MedIQ

Néhány napja adtam elő Párizsban a Doctors 2.0 and You konferencián (videó hamarosan) és a témaválasztásom újszerű volt: crowdsourcing in medicine, azaz hogyan lehet az idő és energia befektetésével építgetett orvosi közösségeket speciális problémák megoldására használni. 

Azt külön kiemeltem, hogy habár az internettől tartó orvosok nagy része azt hozza fel indokként, hogy a nagy mennyiségű informácós többlet kezelésére nincs ideje a praxis mellett, a hangsúly nem ezen van, hanem a szűrésbeli hiányosságokból.

A modern orvoslás egyik legfontosabb tulajdonsága az iszonyatosan gyorsan növekvő információmennyiség és nem az a baj, ha ettől valaki tart, hanem ha nem tudja kezelni. Mintegy példaként bemutattam a közönségnek, én hogyan szűröm a temérdek információt nap, mint nap.

Egyszerű sémám van:

A több mint 300 orvosi blog és híroldal RSS-en, Pulse Reader-en, más eszközökön keresztül beömlik a "pool"-omba, de ezeket nem nézem egyenként végig, inkább a sok éves munkával és stratégiával felépített orvosi közösségeimre hagyom a munka nagy részét (Facebook, Google+, Friendfeed és a legfontosabb Twitter). Ők szűrik nekem az információt (ahogy valószínűleg én ugyanezt teszem nekik azzal, amiket megosztásra válogatok ki minden nap).

Ezáltal csak a legfontosabb cikkeket, híreket kell elolvasnom és nem maradok le semmiről, mert egy hozzáértő, hozzám nagyon hasonló és általam ismert közösség válogat.

filter.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr304576707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása