MedIQ

Gyorsan összeszedem, amit mostanában érdekesnek találtam a neten, mert félkészen áll néhány poszt a zsákban, amiket még 2007-re terveztem.

  • Nemcsak angolul olvashatunk a könyvtárak és a web 2.0 kapcsolatáról, mivel itt van a FIKSZ is!

  • Minden ötödik páciens a webről szerzett információval teszi próbára orvosát? A dologgal igazán semmi baj nincs, csak az, hogy az interneten található orvosi információk többségének hitelessége kétséges, nem is kicsit.

  • Új remény a Duchenne-féle izomdisztrófiában szenvedőknek. Az Origó ezúttal pontosan jelölte a forrást is. Haladunk előre!

  • Amerikai diákok üzenete a világnak:





  • És végül új gyógyszer a fenilketonúria kezelésében. Ez egy öröklődő anyagcsere-rendellenesség, amit csecsemőkorban szűrnek, de mégis elő-előfordul. A Kuvan a fenilalanin-hidroxiláz aktivitását tudja növelni, így csökkentve a fenilalanin vérben lévő szintjét.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr34279475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robina 2007.12.31. 02:44:01

speciel én kissebb betegségekkel egyáltalán nem megyek orvoshoz. nagyon alaposan utánaolvasok neten (nem légből kapott, hanem orvosi oldalakon, minél több felé), öndiagnózis, azután házigyógyszertár elővétele, és a gyógyszerek közt megkeresem az alkalmasat. természetesen az adagolásnak is utánanézek, minél körültekintőbben.

tudom, hogy ez elsőre ijesztő lehet, egyébként egy nagyon rossz háziorvos okozta ezt, akire rendszeresen napokig kellett várni a rendelőben (szó szerint!!!) betegen, betegek közt, aztán többször megkaptam, hogy tegnapra, meg tegnapelőttre nem tud igazolást adni, miért nem akkor jöttem... hiába mondtam, hogy akkor is jöttem, itt ültem négytől fél 10ig. a doktornő meg telefonálgatott, beszélgetett a gyógyszerügynökkel.
szóval ezt meguntam, azóra sikeresen kigyógyítottam magamat felfázásból és mandulagyulladásból is.

akárhonnan nézem, ez még mindig kissebb rizikó, mint elmenni ehhez az orvoshoz, akivel az se járt jobban aki bejutott, mert enyenes ági felmenőmnél nem ismert fel két bordatörést, illetve félrediagnosztizált egy nyelvgyökrákot majdnem fél éven keresztül. (amit aztán szájsebész ismert fel. véletlenül.)
ja éa persze tanít. ott. a sotén. szerintem ennél közelebbit elárulni már szentségtörés, pedig megérdemelné.

szerencsére eljöttünk tőle, bár nem volt egyszerű.

na bocsi a szófosásért, a netről szerzett információ bekezdésről jutott mindez eszembe. :)
süti beállítások módosítása