nem szakmunkás képzőben végeztem el a boncmester sulit, ja és ma már kell hozzá érettségi is.

Egy boncmester.

galoca_no1 2008.12.13. 00:17:56

Sokszor nemcsak a patológusságot és a boncmesterséget keverik össze (bár azt elég gyakran, pedig elég messze áll a kettő egymástól), hanem amire valójában gondolnak, az már tényleg az igazságügy hatásköre..
rejtélyes esetek ehm... :) szóval igen,az már igazságügy.

Anatomy 2008.12.28. 15:56:35

ez igaz amit mondasz Berci tényleg a patológia az egyik legnehezebb én sokat hallottam erről és hát igen azt megállapítani hogy az elhunyt miben halt meg kicsit sem egyszerű főleg hogy sok szempontot kell nézni.(úgylátom itt szinte mindenki orvos akar lenni én is csak én nem patológus hanem orthopédus:)És milyen volt az első gondolatod vagy reakciód amikor előszőr láttál hullát?

Anatomy 2008.12.28. 15:58:18

@Meskó Berci: jövőre lesz belőled patológus?és miket tanulsz ha még tanulsz?hány éves korodtól kezdve szerettél volna lenni orvos?

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2008.12.28. 17:56:39

Szia!

Nem leszek patológus. 2009 szeptemberében végzek általános orvosként, ha minden jól megy, utána pedig ráfekszek a genetikára.

Berci

Anatomy 2008.12.29. 20:30:33

@Meskó Berci: értem ,és mi tetszett meg a genetikában?

zimonyi 2009.05.04. 12:08:28

Sziasztok,
én csak közvetve vagyok érintve a témában: a feleségem a pathologián rezidens.
Már harmadévtől ide készült - nem a hullák látványa miatt: a pathologiai munka kb. 15%-a boncolás, a többi szövettan, diagnosztika, érdekes kutató munka.
Nem egyszer volt, hogy a sebészek bemosakodva, feltartott kézzel várták a pathologia jelentését, hogy a kimetszett cucc jó, rossz vagy csak csúf...
Izgalmas, színes világ, halál morbid kollégákkal, vicces és elborzasztó esetekkel (ment már el tőlük is test az igazságügyiekhez).

Ha valaki a szagtól fél: akkor inkább ne menjen belgyógyászatra, tüdőgondozóba, mert egyes osztályokon ott van az igazi halálszag - a pathologia ehhez képest eléggé kiszámítható (végső soron, kenj egy kis vietnami balzsamot az orrod alá...)

raccooncity 2010.12.07. 10:04:10

mivel 2009es a legutóbbi komment, nem igazán gondolom, hogy túl nagy lavinát indítanék egy véleménnyel:)

raccooncity 2010.12.07. 10:23:51

@Meskó Berci: jó napot 2009 ben végzett doktor ús:) hát ez a semmitmondó kommentem betalált)) olvasgatom itt a dolgokat, ami először az eszembe jutott, a mi a különbség patológus és boncmester között, az volt, hogy a boncmester például boncolási jegyzőkönyvet sem jogosult kitölteni, és belső szervek kivételére, de fölvágására például nem:) jó régen nem kommentezték ezt az oldalt, nem tudom, hogy akadtam rá:P

raccooncity 2010.12.07. 10:27:43

hozzáfűzném még, hogy a helyesírási hibák azért csúsznak be, mert tiszta kézkrém a kacsóm, kívánci lennék arra a lányra, aki patológus akart lenni, de tanulni nem nagyon szeretett, talán azóta patológus vagy boncmester:)

raccooncity 2010.12.07. 10:48:08

van egyébként egy kérdésem, vagyis volna:) amire még egyértelmű választ nem kaptam, talán azért , mert egyértelműen nem válaszolható meg:) ki tudja, az első ember, akitől megkérdeztem a középiskolai biológia-kémia szakos tanárom volt, nem tudta megmondani a választ:))))) végülis a kérdés csak azért született, mert azt mondta, hogy aki olyat kérdez, amire ő nem tudja a választ, azt kitünőre zárja,:)

raccooncity 2010.12.07. 10:49:20

tehát: van hatása a trofoblaszt fejlődésére az rh inkompatibilitásnak?

hepar 2011.01.09. 14:07:43

Üdv Mindenkinek
Elöbb olvastam itt a komenteket,annyi lenne a hozáfüzni valom hogy elég régóta boncmester vagyok dolgoztam korházban is és most jelenleg az igazságügynél vagyok nem olyan könnyü a szakma mint az sokan gondoljáj a halál rengeteg formáját látam már de van olyan esett ami engemet is néha megvisel vagy elgondolkozom rajta.
Aki ezt a szakmát akarja választani annak annyit kell tanulni mint egy orvosnak szinte nekünk is megkell tudni állapitani hogy az elhunyt miben szenvedet és miben hunyt el igaz a végsö döntést és az utolsó szót az orvos mondja ki.
Az én orvosaim azt mondják hogy egymás nélkül nem tudunk létezni ezért kel a jó kapcsolat az orvos és a boncmester közt.
Szinte olyan mintha testvérek lenénk.
süti beállítások módosítása