MedIQ

A múlt héten Hollandiában jártam, zsűritag voltam egy egészségüggyel foglalkozó hacker eseményen és előadást tartottam a nijmegeni orvosi egyetem nyitónapján 4-500 medikusnak. 

A legnagyobb meglepetés akkor ért, amikor Berge professzor, a szájsebészeti klinika vezetője megmutatta, hogy a könyvem, The Guide to the Future of Medicine, 22 fejezete alapján alkotta meg az intézet új stratégiáját. A lenti posztert csinálták, amin minden fejezethez minden orvosnak és ápolónak be kellett jelölnie, hogy melyik fogja az intézet életét a leginkább meghatározni. Szinte belepirultam.

2_2.jpg

Az orvosi egyetemük minden modern orvosi eszközzel rendelkezik, egészségfigyelőkkel is. A képen egy laparoszkópos sebészetben használt szimulátort látni, ami fából készült és nagyon olcsó. Ráadásképpen pedig működik az Oculus Rift virtuális valóság szemüveggel. A hallgatók első kézből tapasztalhatják, milyen ezeket használni. Nálunk ez csak a kurzusomon lehetséges, mivel beviszem minden eszközömet.

3_3.jpg

A professzor megmutatta a klinikát és elmesélte, hogy szerinte a betegközpontú hozzáállás a design-nal kezdődik. A vizsgálókban körasztalok vannak (a legolcsóbb, egyszerű faasztalok), ahol a páciens beszélget az orvosával. Ha vizsgálatra kerül a sor, akkor "bemennek" a klinikába, ami a szobában lévő kék vonallal elkerített vizsgálórész, ahol megtörténik a vizsgálat. Utána viszont visszaülnek egymás mellé az asztalhoz. Sokkal humánusabb, betegközpontúbb felfogás, mint amit sokszor itthon tapasztalunk. És ez nem pénz kérdése. Egy faasztal meg egy kék csík nem okoz gazdasági válságot. Hozzáállás kérdése.

4_4.jpg

5_2.jpg

Végül az előadás. Az első éves medikusok nem ismeretlen órákon kezdenek, hanem egy hatalmas sátorban étel-ital mellett bemutatják nekik két nap alatt, hogy mire számíthatnak az elkövetkező években. Az egyetem vezetői motivációs előadásokat tartanak és meghívnak nemzetközi szakértőket, hogy beszéljenek nekik a jövőről. Én arról beszéltem, amit én szerettem volna így utólag hallani, amikor elsőéves voltam. Kicsit sikerült is sokkolni őket, de majd kiheverik.

6_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr537766752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sziszilane 2015.09.07. 21:21:41

Ami nem pénz kérdés, két szék egymás mellett, felfestett kék vonal a földön. Itt már csak az a kérdés, hogy képesek vagyunk-e megérteni, felfogni ezt az egyszerű tényt.
süti beállítások módosítása