Az elmúlt hónapok egyik buzzword aspiránsa lett a crowdsourcing, pedig nagyon fontos jelenségről van szó. Adott egy klinikai kérdés, amire nem találsz választ. Ilyenkor lehet vakon az internethez fordulni, de érdemesebb egy olyan hálózathoz, közösséghez, amit hosszú ideje építesz, az ott lévőkkel szakmai kapcsolatod van és bizalmi viszony is kialakult. Így ha nem is kapsz közvetlenül választ a kérdésedre, tudod, hogy megfelelő embereknek lesz továbbítva.
Használtam már a Twitter követőimet diagnózis megtalálására, de most egy anyuka kért segítséget. Mégpedig egy svéd divatblogger írta meg a fia történetét, akinek a jobb szeme mögött állandó (szó szerint állandó) fájdalma van és nem találnak megoldást a problémára.
A Twitter közösségemet megpróbálom ráállítani a kérdésre és betegekkel, orvosokkal, orvosi könyvtárosokkal, stb. megpróbálunk választ találni. Felfoghatjuk ezt egy kísérletnek, amiben a közösségi média orvosi crowdsourcing lehetőségeit, határait szeretném felfedezni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.