A közösségi média előretörésével egyáltalán nem meglepő, hogy új problémák jelennek meg a színen. Történt a minap, hogy a Boehringer gyógyszercég Twitter csatornája kapott egy publikus üzenetet egy felhasználótól, hogy az egy Parkinson-kórban használt gyógyszerük nem várt mellékhatást okozott az édesanyjánál (kihullott a haja).
A cég egyből válaszolt Twitteren, miszerint a bejelentő hívja fel a cég telefonszámát, ahol be tud jelenteni nem várt mellékhatásokat.
Az FDA szerint 4 dolog kell egy nem várt mellékhatás bejelentéséhez:
- azonosítható beteg (az édesanyja)
- azonosítható bejelentő (a Twitter user)
- azonosítható gyógyszer (Mirapex)
- és a mellékhatás (hajhullás)
Ez esetben a bejelentő személye nem igazán felderíthető, hiszen az FDA érvelése szerint, nem azonosítható a Twitter felhasználó. John Mack kiváló pharmablogger viszont nagyszerűen kifejti, hogy kb. annyi azonosíthatóság van egy telefonbejelentésben, mint egy Twitteresben, viszont az utóbbi és más webes eszközökön keresztül akár közvetlenül az FDA-hoz sokkal több bejelentés érkezhetne, melyekre egyébként nagy szükség van.
Ez egy példa abból a sok ezerből, ami az FDA közösségi médiával kapcsolatos tétlenkedéséből fakad.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Hogyan segíthetek barátomon, akit elhagyott a párja 2011.04.28. 18:18:37
Trackback: Nem kell mindig jól lenni! 2011.04.28. 18:18:12
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.