Egyre több olyan hír lát napvilágot, hogy a genetikai tesztekkel foglalkozó cégek, mint az óriás Myriad, nem egészen fedik fel a valóságot, amikor eredményeket publikálnak. Legutóbb a Yale genetikusai azon kapták a Myriadot, hogy nem megfelelően reprezentálják a genetikus tanácsadók munkáját és jelentőségét, és nem segítik elő a genetikai tanácsadás fontosságának promótálását.
Úgy tűnik, hogy a Google által szponzorált genetikai cég, a 23andMe, utolsó hónapjait éli. Legalábbis sok jel erre utal. 4 millió dollárt vontak ki legutóbb belőle, tavaly távozott az egyik társalapító, Linda Avey, New York államban továbbra sem árulhatnak teszteket és a 23andMe körüli hype is kezd eltűnni. Lehet, egyszerűen csak a plátó fázisba került a szolgáltatás, de az az igazság, hogy ha végignézzük a versenytársakat, a Navigenics arat, a Pathway Genomics pedig nagyon ügyesen jön felfelé.
Az amerikai Nemzeti Humán Genomikai Kutató Intézet (NHGRI) olyan oktató portált hozott létre, melyen a nővérek és orvosasszisztensek következő generációit igyekeznek közelebb hozni a személyre szabott genomika világához.
Elindult az első ázsiai, pontosabban koreai, genomikai szolgáltatás, HelloGenom néven. Azt tervezik, hogy 2015-re ők lesznek a piacvezetők. Na ja... Kínával és Indiával a közelben van rá esély.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.