MedIQ

Számtalanszor kifejtettem már, hogy az orvosi oktatásban a web eszközei nagyobb szerepet is kaphatnának, mivel az anyagot érdekesebbé, informatívabbá lehet változtatni segítségükkel. Alapítója vagyok a Medical Education Evolution nevű közösségi oldalnak, ahol nemzetközi oktatók, orvosok, szakírók és medikusok vitatják meg, hol és hogyan lehetne javítani az orvosi oktatáson.

Az elgondolás az, hogy a meglévő orvosi kurrikulumokba illesztjük bele a web 2.0 leghasznosabb és megbízhatóbb orvosi eszközeit. Később meggyőzünk egy orvosi egyetemet (a Yale tűnik a legnyitottabbnak), hogy próbálja ki ezt a koncepciót. Az eredményt pedig a medikusokkal elvégeztetett teszt segítségével ellenőrizzük (előtte és utána).

Akinek van ötlete, hogyan lehetne ezt a célt elérni, szívesen fogadjuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr94610480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nita · http://freeyourmind.blog.hu 2008.08.11. 16:51:32

Kíváncsi lennék konkrétan milyen eszközökre gondoltatok?

Azt, hogy külföldön mik az oktatás hibái nem tudom, de azt igen, hogy nálunk mi.
A gyakorlat, mert hiába a rengeteg elméleti tudás, ha azt nem tudjuk felhasználni. Ez valahol a rendszer hibája, nem a hallgatóké, és nem is az oktatóké, tény és való, hogy nincs elég idejük gyakorlatban tanítani..

Szerintem on-line tesztbankok, problémaorientált szimulációk, differenciáldiagnosztikai feladatok, esetismertetések nagyban segítenék mindenki munkáját, gondolom külföldön is, itt olyan oldalakra gondolok, amikre szabadon lehet feltölteni egy regisztráció után, vagy vannak heti feladványok, amiket a hallgatók egy felületen megtudnak vitatni,és minden nap kapva egy kis plusz infót közelebb kerülhetnek a megoldáshoz stb., de ugyanez hasznos lehet gyakorló orvosoknak is.

A QuizMD vagy a canadai Alberta Egyetem HOMER programja szerintem jó példa.

zslog 2008.08.12. 13:13:37

Nekem is az a véleményem, hogy a gyakorlati oktatást kell erősíteni: pl. sok orvos-beteg találkozás szimulációval. A gyakorlati oktatáról csak annyi: a legtöbb a hallgatón múlik. Aki akar megtalálja a "munkát". A munkahelyemen is kétféle hallgató ill. rezidens van: 1. el kell töltenie az időt. 2. ott van, kérdez, segít, tanul, gyakorol. Ez már az én időmben is így volt. Volt olyan évfolyamtársam, aki még egy injekciót sem adott be a diploma megszerzéséig. Sokat voltunk,akik pl. dolgoztunk a mentőszolgálatnál mint mentőtiszt. Nem mindíg az oktatót kell kritizálni.
Visszatérve: olyan second life stílusban: eleinte szakmák szerint elkülönítve (belgyógyászat, sebészet, stb.) majd u.n. sürgősségi felvétel szintjén: beteg jön, panaszkodik. Anamnézis- status- elsődleges diagnózis: differenciál diagnózis. Vizsgálatok eredményének elemzése. Diagnózis. Javasolt kezelés. Végül kiértékelés.

nita · http://freeyourmind.blog.hu 2008.08.12. 17:31:23

Zslog, teljesen igazad van,ami a hallgatókat illeti. Ne értsd félre, eszem ágában sem volt, hogy az oktatókat hibáztassam, minden tiszteletem, hogy ennyi munka mellett van erejük a diákokkal is foglalkozni. A fő probléma, hogy túl sokan vagyunk, és így nem olyan hatékony, ezért lennének jók az on-line szimulációk.
Egyébként ügyeletben és a mentőknél tényleg sokat lehet tanulni!
süti beállítások módosítása