MedIQ

Hihetetlen, miket meg nem örökítenek oktatási célokra. Most egy Röntgen-képsorozatot találtam kardnyelőkről. Már I.e. 2000 körül is voltak indiai fakírok, akik a kardnyelés mestereivé váltak, de még mindig él a szakma és igazán kimerítő információval rendelkező oldaluk is van. Előbb lássunk Röntgen-képeket, majd ejtsünk néhány szót arról, milyen veszélyekkel jár ez a mesterség. A tovább gombra kattintva pedig még több képet mutatok, olyanokat, amiket nem mertem kezdőlapra tenni.





Milyen problémák, balesetek történhetnek egy ilyen művelet közben/után?

  • Bárhol, ahol a kard végighalad, súlyos sérülést is ejthet.
  • Amatőröknél nem ritka a szájsérülés, de a nyak, sőt a tüdő megszúrása sem.
  • A nyelőcső vagy a gyomor megsértése már gyakoribb jelenség.

Mindig gondolni kell a perforációra, azaz a nyelőcső "kilyukasztására". Egy dokumentált esetben még a szív is megsérült.

3-7 év az az idő, mire egy kardnyelő tanonc megtanulja legyőzni a garatreflexét és gond nélkül letolni a kardot egészen a gyomorig. Elmondásuk szerint, ilyenkor el kell lazítaniuk a nyelőcső izomzatát (amennyire tudják, mert az nem akaratlagos). Azt is megjegyzik, hogy néha a kard hideg, máskor meleg és ez olyan hatást vált ki bennük, hogy akár a könnyük is megered. De e tanulási folyamat közben gyakran panaszkodnak garatpanaszokra és  fájdalomra a gyomor feletti tájékon.

De a komplikációknál jártunk: okozhat még a folyamat vérzést, nyelőcsőgyulladást, gyomorsav refluxot (amikor a sav vissza-visszaáramlik a záróizom elégtelensége miatt).

(A képen kard okozta gyomorvérzés a bal alsó részen.)



És akkor most következzenek a várva várt képek, csak erős idegzetűeknek:







Nem lehet kihagyni ezt a lenyűgöző videót sem a folyamatról.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr8645946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázts 2007.03.13. 09:55:22

Szerintem jópofa, nem értem miért kell erős idegzetőnek lenni a képek megtekintéséhez :)

Én zsonglőrködöm (labda, buzogány) és ismerek tűznyelőket/tűzokádókat meg egyéb tűzzsonglőrös mutatványok is vannak. Kisebb balesetek előfordulnak, de ez velejárója, ezért is más tűzzel játszani, mint simán. Meghökkenti jobban az embereket meg az előadónak is plussz adrenalin :)

Egy laikust viszont lehet jobban megborzongat a kép a gyomorvérzésről, mint a röntgenes képek, legalábbis én így vagyok vele.

dopaminer · http://dopaminer.wordpress.com 2007.03.13. 10:46:40

én attól a sok fülbevalótól ijedtem meg a második képen.
:)

Laci 2007.03.13. 16:53:31

Balázts én is zsonglőrködöm,szintén labda,buzó:)) Honnan írsz?
Amúgy minden elismerésem a kardnyelőké,hihetetlen bátorság kell ehhez szvsz.

glanthor · http://glanthor.blogspot.com 2007.03.13. 20:42:51

Ez kutyafüle. Én utoljára ezen „akadtam fenn”: dody suspension. Nem semmi, főleg ha elég képet is nézel róla.

(Egyébként szvsz kényelmetlen és picit kusza a kommentelés rendszere itt :)

AP (törölt) 2007.03.13. 21:28:58

Pont ugyenezeket a képeket néztem át nemrég!
Ha a középkorban lett volna röntgen..

Hoffmann Abel 2007.06.13. 12:31:15

Szia!Bocs,hogy ilyen jellegu kerdessel zaklatlak de ketsegbeesesemben mar nem tudok kihez fordulni!Roviden arrol lenne szo,hogy en lenyeltem 18darab nem legalis tablettat 2 honappal ezelott.ezek egy 3meter hosszu keskeny muanyag csomagoloba(folpakba)voltak betekerve.A kerdesem az lenne,hogy belehalok e ha nem szedetem ki?Koszonettel:Hoffmann

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.06.13. 13:01:41

Szia! Én azon lepődtem meg, hogy eddig miért nem jött ki vagy legalább okozott panaszt...

Gondolom nem aszpirinről van szó, tehát mi van, ha kiszakad a csomagolás? Vagy ha azóta is irritálja a nyálkahártyát?

Én azt javasolnám, hogy sürgősen keresd fel háziorvosod!
süti beállítások módosítása