Nap, mint nap használok Google eszközöket, igazából függök tőlük, a kurzusomon külön előadást szentelek a Google-sztorinak, de tisztában vagyok vele, hogy mindez bizonyos veszélyekkel jár. Elég a Google Buzz körüli botrányra gondolni (kérdés nélkül felfedte az új szolgáltatás a kapcsolati hálónkat mások előtt). Egyesek minden Google-lel kapcsolatos eszköztől elbúcsúztak ezek után. Viszont itt komolyabb következmények is előtűnhetnek.
A 23andMe genetikai cég mögött a Google dollármilliói állnak. A 23andMe alapítója a Google alapítójának, Sergey Brinnek, a neje. Régóta mondogatom, nincs messze az a világ, amikor személyre szabott hirdetések jelennek meg a GMail levelezőrendszerben. Példaként a 23andMe-nél lévő genetikai profilt hoztam fel, amikor is a genetikai hátterünknek megfelelő gyógyszerhirdetéssel fogunk szembesülni levélírás közben.
Erre most olvasom, hogy a személyre szabott GMail hirdetések kora elérkezett.
Gyakran elkerülhetetlen ezen eszközök használata, azonban nekünk kell tisztában lenni a beállításainkkal, tudatosan kell információt feltölteni, megosztani és akkor nagy baj nem lehet, még akkor sem, ha tényleg világuralomra tör a Google.
Nem összeeszküvés-elmélet ez, hanem felkészülés egy, még a mainál is információdúsabb világra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.