MedIQ

A személyre szabott vagy másnéven direct-to-consumer genomika lényege, hogy nyálmintát küldünk a laborba, ahol megelemzik a DNS-ünket, amiből levonnak olyan következtetéseket, hogy melyik betegségre milyen hajlammal rendelkezünk. Ezt csinálja a Navigenics, 23andMe és Pathway Genomics is. New York-ban viszont nem lehet ilyen tesztet rendelni orvos beavatkozása nélkül, mivel úgy gondolják, ezek diagnosztikai teszteknek is tekinthetők, így mindenképpen szükséges az orvos részvétele a folyamatban.

A san diegoi Pathway Genomics már árulja mintavételi csomagjait a Walgreens gyógyszertáraiban 20-30 dolláros áron. Viszont az eredményeket nem egyből kapja meg, hanme online fizethet a kért vizsgálatokért. 79 dollár a gyógyszerérzékenységi vizsgálat, $179 a terhesség előtti genetikai teszt és $179 a betegségekre való hajlamot mutató csomag.

A vevő által közvetlenül megvehető genetikai tesztek előnye a könnyű hozzáférhetőség, a hátránya pedig az, hogy ezen eredményeket elemezni még orvos-genetikus számára is abszolút kihívás. A legjobb hírű genomikai jogászok sem arról vitatkoznak, hogy elérhető legyen-e az ilyen teszt közvetlenül a felhasználók számára, hanem hogy sürgős és komoly szabályozásokat kellene alkotni a veszélyek elhárítása érdekében.

További olvasmány:

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr662025575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása