Angliában olyan automatákat indítottak most be, melyeken azt tesztelik egy éven keresztül, van-e igény az ilyen típusú megoldásra. Az egyik fajta készüléknél, amiket bevásárlóközpontokban helyeztek el, ujjlenyomattal vagy személyi igazolvány számmal igazoljuk magunkat és egy borítékban a gépbe csúsztatjuk a receptünket, amit a gyógyszerész felvesz és később ugyanott hozzájuthatunk a gyógyszerekhez.
Egy másik megoldás szerint videókamerán is érintkezhetünk a gyógyszerésszel. Habár a felírt gyógyszerek kb. 80% nem új szer, azaz hosszútávú kezelésben csak újra fel van írva, ott ez talán nem jelent akkora veszélyt, viszont sok esetben nagyon fontos a gyógyszerész tanácsa, illetve az, ha látja, milyen gyógyszerekkel lesz kombinálva az új szer. Ehhez az igazi, közvetlen kommunikáció elengedhetetlen.
Hogy működik ez nálunk? Van egy krónikus beteg, akinek hosszútávú kezelésre van szüksége. Elmegy a háziorvosához, aki felírja 3 hónapra. Ha elfogyott, visszamegy a háziorvoshoz, aki újra felírja, elmegy a gyógyszerészhez és beváltja. Ezt a folyamatot, bevallom, nem látom, hol javítaná egy ilyen automata. Ha bárkinek van ötlete, ne habozzon. Talán csak a sorbanállást egyszerűsíti le.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.