Számtalanszor kifejtettem már, hogy az orvosi oktatásban a web eszközei nagyobb szerepet is kaphatnának, mivel az anyagot érdekesebbé, informatívabbá lehet változtatni segítségükkel. Alapítója vagyok a Medical Education Evolution nevű közösségi oldalnak, ahol nemzetközi oktatók, orvosok, szakírók és medikusok vitatják meg, hol és hogyan lehetne javítani az orvosi oktatáson.
Az elgondolás az, hogy a meglévő orvosi kurrikulumokba illesztjük bele a web 2.0 leghasznosabb és megbízhatóbb orvosi eszközeit. Később meggyőzünk egy orvosi egyetemet (a Yale tűnik a legnyitottabbnak), hogy próbálja ki ezt a koncepciót. Az eredményt pedig a medikusokkal elvégeztetett teszt segítségével ellenőrizzük (előtte és utána).
Akinek van ötlete, hogyan lehetne ezt a célt elérni, szívesen fogadjuk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nita · http://freeyourmind.blog.hu 2008.08.11. 16:51:32
Azt, hogy külföldön mik az oktatás hibái nem tudom, de azt igen, hogy nálunk mi.
A gyakorlat, mert hiába a rengeteg elméleti tudás, ha azt nem tudjuk felhasználni. Ez valahol a rendszer hibája, nem a hallgatóké, és nem is az oktatóké, tény és való, hogy nincs elég idejük gyakorlatban tanítani..
Szerintem on-line tesztbankok, problémaorientált szimulációk, differenciáldiagnosztikai feladatok, esetismertetések nagyban segítenék mindenki munkáját, gondolom külföldön is, itt olyan oldalakra gondolok, amikre szabadon lehet feltölteni egy regisztráció után, vagy vannak heti feladványok, amiket a hallgatók egy felületen megtudnak vitatni,és minden nap kapva egy kis plusz infót közelebb kerülhetnek a megoldáshoz stb., de ugyanez hasznos lehet gyakorló orvosoknak is.
A QuizMD vagy a canadai Alberta Egyetem HOMER programja szerintem jó példa.
zslog 2008.08.12. 13:13:37
Visszatérve: olyan second life stílusban: eleinte szakmák szerint elkülönítve (belgyógyászat, sebészet, stb.) majd u.n. sürgősségi felvétel szintjén: beteg jön, panaszkodik. Anamnézis- status- elsődleges diagnózis: differenciál diagnózis. Vizsgálatok eredményének elemzése. Diagnózis. Javasolt kezelés. Végül kiértékelés.
nita · http://freeyourmind.blog.hu 2008.08.12. 17:31:23
Egyébként ügyeletben és a mentőknél tényleg sokat lehet tanulni!