Számtalanszor beszéltem már a Second Life és más virtuális világok hasznosságáról az orvostudományban. Újabb két példát hozok fel ennek bizonyítására.
A SnowWorld egy olyan virtuális világ, ahol a beteg egy fagyott világban barangolhat és olyan játékokat játszhat, melyek a hóval kapcsolatosak. Hogy miért? Mert így könnyebben túl tud jutni a fájdalmain. Az egyik résztvevő alany mindkét kezén kapcsokat távolítottak el egy égés után átültetett bőrdarabok körül. Az egyik kezén végzett folyamat közben Nintendo-val játszott, a másik közben a SnowWorld-del és drámai volt a fájdalomcsökkenés az utóbbi alatt végzett procedúra közben.
A másik egy megfigyelésről szól. A World of Warcraft minden idők talán legsikeresebb online játéka, ahol a játékos hőseinek bőrébe bújhat, így szinte második életét hozva ezzel létre. Megfigyelték epidemiológusok, hogy a játékban pusztító járványok sokkal inkább megfigyelhető és követhető jelenségek, mint a valós járványok, ugyanis a játékban szereplők úgy reagálnak a járványra, ahogy "gazdáik" a való világban. Voltak, akik önmaguk egészségét is feláldozva segítettek másoknak; egyesek elmenekültek a járványos városokból, hogy magukat mentsék, néhány megfertőződött egyén pedig szinte életcéljává tette mások megfertőzését.
Persze ezek a játékok is rendelkeznek hátrányos tulajdonságokkal, de az orvoslás minden fronton próbálja a maga oldalára állítani azokat, amik tényleg használhatók.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: legends of honor kody 2018.02.11. 17:39:29
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.