Az Indexen olvastam a hírt, hogy mobilalkalmazással mentettek meg egy férfit.
Már stabil állapotban fekszik a kórházban egy szívrohamon átesett férfi, akinek életmentésénél két mobilalkalmazás is segítette a veszprémi mentőket péntek délután - mondta az MTI-nek Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
Az esetnél alkalmazott egyik mobilalkalmazás sokak számára ismeretlen, a mentők is ritkán használják. Péntek délután viszont a siketek és nagyothallok számára fenntartott SMS-vonalra érkezett a segélykérés egy Várpalotához közeli kistelepülésről. Egy 49 éves férfi üzenetében mellkasi fájdalomra panaszkodott.
Az EKG eredményeit is mobilon küldték a kórházba. Habár az ember örül, hogy immáron ilyen hasznos orvosi mobilalkalmazások is elérhetőek, nem szabad a mobilapp-ek jelentőségét felnagyítani, így is a hozzáértő személyzeten múlik a beteg sorsa, akik, természetesen, használhatnak immáron jobbnál jobb mobilalkalmazásokat. De nem azok mentenek életet, hanem az egészségügy dolgozói.
Emlékszem arra a cikkre, amiben Eric Topol kifejtette, hogyan használta fel EKG-t készítő iPhone alkalmazását egy repülőjáraton, amikor egy beteg rosszul lett. A telefonjával állapította meg, hogy szívinfarktusa van. A mobile health-et be kell építenünk az egészségügyi ellátásba, de hozzáértő személyzet nélkül ez haszontalan.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.