MedIQ

A mexikói sertésinfluenza lesz talán leginkább az első olyan járvány, melyet percről percre számtalan platformon tudunk előben követni. Még tartja magát a tanács, ha el akarod kerülni a sertésinfluenzát, moss kezet...

Az szinte meg sem lep, hogy az Amazonon már lehet venni sertésinfluenza védekezőcsomagot.

Először is a Google Maps-en van sertésinfluenza térkép. De íme egy részletesebb élő térkép:

Aztán van ezzel kombinált időtérkép is:

Néhány Twitter felhasználó, akiktől percről percre értesülhetünk az eseményekről:

CDC Emergency és HealthMap:

A CDC honlapját pedig folyamatosan frissítik.

Update: Twitteren érdemes követni a #swineflu hashtaget, rengeteg üzenet van folyamatosan.

 

És a WHO Disease Outbreak hírei szolgálnak még gyors és teljesen megbízható információval. Az RSS-re egyszerűbb feliratkozni.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr581088565

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.27. 11:15:37

Végítélet, avagy a valódi válságforgatókönyvGlobális felmelegedés, globális terrorizmus, globális gazdasági válság, és most egy globális járvány valós veszélye; már csak egy felénk száguldó aszteorida hiányzik az összképből. Csodálom, hogy még nem tűntek…

Pingback: tepsi blogja » Sertésinfluenza? 2009.04.27. 09:19:17

[...]védekező csomagot is. De vajon használ is valamire ez a csomag? Vajon a MedIQ blogba akkor is felkerült volna ha semmire sem lenne jó? Vagy egyáltalán ki mondja[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S. Annyi 2009.04.27. 07:59:20

nmekem még semmi bajom sincs. Röff!!
Hapcíííííííííííííííííííííííí.....

Christian78 2009.04.27. 07:59:50

Gyerekek, ezt asszem megszívjuk rendesen...!:(

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.04.27. 08:02:01

Lehet, hogy hülye kérdés, de Mexikóban a rossz közegészségügy miatt van már halálos áldozat vagy tényleg ennyire veszélyes törzzsel állunk szemben?

Picsasereghajtó 2009.04.27. 08:05:33

Madárinfluenza 2.0

Most egy darabig csak erről szólnak a hírek, utána jön az EP választás és nem hallunk róla többet. Lásd: madárinfluenza 2006 elején... :)

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.27. 08:08:26

Azért ebből a járványból szerintem még bármi kisülhet, főleg rossz!

Tűzvillám (törölt) 2009.04.27. 08:16:55

Nem tudom, hogy mi a jobb:
figyelni ezeket a percenként frissülő híreket, tájékoztatásokat, vagy megpróbálni nem foglalkozni vele.
Én azt hiszem, ha állandóan figyelném a híreket, meg hogy hol tart a vírus, előbb-utóbb komolyan szoronganék.
Már így se vagyok teljesen nyugodt. Főleg az a része nem tetszik, hogy fiatal felnőttek halnak bele :(

Szűcslaci 2009.04.27. 08:36:17

Az Amazonon kaphatsz 25 USD-ért egy halom kacatot.

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 08:42:22

Ne pánikoljatok!Az évi rendes influenzába is nagyon sokan belehalnak csak nem tudtok róla!Ez sem különb és vannak vírusölő gyógyszerek.Az amerikai betegeket azzal kezelték.
A madárinflinél is nagy cirkusz volt és a végén még sem lett semmi Magyarországon.

Csak a csirke ára ment le.
Most majd a sertésé fog.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.04.27. 08:46:16

@Christian78: @Slanger: a rémhírterjesztőket és azok erősítőit vajon elkerüli a vírus? :)

Mert akkor én is belekezdek, figyi: Ajjajjajajjaj. Jön az antikrisztus. Világbéke, ja nem világvége. és tovább ilyesmik :)

Jó reggelt .

Tűzvillám (törölt) 2009.04.27. 08:49:07

@www.bolhaplaza.hu: szóval ez csak egy jól megtervezett és felfújt médiahekk, hogy elterelje a figyelmet a:
a, válságról
b, közel keletről
c, arról, hogy a jégkorong válogatottunk kikapott 9:0-ra Kanadától?

Az évi rendes influenzába is sokan belehalnak, csak nem 100 ember két hét alatt.
Szerintem igenis komolyan kell venni, mivel nem a sertéshez van köze, hanem emberről emberre terjed.

CyberPunK 2009.04.27. 08:59:15

Eddig az volt a baj, hogy túlnépesedünk. Most jön valami, ami ezt megoldja, oszt mindenki azon sipítozik, hogy kipusztul az emberiség nagy része. Faszom, döntsük már el, hogy mit akarunk.

plb2009 2009.04.27. 09:05:54

Juhhé, egy hét betegálloomány. Lehet pihenni, finom teákat inni és még a legszarabb kaját is megtudjuk enni, mivel nem érezzük az ízeket. Királyság!

érdeklődő 2009.04.27. 09:11:40

Cyberpunkkal egyetértek, és sokszor hangoztattam is ismerőseim körében. Csak erre mindig azzal jöttek, hogy majd amikor a te családod kerül sorra és látod, hogy hullanak, mint a sertések, akkor már nem fogsz azon gondolkozni, hogy de legalább nem népesedünk túl.
Erre meg én azt mondom, hogy én egy objektív humanista vagyok, leszarnám, ha belehalnék, a világnak jobb lesz, kihull a férgese, megmarad az életképes árja állomány, és héló.
A rókáknál is megfigyelték, hogy akkor terjed el a veszetség, ha az állományuk túlszaporodik, a természet meg szabályozza önmagát.

Janovszki Zsolt 2009.04.27. 09:16:55

Akkor érdemes elkezdeni parázni, ha az első amerikai belehal, addig a mexikói közegészségügyi helyzetnek tudom be a haláleseteket.
Zs

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:18:16

@Tűzvillám: Ez azért ennél komolyabb.Én veszek a gyógyszertárban mindenesetre olyan szert ami az immunrendszert feltuningolja.Van egy ilyen a graepfruitból kivon olajszármazék ami nagyon jó.És kézmosás ha pénzt fogsz a kezedbe ha tömegközlekedsz stb.Fel kell készülni rá mindenkinek.
Elég kevés az információ róla.Másrészt nem értem miért csak Japánban vannak hőkapuk és az EU-ban miért nincsenek a reptereken és a kikötőkben hőkapuk?
A válságot mindenesetre enyhítené egy spanyolnátha szerű tömegpusztító fegyver.Furcsa hogy pont most ütötte fel a fejét ez is....

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:19:27

@Janovszki Zsolt: Gondolod nálunk lehet kapni tamiflu nevű vírusölő gyógyszert?Szerintem nem,de megkérdem a patikában ma ezt is.

Borcsika 2009.04.27. 09:20:01

na jó, de mik a tünetek, és van-e rá valami orvosság?
az ok, hogy időnként nem árt egy kicsit megtizedelni a népességet, csak ezt megint azok szívják meg, akik már alapból kevesen vannak.
mellesleg erős a gyanúm, hogy ez sajna megint nem a természetes szelekció része, hanem megint valaki kotyvasztott valami szar vírust, és hoppá, embereket lehet rettegésben tartani.

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:22:22

@Borcsika: G20-ak.
Furcsa hogy pont egy ilyen hatalmas városban kezdődött mint Mexikóváros.Elég közel van a válság által legjobban súlytott országhoz(usa).De lehet hogy én képzelődöm.

Tűzvillám (törölt) 2009.04.27. 09:25:08

@érdeklődő: "A rókáknál is megfigyelték, hogy akkor terjed el a veszetség, ha az állományuk túlszaporodik, a természet meg szabályozza önmagát."

Remélem, azért nem ítélsz el, ha én nem szeretnék meghalni.
Az ember a saját halálával még csak - csak megbékül, de a családtagok halálát nehezebb elfogadni.
Akinek gyereke van, az valószínűleg szorongással tekint a dolgok elébe.
Bizonyára divatosabb lenne, ha nem lennék megijedve, hanem fennhangon hirdetném, hogy mennyire leszarom a dolgot, és hogy legalább kevesebb ember lesz a földön. Csak nincs rá garancia, hogy nem az én családtagjaimmal lesznek kevesebben.
Tudom, hogy írta valaki, hogy ilyenkor a családtagok halálával érvelnek sokan, de hát kiért aggódjak elsősorban, ha nem a családomért?

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:28:52

Tűzvillámmal maximálisan egyetértek.

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:30:38

A nyaralást is lefújom!

vomit 2009.04.27. 09:33:53

>Gondolod nálunk lehet kapni tamiflu nevű vírusölő gyógyszert

termeszetesen a tamilflu semmire sem jo, rumsfeld zsebenek megtomesen tul.
nem "virusolo gyogyszer", hanem elnyomja a tuneteket, es meg tobb embert tudsz megfertozni jol.
THE TAMIFLU MYTH
What Big Pharma and the CDC Forgot to Tell the Doctors
www.brojon.org/frontpage/the_tamiflu_myth.html

Resistance to flu drug widespread in U.S.
www.msnbc.msn.com/id/29467537/

érdeklődő 2009.04.27. 09:34:25

@Tűzvillám: Természetesen igazad van. Csak majd akkor is aggódhatsz a családodért, ha kenyérért kell sorbaállni a boltba, mert az egy főre jutó gabonatermő hektár a földön kevesebb lett, mint amiből egy vekni kenyérhez szükséges gabona kitermelhető a túlszaporodás miatt. El kell döntenünk legalább miért aggódunk.

Pat_RIOT 2009.04.27. 09:37:59

Figyeljetek csak, két hétig erről beszél majd mindenki, aztán már csak azt látjuk a hírekben, hogy amerikai csapatok állomásoznak iránban.. :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.27. 09:40:39

azt írták a másik indexes cikkben, hogy ez a vírus reagál a Tamiflu-ra

tcom 2009.04.27. 09:41:56

Ezt a postot a kórházból írom. A gyermekemet ( figyelem, ahogy alszik. A bárányhimlő vírusától szövődményként keletkezett a kisagyban egy gyulladás. jelenleg alig mozog, nem eszik és alig tud beszélni. Infuzíó, agynyomás-csökkentő stb. Várjuk, hogy túlélje. És ez egy szaros bárányhimlő.

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:42:04

@GYUSZI BACSI:
Ez csak azért lehet hogy ezt írták,mert az 51 fokos házi szilvapálinkát még nem próbálták a vírus ellen.DDDD

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:45:28

@tcom: ((((

A bárányhimlő dermesztően ronda egy betegség.Az enyém is túlesett rajta,elég ijesztő volt látványában.Nekem akkor az jutott eszembe,hogy ha ez ennyire borzalmas,milyen lehetett a fekete himlő anno.
Jobbulást a kislányodnak,biztosan meggyógyítják,azért vannak még jó orvoisok Mo-n.
A himlő pedig nem vírus hanem baktérium,arra vannak nagyon korszerű gyógyszerek,szóval biztosan meggyógyítják.

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:47:14

Megyek a gyógyszertárba és rákérdezek a tamiflura hogy kapható e.
Majd megírom nektek mit mondtak.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 09:49:35

www.pandemia.hu/felkeszules-a-pandemiara.html#toc_inner4

szerintem jobb félni, és felkészülni mint megijedni amikor már késő!

bolhaplaza.hu 2009.04.27. 09:49:51

Javítás:Tényleg vírus a bárányhimlő,rosszul tudtam.

Tűzvillám (törölt) 2009.04.27. 09:50:39

@érdeklődő: ezek szerint a természetes szelekció az alapján fog működni, hogy a gazdagabbak életben maradnak,mert lesz pénzük megfizetni a kaják egekbe szökő árát, a szegények meg éhen döglenek.

Tényleg el kéne döntenem, hogy mi miatt aggódjak :)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 09:52:51

@tcom: reméljem átvészelitek ezt a nehéz időszakot és meggyógyul a kispocok!!!!

Szűcslaci 2009.04.27. 09:54:35

A Tamiflu kapható M.o-n is

Szűcslaci 2009.04.27. 10:00:36

Az egész EU-ban törzskönyvezett gyógyszer, Franciaországban gyártják. Szuszpenzióban és kapszulában kapható, 4-6000.- Ft / adag

érdeklődő 2009.04.27. 10:08:38

@Tűzvillám: Hát igen, ez már sajnos egy komolyabb kérdés...

De ha ez vigasztal, mindig lesznek majd szegények is azért. :D

Kazuár 2009.04.27. 10:16:03

Ezért is érdemes beoltatni az ember gyerekét bárányhímlő ellen...

Jobbulást neki!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 10:17:39

számunkra elsősorban az fog kisülni belőle, hogy a magyar gazdaság visszaesése nem 6% lesz, hanem mondjuk 10%. oboa, bakker, szopacs, stb, minden, mi szemszájnak ingere.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 10:21:14

@Tűzvillám:

A gazdagok azért gazdagok, mert bár ők maguk magas fizetést kapnak, az alacsony fizetésből élő szegények által (olcsón) megtermelt javakat vásárolják.

Ha a szegények meghalnak (vagy egyszerűen csak a pánik miatt lefagy a világkereskedelem), a gazdagok nem tudnak többé a tízezer kilométerrel arrébb fillére órabérért dolgozó melósok termékeiből vásárolni. és mindjárt nem lesznek olyan gazdagok.

Például az arcvédő maszk is made in china, india, mexico.

ionsrác 2009.04.27. 10:23:37

gyerünk, gyerünk, fogyjon az a gyógyszer, erre tessék, hölgyem!

ugye ön is megvette már a családjának a legújabb szenzációs vírus elleni felszerelést?

kérem, uram, ne fogdossa össze az antivirális gyógylámpát, mindent a szemnek, semmit a kéznek!

vegyék, vigyék, még nem késő felkészülni a nagy járványra, erre tessék, erre tessék!!!

Kazuár 2009.04.27. 10:24:02

Amúgy a WHO indított egy külön honlap-részt a sertésinfluenzáról, angolul tudóknak érdemes lehet ránézni, háttéranyagok, tájékoztatók stb.

www.who.int/csr/disease/swineflu/en/index.html

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2009.04.27. 10:30:16

4-6 ezer? Akkor nekünk reszeltek...

"Ne pánikoljatok!Az évi rendes influenzába is nagyon sokan belehalnak csak nem tudtok róla"

Igen nagyon sokan belehalnak akik öregek, betegek, legyengült szervezetűek stb... Csak ebbe életerős emberek halnak bele akik jól tápláltak, nem betegegek... Ez eléggé nyugtalanító. + Még az elején tart a dolog és sajna bőven van ideje mutálódni valami veszélyesebbé. Másik nagy probléma... Sok helyen az emberek nem mennek orvoshoz influenzával. Arra a 20 amerikai esetre lehet hogy jut már 40/60 beteg az országban akik jelenleg úgy érzik hogy lehet hogy elkaptak valami megfázást de nem tartják elég komolynak hogy orvoshoz mennynek vele és szépen szórják a betegséget amerre járnak. Esetleg azt hiszik hogy infulenzásak ezért szépen otthon maradnak, sok folyadékot isznak és közben megfertőznek mindenkit aki belép a szobájukba.

Asszem nem kellett volna elolvasni Stephen King: Végítélet című könyvét. :)

Curval 2009.04.27. 10:30:54

Valamiben csak meg kell halni, nem?

absztraktor.blog.hu/

ionsrác 2009.04.27. 10:37:29

na én egyébként ebbe a bizniszbe fogok beszállni, így kell a hülyéken jó sok pénzt keresni (ez egyébként meggyőződésem, hogy nem bűn):

- kell egy mesterséges hír valami távoli félelmetes vírusról, amiben állítólag már meg is halt pár dokumentált beteg szomszédja.

- ezután árulj drágán jó sok idiótának maszkot, kesztyűt, újrafelfedezett c-vitamint.

- tartsd fent a félelmet, influenza-térkép, napi hírek, dillettáns és érdekelt "szakemberek" bevonása, összefogása. (pl. szakértő gyógyszerész szakvéleménye, amelyik abból él, hogy minél többet elad a gyógyszerekből)

- nagymókusok jó sok védőoltást is eladhatnak (meg is teszik).

- csak szolgáld ki a vevőket éjjel-nappal, amíg le nem csitul a kampány.

- ezután menj el nyaralni, mindenki elfárad az ilyesmiben.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 10:39:28

@ionsrác: 1918 50 millió halott.
persze eldöntheted, hogy a gauss görbe melyik részén leszel majd.
hajrá.

ixxorn · http://www.sgt.hu 2009.04.27. 10:39:52

They fit a regression model to death time series that combined a sinusoidal function with weekly virologic surveillance data from the United States. They attributed an average of 34,000 deaths per year to influenza for the period 1976–1999, consistent with the 37,500 deaths per year estimated by Serfling-type models for this period (14Go). Thompson et al. also estimated deaths due to both influenza and respiratory syncytial virus for the period 1990–1999.


Összefoglalva a sima influenzába a fejlett Egyesült Államokban napi átlagban meghalnak 93-an. Most akkor szerintetek kell izgulnom?

Amúgy az immunerősítő szer nagyon nagy ötlet, tekintve hogy a Spanyolnáthába, ami szintén sertésinfluenza mutáns volt azok haltak bele, akiknek erős volt az immunrendszere. Tekintve hogy a halál oka az esetek jelentős többségében a heves immunreakció volt...

Wikipedia:
"A betegség egyeseknél gyorsan vérzéses tüdőgyulladássá fejlődött, és gyakran alig néhány óra alatt halálhoz vezetett: a vírusos pneumonia különösen a 20–40 éveseket sújtotta. Ezt egyes kutatócsoportok azzal magyarázzák, hogy az áldozatok immunrendszere túlreagálta a fertőzést, és elpusztította a tüdőszöveteket. Az idősebbek és a kockázati csoportok tagjai – idült kórokban, anyagcsere-betegségekben szenvedők stb. – halálát inkább a másodlagos, bakteriális tüdőgyulladás okozta."

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 10:45:56

@ionsrác: A múlt évszázadban három nagy infleunza pandémiát jegyeztek fel: “Spanyolnátha” 1918-ban, “Ázsiai influenza” 1957-ben, és “Hong Kong-i influenza” 1968-ban. Az 1918-as világjárvány körülbelül 40–50 millió embert ölt meg világszerte. A spanyolnátha volt minden idők legsúlyosabb világjárványa, amely a legnagyobb halálozási aránnyal járt a világtörténelemben. A másik két világjárvány már sokkal kevesebb áldozatot követelt, körülbelül 2 millió beteg vesztette életét 1957-ben, és mintegy 1 millióan haltak meg 1968-ban.
------------------------
Nyilván mindenki buta a who-nál...

imag 2009.04.27. 10:49:34

Minden monokultúra fokozottan veszélyeztett úgy tudom. Én mindenesetre vettem orvosi maszkokat 28Ft/db és alkoholos kézfertőtlenítőt. Tényleg ideje lenne elgondolkodni, hogy hány gyereket vállalunk szocpolra, megvalósítva az amerikai álomcsaládmodellt. Mibe születnek ezek a csöppségek? Van-e jogunk bedobni őket a kegyetlen valóságba, holmi önös családábrándért?

Egy kis hallgatnivaló pesszimistáknak:
Giovanni Boccaccio:Dekameron:Előljáró beszéd
mek.oszk.hu/03300/03384/mp3/index.html

ixxorn · http://www.sgt.hu 2009.04.27. 10:49:55

1918-ban a spanyolnátha a föld lakosságának 20-40%-át megbetegítette, halálos áldozatok száma 2,5 %.

A végbélrák pl sokkal esélyesebb....

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 10:51:33

@ixxorn: hehe...igaz, csak azt nem kapod el úgy, hogy rádköpik a metrón.
nemdebár?

ionsrác 2009.04.27. 10:55:52

@FILTOL:
nem követkzezett egy szavamból sem, hogy "nyilván mindenki buta a who-nál".

nem gondolod, hogy a madárinfluenza adatai némileg relevánsabban mutatnának, ha egy 2009-es "járványról" beszélünk?

a pestisjárvány statisztikáját miért nem citáltad ide?

Alf (törölt) 2009.04.27. 10:59:14

www.fn.hu/kulfold/20090427/sertesinfluenza_103_halott_mexikoban/

"A Világbank 205 millió dolláros hitelt nyújt Mexikónak a sertésinfluenza-járvány elleni küzdelemre"

De kedvesek, nem?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 11:02:00

@ionsrác: a pestisjárvány statisztikáját miért nem citáltad ide?"
mert az baci volt, nem vírus:)

ionsrác 2009.04.27. 11:02:51

@Alf: :)
mondom én, hogy nem is kevesek járnak nagyon jól.

ápropó, meg is nézem, hogy állnak az európai maszkeladások.

MILCSI 2009.04.27. 11:04:23

A természet mindig megpróbálta megoldani a túlnépesedést...most mi magunk segítünk neki ebben az utazgatásokkal,a külföldi árukkal...de el is kél a "segítség",mert iszonyú sokan vagyunk,ennek a fele is sok lenne,ha élhető Földet akarnánk...

ionsrác 2009.04.27. 11:04:30

@FILTOL: aha, így tehát kb. annyi köze van a témához, mint a _90_ évvel ezelőtti spanyolnáthának.

Rob67 2009.04.27. 11:05:09

@www.bolhaplaza.hu:
Így terjednek a semmire kellő összeesküvések...
Én most jöttem meg az USA-ból, pár napja. Hát drágám szeretnéd olyan válságsújtotta övezetnek látni a szép Magyaroszágot.
Méghogy a válság által legjobban sújtott ország... Na ezen a mondaton beaszartam :)
Nem ártana Hegyeshalomnál messzebre tekinteni nyitott elmével.
Azon túlmenően, hogy felborult egy jópár bank és bizosító, akkor pénzügyi veszteséggel ami Magyarország GDP-jének a többszöröse, nehogy azt hidd hogy nagyon érezhető nyomot hagyott ez arrafelé.
Kevésbé aktív az ingatlanpiac, átgondoltabban vásárolnak és utaznak, valamivel nagyobb a munkanélküliség.
Dettó ugyanez a helyzet Angliában, itt élek.
Az üzletek tömöttek, a pénztárgép csilingel. Jelenleg az állam egy kicsit többet pumpál a szociális és banki rendszerbe, ennyi.
Illetve ami még fontos: igen nő a munkanélküliség, de ezek ősrégi kapitalisták, nem ijednek meg egy válságtól. Láttak már nagyobbat és lesz nagyobb is még.
Mindenhonnan sok vendégmunkás visszament az anyaországokba, ezt sok hír részletezi. Azt már sokkal kevesebb, hogy ez 99%-ban a képzettséget nem igénylő munkaerőre vonatkozik. Azaz például az angolok nem szeretik az aljasabb munkákat, mint a takarítás, rakodás, ilyesmi. Most megcsinálják már ezt is. A külföldiek meg kijjebb szorulnak.
De nehogy azt hidd, hogy a biológusok, mérnökök, marketingesek, pénzügyesek, IT iparágiak szorulnak. Nem. Sőt a helyzet ezeken a területeken még jobb is lett.
Sok munkavállaló ijedségben, vagy bármely családi okból elhagyta a bejáratott munkáját, visszaszaladt. Így ezeken a területeken jelenleg hiány képződött, akár többet is lehet keresni mint eddig.
Egyszóval a válság csak magyar szemmel nézve annyira vészes. Innen már nem.
Az influenza az más. Hogy a mexikói viszonyoknak köszönhető a magas halálozási arány, vagy tényleg ennyire agresszív azt még nem lehet tudni. De talán nem árt felkészülni.
Én ezt teszem.

ixxorn · http://www.sgt.hu 2009.04.27. 11:05:41

Filtol, nem mindegy? Meghalni ugyis csak egyszer tudsz. Ha vegbelrakod van es elkapod ezt a szart, akkor volt egy ingyenmeneted...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 11:09:33

@ixxorn: nyilván nem a saját tyúkszaros életem féltem, hanem a kölykömét.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.27. 11:10:12

@ixxorn: nem magamért aggódok, mint szvsz a legtöbb felnőtt ember, hanem a kölykömért.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.04.27. 11:11:51

Pár éve az NKTH 2 milliárd forintot adott elég gyanús körülmények között egy cégnek influenza elleni vakcina kifejlesztésére (tudjátok, két nap volt a pályázat kiírása és a határidő között, aztán miután már a Népszabadság is megírta, hogy ez így nem kóser, meghosszabbították a határidőt, majd simán az a cég nyert, akiről mindenki azt mondta, hogy persze, hogy ők fognak nyerni)

Itt a ragyogó alkalom, hogy bizonyítsák, hogy nem a haveri köröknek osztották le a 2 milliárdot, de eddig nagy kuss van.

ixxorn · http://www.sgt.hu 2009.04.27. 11:11:55

nos a kölyköket is érheti baleset. Az enyém 4 éves, és imádom. Ezzel együtt nem hiszem hogy egy ilyn méretű "fenyegetés" hatására, azzal kellene traktálnom, hogy csak vegyvédelmi ruhában mehet homokozni....

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.27. 11:20:52

@Rob67: "Az üzletek tömöttek, a pénztárgép csilingel."

Speciel ez érdekes módon Magyarországra is igaz. Mindenkinek sír a szája, de a tecsó meg az ósan tele van...

Zsákos Frodó 2009.04.27. 11:23:22

A trendi elmék, akik szerint áldás lenne megtizedelni a népességet, kezdhetnék igazán magukon.

Zsuuli (törölt) 2009.04.27. 11:32:57

@www.bolhaplaza.hu: Ha ott ülsz a gép előtt, minek mennél el patikába, hogy megkérdezd, kapható e itthon Tamiflu...google... :D
pl.:
www.hazipatika.com/gyogyszerek/termek/TAMIFLU_75_mg_kemeny_kapszula/13810

labdakucu 2009.04.27. 11:33:24

Én meg Németországban élek, és őszintén szólva én se érzem annyira a válságot. Viszont képben vagyok az otthoni helyzetet tekintve (szülők, barátok) és azért az kemény. Én csak azt sajnálom, hogy a legtöbb ember otthon hajlamos beletörődni mindenbe, ami rossz. Nekem ez nem ment, ezért jöttem el.

Influenza téma: én nem zárom ki csípőből sosem az összeesküvés elméleteket, de ebben az esetben valahogy nem áll össze a kép. Ha szándékosság van a dologban (terrorizmus), akkor ennél sokkal hatékonyabban is beindíthatták volna a járványt. De legalábbis a Föld több pontján, mert úgy hatékonyabb. De így is elég ijesztően hangzik, hogy emberről emberre terjed. Van aki leszarja, van aki fél tőle, vagy félt másokat (nekem is van gyerekem), de van azért átmenet is. Az ember legyen tájékozott, kockáztasson minél kevesebbet, de azért nem élhetünk rettegésben sem. A túlnépesedés problémájának megoldását mindenesetre nem szívesen bíznám a hozzászólókra. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.27. 11:43:40

A természet "leszabályozza" magyát dumán mindig röhögök. Miért? Talán mert nem igaz? A szabályozás = tömeges állatpusztulás vagy más fajok kiszorítása. Ez ember által is mevalósúl, de ember nélkül is Tényleg frankó egy szabályzás...

A természet az gyakorlatilag egy jelenség, nem megszemélyesíthető, de sokan szeretik annak tekinteni. Gőzöm sincs, hogy miért.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2009.04.27. 11:45:59

Ez a járvány a hírek alapján rosszabb, mint a madárinfluenza volt.
Magamért nem aggódok, inkább egy gyors lefolyású influenza tegyen el láb alól, mint a rák, ami ellen akár évekig is harcolhat az ember a durva kemókkal, aztán végül mégis belehal csonttá fogyva, belefulladva a tüdővizenyőbe... Brrr.
Oké! Én magam benne vagyok, hogy a Föld érdekében áldozata legyek a Természet szabályzó rendszerének. Éljen a Föld!

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.04.27. 11:49:41

Gyerekeim vannak és komolyan aggódom, mert hiába okoskodnak itt index.hu/bulvar/2009/04/27/magyarorszag_nincs_megbetegedes_de_felkeszultunk/ az oltóanyag 8-12 hét alatt készülne el, ami idő alatt simán megfertőződik a fél ország.

kaboca36 2009.04.27. 11:49:54

Hát pedig rengetteg oldal foglalkozik összeesküvés elmélettel. és ha nem is minden igaz belole azért el gondolkodtato.

Válság pedig van!!! San Francisco ban éltem 7 évig és sorba zártak be az üzlettek. csak ott több tartalékuk van az embereknek.

az influenza járványrol meg annyit tul sok gyanus hír volt, elötte is már jósolgattak ilyet. Itt az a veszélyes hogy terjed emberöl is, eddig csak a madárról vagy sertésröl terjedt tovabb!!

Ami azt jelenti hogy nincs megállás ha beindul. és a késöbbi osztodással csak veszélyesebb lesz a swine flu.

Ajánlom mindenkinek hogy hallgassa alex jones radioját( youtube) vagy ron pault a FED röl és válságbol. Nésd meg Detroit ground zero-t ismeg hányan élnek a sátrukban az utcán vagy a kocsijukban az usában!!!!

New World Order

lackó 2009.04.27. 11:55:14

Aki önként jelentkezik ilyen éljen a Föld szöveggel, azoknak hajrá Mehikó...amúgy meg van egy 2,5 éves lányom, lassan megszületik a 2. gyerekem...én ugyan szarok a szelekcióra. Megteszem az alapvető intézkedéseket, hogy ne kapjuk el, még nem tudunk szinte semmit az egészről, csak simán szeretem a családom.

kaboca36 2009.04.27. 11:58:13

www.youtube.com/watch?v=P3tH2jFaFW4

www.youtube.com/watch?v=ThH9GQJ4GYc

csak refferencianak és nem tudatlanokkal beszélget Alex hanem egy biologussal.
Az oltas nem segitt csak rontja a helyzetett.

ionsrác 2009.04.27. 11:58:34

@Gamma Leonis: miért jó neked halottan, hogy él a Föld?

Flea 2009.04.27. 12:01:09

Két probléma van ezzel a vírussal: 1. felnőtt, egészséges emberek haltak bele 2 hét alatt; 2. Olyan körülmények között (meleg) fertőz, amelyek között az influenza eddig nem fertőzött

Ezért para szvsz többek között

nickita 2009.04.27. 12:01:28

@érdeklődő:
remélem a kezeid között halnak meg majd a családtagjaid, majd odamegyek, hogy jókat röhögjünk rajta együtt.

Alf (törölt) 2009.04.27. 12:04:23

érdekes, hogy egy igazolt megbetegedés sincs európában, de megy a para 1000-rel.

kaboca36 2009.04.27. 12:05:30

www.infowars.com

inkább ezt hallgasátok mint a néphülyitő musorokat lásd gyözike.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:05:48

@ixxorn:

1. most is ilyesmiről van szó (a megfertőzöttek kb tizede a gyógyszeres kezelés ellenére meghal), csak az elmúlt 90 évben nagyságrendekkel több ember utazik és sokkal gyorsabban, tehát nincs túl sok időnk.

2. ha a járvány továbbterjed, még a tömeges (milliós) halálozással járó csúcs előtt, pusztán a járvány híre is durván mélyíteni fogja a gazdasági válságot.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2009.04.27. 12:06:46

Már 16 évesen tudtam, hogy az emberiség rossz úton halad, és fenntarthatatlan a fejlődési irányunk. Akkor eldöntöttem, hogy nem lesz gyermekem. Láttam az egész populációra vonatkozó demográfiai adatokat. Ijesztő volt, hogy az akkori 5,5 milliárdról hamarosan 6-ra nő a létszám, és megy tovább a 7 milliárd felé! Ennyi embert a civilizáció támasztotta igényekkel együtt képtelen eltartani a bioszféra. Túl sokan vagyunk! A járvány még semmi, majd jön a vízhiány és egyéb "kellemetlenségek".
Régóta találó szimbólikus elképzelés a Végítélet négy lovasa.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:09:31

@Gamma Leonis:

"Akkor eldöntöttem, hogy nem lesz gyermekem"

Ennel van drasztikusabb megoldás is -- ha érted mire célzok.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2009.04.27. 12:10:44

Biológusnak tanulok. Hidd el nekem, a földi élővilág fantasztikus. Megérdemli, hogy lélegzethez jusson, és ne legyen a fajom áldozata.
Még életemben eleget csodáltam szépségét.

LiberAll 2009.04.27. 12:22:19

@Gamma Leonis: Kellemes elmúlást, amúgy, ha te megölöd magadat, az olyan kismértékben hat az emberiségre, hogy az inkább statisztikai hibahatár, akik szívni fognak azok a rokonaid/barátaid...
Amúgy abban igazad van, hogy ennyi embert lassan nem bír el a bolygó, szóval el kellene másznunk, de amíg nem lesz balhé belőle, addig tudod mit fognak az űrkutatásra költeni .... nah azt.

lifelike 2009.04.27. 12:27:37

ahogy komoly amcsi orvosi blogok is irjak, nem szabad a madarinfluenzat ehhez hasonlitani
mivel az nem terjedt emberrol emberre, szimpla allatvirus maradt, valamint nem tort ki, geopozicioja alig volt neki

itt viszont mar tobb orszagbol van igazolt eset, es emberrol emberre terjed

ebbol szinte biztos hogy vilagjarvany lesz (a szimpla influ jarvanyok ennel gyengebbek es vegigmennek kontinenseken)

timeline 2009.04.27. 12:31:23

@lackó: mik az alapvető intézkedések ilyen esetben?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.27. 12:31:54

Észlények. Persze, hogy egy sima influenzába is bele lehet halni. Öreg embernek, meg csecsemőnek.

De mikor a sertésinfluenza az egészséges fiatal felnőttek 5-10%-át elviszi, az valami félelmetes.

A madárinfluenza nem nagyon terjedt emberről-emberre, az nem jó példa.

lackó 2009.04.27. 12:35:31

@atpijkamo: Mexikóban egyelőre...reméljük, hogy az valóban csak a higiéniának tudható be, meg a kezdeti tanácstalanságnak.

@timeline: már írták, amit lehet, megteszi az ember (kicsit túlzásba vitt alapvető higiénia).

papamaci1 2009.04.27. 12:35:45

1. Ne beszéljetek hülyeségeket
A bárányhimlő is vírus, épp úgy mint a fekete himlő.
2. Az izolált vírustörzs elleni oltóanyag elkészítése néhány hétnyi időt igényel.
3.Az átmeneti időszakban antibiotikumok PREVENTÍV adása a ráfertőződés ellen+ tüneti kezelés+ vitaminok.
4. A legősibb találmány a karantén.
Határzár. Városok lezárása stb.

Amióta világ a világ mindig a nagy populáció sűrűség mellett lép fel a járvány. Eddig a mortalitás 10%. ebbe nem hal bele az emberiség

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:35:53

@lifelike:

Az egyik aggasztó jel a 10% mortalitás

A másik, hogy a spanyolnátha kora óta nagyságrenddel több ember utazik, sokkal gyorsabban és sokkal szabadabban: a "jótanácsnál" szigorúbb utazási korlátozásokról még most sem nem hallani.

Úgy tűnik, a katasztrófának be kell következnie ahhoz, hogy indokolhatóak legyenek a megelőzésére fordított erőforrások :-)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:37:58

@papamaci1:

10% mortalitás nangyon durva, és nem maga a betegség miatti közvetlen halálozás az, ami megroppantja az emberiséget, hanem a pánik, a világkereskedelem és a világgazdaság összeomlása.

Gyógyszeripar, ezen belül az oltóanyagipar, és a telekommunikáció menni fog, más alig.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:39:24

@papamaci1:

Egy kis olvasnivaló, karantén-ügyben Camus A pestis c könyve.

lackó 2009.04.27. 12:40:20

Azt kéne tudni, hogy Mexikóban hány megbetegedés volt, abból mennyi idő alatt, hány halálos áldozat, miért haltak meg...amíg ezeket nem tudjuk, addig csak tényleg pánikolás...

papamaci1 2009.04.27. 12:42:00

Bocs de a 10% os mortalitás nem oly rettentő.
Pestisnél 50%(tüdőpestisnél 100%) volt a védőoltások előtti korban. És nem halt bele az emberiség. A fekete himlőnél 10%-os kezelés és gamma- globulin nélkül.

A gyomorrák vagy az AIDS sokkal pusztítóbb....
Persze a világgazdaságot visszaveti.

lifelike 2009.04.27. 12:42:26

@papamaci1: "2. Az izolált vírustörzs elleni oltóanyag elkészítése néhány hétnyi időt igényel."

papa csak a mennyisegi gyartas elokeszitese egy letezo kidolgozott tesztelt vakcinara tobb ido lenne, a kifejlesztes es a tenyleges legyartas ennek a tobbszorose
mondjuk jo esetben fel, rossz esetben 3 ev

papamaci1 2009.04.27. 12:47:06

Hali elemes2 ! Te orvos vagy ? (Én mikrobiológiából diplomáztam.)És még a "Londoni pestist" is olvastam by Defoe.
Az izolált vírusból rövid idő alatt védőoltás lesz , ezt Te is tudod.
Nem kell bepánikolni! Nem ebbe döglünk bele.Első körben mindenki C vitamint és immunserkentőket fog zabálni... :-)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:49:09

@timeline:

1. az első hírre, hogy itthon is megjelent a betegség, kerülni minden tömeget. gyereket kivenni az iskolából, óvodából, munkahelyre menet kerülni a tömeget -- vagy menj sokkal korábban, vagy menj autóval. ha a járvány súlyosbodik, és a munkahelyeden nem tudod elkerülni a cseppfertőzést menj (beteg)szabadságra.

2. tartós élelmiszerből bespajzolni (és esetleg üzemanyagból). víz és áramhiánytól én egyelőre nem tartok -- ezeknek kicsi az élőmunkaigénye -- de azért talán veszek áramfejlesztőt is, amíg nincs rá szükség, nem kér enni.

3. én általában nem vagyok tisztaságmániás, de ha bejön a járvány, az leszek (személyi higiénia,

4. az influenza kezelésére használt gyógy és egyéb szerekből bespajzolni (immunerősítő szerek gondolom könnyebben kaphatók, specifikus influenza elleni szerek, mint tamiflu, kevésbé)

5. egy klasszikus influenza védőoltás akár most rögtön -- relatív olcsó, és legfeljebb nem segít, de talán igen (nem tudom, vannak-e már erről hírek).

thews (törölt) 2009.04.27. 12:50:41

megyek, veszek maszkot, konzervet.

papamaci1 2009.04.27. 12:50:41

@lifelike: Ne feledd hogy a világ teljes kapacitása erre állna rá.Minden mikrobiológus.... Ha a vakcina megvan, a legyártása már csak mennyiségi kérdés. A Phylaxia Humán kilóra gyártotta a himlővakcinát a 80-as években....pld.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 12:51:26

@papamaci1:

nem orvos vagyok, csak gyakorló hipochonder :-)))

a pánikról: nem az a kérdés, hogy én pánikba estem-e (pánik =/= elővigyázatosság, a kockázattal arányos felkészülés), hanem az, hogy mások pánikba esnek-e és egy tömeges pániknak milyen következményei lesznek. amint írtm vala:

"nem maga a betegség miatti közvetlen halálozás az, ami megroppantja az emberiséget, hanem a pánik, a világkereskedelem és a világgazdaság összeomlása."

labdakucu 2009.04.27. 12:51:41

Azt azért sokan elfelejtik, hogy a túlnépesedés nem egy egzakt kategória. A tudományos fejlődés már eddig is nagyon durván kitolta az emberi faj határait. Egyre hatékonyabban állítunk elő élelmiszert, tisztítunk vizet, építkezünk, stb... Most vagyunk 6-7 milliárdan, 200 éve már akkor is általános éhinség tört volna ki, ha csak 1,5 milliárdan lettünk volna.

Továbbá a túlnépesedés földrajzilag elég jól behatárolható probléma, hiszen Kína és India adja a Föld lakosságának majdnem felét, valamint Afrikában is sok helyen probléma, hogy nincs szabályozó erő és többen születnek, mint amennyi élettér van. Ezzel a logikával egyszerűen csak le kéne vágni a kínaiak, meg indiaiak felét és kész. Itt van pl Magyarország, ahol inkább fogy, de max stagnál a népesség, és Európa többi országában sem jellemző fenntarthatatlan méretű demográfiai növekedés. Viszont az influenza vírust marhára nem érdekli, hogy hol élnek aránytalanul sokan. Ő csak szépen lakmározik belőlünk, utódokat "nemz" és elárasztja velük a Földet. A végén lehet, hogy megoldja az emberiség túlnépesedését, de én azt mondom, hogy inkább népesedjünk MI túl, mint az influenza vírus.

labdakucu 2009.04.27. 12:54:45

Ja és persze napjainkban is komoly probléma az éhezés az elmaradott országokban. Azaz létező probléma, csak mi, a felső 10% nem nagyon kapunk belőle.

orient 2009.04.27. 12:55:48

Erdekes hogy nem Norvegiabol vagy eppen Svajcbol indulnak az ilyen fertozesek. Miert is? Franc egye meg az ilyen embereket. Nem vagyok rasszista de miert nem tudnak odafigyelni kicsit a tisztasagra azsiaban, es del amerikaban? Elsokent ok hullanak el de ebbol sem fognak tanulni. Mi pedig miattuk. Nem szamitok ra hogy ezt meg lehet uszni akarhol is sajnos.Talan egy kis csendes oceani sziget vagy hasonlo,most jo hely lehet...

papamaci1 2009.04.27. 12:56:19

Az az Edward Jenner nevű bácsi se sz@rozozz sokat. :-)Vegyük hozzá az átesettek gamma -globulinját esetleg interferont (?).... Nem az influ öl meg minket....

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 13:00:05

@papamaci1:

"Pestisnél 50%(tüdőpestisnél 100%) volt a védőoltások előtti korban. És nem halt bele az emberiség. A fekete himlőnél 10%-os kezelés és gamma- globulin nélkül."

A pestis korában az emberiség 1%-a utazott rendszeresen, 5 km/h volt az átlagsebesség és 100 km az átlagos úticél. Ma a 100 km-es távolság vonattal a fél világnak napi rutin, a gyakorlatilag ellenőrizetlen (és alig korlátozható) légiközlekedés naponta több millió utast szállít ezer kilométerekre.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 13:03:21

@orient: ez nem csak higiéniai hanem kulturális kérdés.

norvégiában egy hatszemélyes lift mondjuk 1.5 x 1.5 méteres, mexikóban meg 80 centi x 80 centi -- természetes, hogy a cseppfertőzés ott okoz járványt, ahol az emberek a hétköznapi érintkezés során a cseppfertőzés szempontjából "hatásos" távolságban megközelítik egymást. két egymással beszélgető skandináv számára a hétköznapi távolság másfél méter, két mexikói számára húsz centi.

papamaci1 2009.04.27. 13:06:37

Az kétségtelen hogy a társadalom megroppan. Az is lehet hogy statárium lesz.(Nekünk még hadseregünk sincs.... .-) ) A hadseregek laborjai ugyanis gőzerővel ráállnának a kutatásra. :-)
Nos igen Boccaccio a "Dekameron"-ban
leírta mi a teendő. :-)
Kétségkívül a nagyvárosok a veszélyeztetettek- de ez mindig így volt.

orient 2009.04.27. 13:07:42

ja enyhe kis hasonlosag: pont nemreg olvastam valahol hogy a spanyolnatha is inkabb a fiatal es kozep (erosseb generaciot) erintette es kevesbe az idoseket vagy gyerekeket. Valahogy az immunreakcioval volt kapcsolatban, nem egesszen ertettem. Erdekes parhuzam. Abban sem haltak meg sokan (szarkasztika-ON). USA ami a 2. legveszelyeztetettebb orszag milyen ovintezkedest tesz? Megnyitja a gyogyszerraktarakat! Ez komoly. Hat ennel azert kicsit tobb kene szerintem,minthogy mossatok kezet meg ne hapcizz a masikra John ok? Legalabb mint japanban. Ha az USA meglesz akkor nincs megallas az biztos...

bekukk 2009.04.27. 13:08:41

elemes2 2009.04.27. 13:00:05

Az a pestis nem az a pestis volt amit Te ma annak ismersz. Máig nem tudják, hogy mi volt, de leginkább VVL (vírusos-vérzés láz, mint az ebola) hasonlított. Ami furcsa volt benne, hogy nagyon hosszú lappangási ideje volt (3 hét), ez ha az evolúció konyhájában tudatos főzést gyanítanánk azt jelentette, hogy el tudott jutni a lassú közlekedéssel is mindenhová. (Régen volt erről egy film azt hiszem a Discoveryn.)

papamaci1 2009.04.27. 13:11:32

@elemes2:
Igen leáll a légi utasforgalom, a turizmus. A légi szállítás nem. Kérdés hogy a lappangási idő változik-e ?
Igen statárium lesz és jegyrendszer. És ? Ez olyan mint egy háború.A liberális gazdaság sose működött katasztrófa helyzetben. Akkor bizony hadikommunizmus van.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.04.27. 13:11:56

@elemes2: Lassabban is terjedt a világjárvány a Földön...

A járvány terjedésénél két dolgot kell figyelembe venni: az egyik a népesedési gócpontok (= városok) közötti átugrási idő, a másik a járvány lefolyása egy népesebb helyen.

Pestis esetében ez jól modellezhetően úgy 30-40 ezer fő körül volt, az a város, amely népessége ezt túlhaladta, ott szépen kirobbant a járvány.

Az átugrás meg... ezek szerint az 1% kereskedő is elég volt. Meg tegyük hozzá, hogy a pestist patkányos is tudták terjeszteni, azokból meg valószínűleg akkor több volt, mint manapság.

Mivel más a fertőzőképessége a pestisnek és más az influenzának, nemutolsósorban más a mortalitása is, ezért elég nehéz ezeket összehasonlítani.

Per pillanat úgy 1000 fős mintán azt látjuk, hogy a vírusnak 10%-os a mortalitása. De fogalmunk nincs, hogy az "egészséges fiatal" mit jelent. Rasszonként más lehet a mortalitás. Lehet, hogy a mexikóiak sokkal kevesebb influenzavírussal találkoznak, így az a populáció kevésbé edzett az influenzavírusra. Sok minden lehet, keveset tudunk még. Mindenesetre én ma csinálok egy nagybevásárlást...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 13:16:12

Falus Ferenc szerint a tavaly őszi "normál" védőoltáskampány nyomán eléggé védettek LEHETÜNK.

index.hu/bulvar/2009/04/27/magyarorszag_nincs_megbetegedes_de_felkeszultunk/

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 13:20:01

egyébként nagyon érdekes figyelni hogy az egyes országok hogyan reagálnak. nem ténylegesen (kétlem, hogy ennyi idő alatt egy lomha államapparátuson bármi átment volna), hanem a KOMMUNIKÁCIÓBAN.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 13:21:17

Falus Ferenc (tisztifőorvos) egyébként rokona Falus Andrásnak? (immunológus)

papamaci1 2009.04.27. 13:25:07

Lehetséges hogy vérzéses láz volt és bakteriális is volt egymás mellett. Ezt nem tudom.

en.wikipedia.org/wiki/Plague_(disease)#Nature_of_the_disease

szerint eltérő dolgok is lehettek...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 13:27:12

itt vannak a hiénák

portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=2&i=114115

vesztes iparágak:
1.) Légitársaságok
2.) Utazás, turizmus
3.) Pihenés, szórakoztatás
4.) Mozi, filmipar
5.) Sertéshús-vertikuum
6.) Élelmiszer-kereskedelem, Mexikó és az USA vonatkozásában
7.) Szállítmányozás

nyertes iparágak:
1.) Élelmiszer: a sertésen kívül minden más, pusz tartós élelmiszerek
2.) A gyógyszergyártók és a biotechnológia
3.) Távközlés (szerintem, mivel az utazás csökkenését kompenzálják az emberek)

papamaci1 2009.04.27. 13:28:20

Nem beszarni ! :-D
A felvásárlás, betárolás jót tesz a pangó világgazdaságnak... :-D
És milyen olcsó lesz a disznóhús.... :-D

lifelike 2009.04.27. 13:28:32

olvasgatok kozben
azt minden szakember elismeri hogy ebbol most vilagjarvany lesz, a lefolyason es a sulyossagon vitatkoznak csak
vannak egesz apokaliptikus forgatokonyvek is, de ezek nem a virus okozta pusztitasra vannak kihegyezve hanem a tarsadalmi jarulekos karokra (anarchia)

tobben biraljak az usa kormanyt hogy nem zarta le ny-ot meg, masok figyelmeztetnek hogy ny lezarasa olyan uzenet lenne ami azonnali es visszafordithatatlan panikot okozna az usaban (is)

erdekes helyzet

lackó 2009.04.27. 13:30:51

Érdekes helyzet:

"Kanadában hat megerősített esetet regisztráltak, mindannyian Mexikóban jártak. Egyiket sem vitték kórházba, mindegyik meggyógyult."

Jé.

bekukk 2009.04.27. 13:38:29

@lackó:
Tényleg érdekes. Valaki feljebb már fejtegette, hogy sem az nem mindegy, hogy egy népcsoport mennyi és milyen vírussal találkozott már, sem az általános egészségi és higiéniás állapot. Ne felejtsd el, hogy "csak" 6 eset, következtetések levonására szvsz kevés.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.04.27. 13:43:25

@bekukk: jaja, 6-ból 0.6-nek kellett volna meghalnia. Hogy ez 0 lett és nem 1 vagy több, az még nem jelent semmit...

papamaci1 2009.04.27. 13:46:52

Hát én korábban felhalmoztam némi antibiotikumot a másodlagos fertőzések ellen. Éhen halni nem fogok (120kg !)
Majd jó nagy fertőtlenítőszeres kendőkbe burkoljuk a szánkat , orrunkat, zabáljuk a fokhagymát és 70% -os alkoholt iszunk.... :-D

lifelike 2009.04.27. 13:48:01

2000 eve a sajtoban olyan is volt aki kezratetellel gyogyitott
szoval erdemes fenntartasokkal kezelni a hireket
tekintsuk mertekadonak a CDC honlapjat

bekukk 2009.04.27. 13:48:02

Nincs 10%-os mortalitása hálistennek. A mexikói esetek alapján olyan 6,4%.

FPéter 2009.04.27. 13:48:12

@ionsrác: Nekem tényleg az tűnt fel már a madárinfluenzánál is, hogy a WHO mintha mindig direkt a pánik korbácsolására formálta volna üzeneteit. Most is: "szinte biztos, hogy világjárvány lesz" meg "nyilván, ha mutálódik, abból csak valami sokkal rosszabb fog kisülni". Persze, ne áltassuk az embereket, tényleg lehet belőle gebasz, de ez a "világszervezet" (kóstolgassa mindenki ezt a szót!!!) szerintem valamilyen ok folytán direkt a pánikkeltésre utazik.

lackó 2009.04.27. 13:49:30

@bekukk: persze, kevés, mint ahogy az is kevés, hogy egy 107milliós országban megbetegszik 1614 ember...már említettem a higiéniai állapotokat is...nekem egyelőre ez kicsit pánikkeltés-gyanús. Mikor ütötte fel fejét a járvány? Vajon tényleg 1600 ember betegedett-e meg benne? A halálos esetek száma nyilván hitelesebb (csak ki szokták deríteni az okát), mint azoké, akik esetleg simán otthon átvészelték...

Volt-e Mexikóban már influenzajárvány? Ha igen, átlagos esetben mennyi volt az áldozatok száma?

Szóval..tájékozódik az ember, de...

orient 2009.04.27. 13:52:14

@lackó: aha es kozben mennyit fertoztek esetleg akik belehalhatnak. aztan majd olvasol olyat hogy tiz ujat regisztraltak es nyolc meghalt. A 10% az relativ. Nagyszamoknal jon ki. Ez egeszsegugy ellatason vajmi keveset mulik. En ugy latom hogy akar a mexikoiaknak es masoknak akar tobb is az esejuk a tulelesre mint az elkenyeztetett EU-i vagy amerikaiaknak akik kis nathara is marokszamra tomik az antibiotikumot. Ha itt torne ki, KI hullana szerinted? Biztos nem a mateszalkai romak akik rendesen megvannak edzodve mert minden szar atmegy rajtuk hanem a sok irodakukac akik napfenyt sem latnak.

lackó 2009.04.27. 13:53:24

Nem nehéz egyébként a fiataloknak meghalni egy olyan országban, ahol a népesség 56(!!!)%-a 24 év alatti...mielőtt mindenki megy a tecsoba gazdaságos ásványvízért, meg pacalkonzervért, türelem...türelem.

bekukk 2009.04.27. 13:53:45

@papamaci1:
Szimpatikus terápia. :)

Ez érdekes még szerintem:
Egy külföldi aki kinn elkapta írt a lefolyásáról. Szerinte aki elkapja az nem megy kórházba, mert olyan rosszul van, hogy nem tud (saját példája alapján). Őt követségen át bevitte valakije, de ez feltételezi, hogy esetleg kevesebb esetről tudunk, mint amennyi valójában van.
Rosszul gondolom?

lackó 2009.04.27. 13:55:21

@papamaci1: csatlakozom a terápiához..mondjuk sertésflu nélkül is megteszem az óvintézkedéseket :D

lifelike 2009.04.27. 13:56:08

megvan az elso igazolt spanyol fertozott
szoval a kontinensen van a virus

bekukk 2009.04.27. 14:01:58

@FPéter:
Ebben van valami. A dohányzás és pia is azóta olyan káros, mióta az antidepresszánsok eladásán vagyonokat lehet keresni. Azóta ezek az apokalipszis lovasai, az ezer mellékhatással járó gyógyszerek azok persze nem. Biztos, hogy ez is jó üzlet valakiknek (na nem nekünk) épp ezért nehéz eldönteni, hogy betojjunk vagy ne tojjunk be.

orient 2009.04.27. 14:06:10

www.who.int/csr/don/2009_04_26/en/index.html

aki nem beszel angolul: enyhe lefolyasu, jelentektelen kezelest igenyelt az amerikai betegeknel. Magyarul nem nagyon foglalkoznak vele. Ez 2-t jelenthet.(itt magam ellen beszelek) VAGY hulyek es akiket kiengedtek azok szepen elkezdik fertozni a kornyezetuket amig megallithatatlan pusztitas lesz, VAGY tenyleg csak egy erossebb influenzajarvanyrol van szo amihez a mexikoiak nincsenek hozzaszokva es tul van lihegve az egesz(remeljuk az utobbit).

lackó 2009.04.27. 14:07:10

@bekukk: nekem erről helyzetről a szőke/barna/vörös/fekete/lila nő meglátja a banánhéjat és elkezd visítani: el fogok csúszni, el fogok csúszni!!!

Nem azt mondom, hogy magasról szar*ok az egészre, mert akkor nem figyelném, nem tájékozódnék...de várjunk már egy kicsit azért...

Kazuár 2009.04.27. 14:08:09

@FPéter:

Az idézeteket a WHO nyilatkozataiból vetted, vagy a magyar sajtóból? Nem mindegy. A WHO a 2005-ben elfogadott IHR (International health regulations) alapján fogja össze a mostani munkát, nem azért mert pánikkeltésre vágyik.

bekukk 2009.04.27. 14:10:39

@orient:
Ez azért ebben a formában nem igaz szerintem. Ahhoz, hogy ez a vírus ki tudjon fejlődni, kellettek az ő higiéniás viszonyaik. És ahhoz is, hogy terjedni tudjon. A másik, hogy népcsoportonként változik az immunrendszer is - hogy mire hogyan reagál. Vagy írhattam volna földrajzi területet is. A spanyol nátha után "elszaporodott" az emberekben egy új gén. Ez szerintem tök érdekes, de lényegileg azok élték túl és szaporodtak (főleg) akiben megvolt. Evolúcó...
De írhatnám példának azt is, hogy mikor kijöttünk Angliába élni az elején folyton elkaptunk valamit és sokkal erősebb tünetekkel folyt le mint otthon. Majd fél év - egy év múlva ez elmúlt. Azaz megszoktuk a helyi vírusokat. Ez viszont valami új. Nem értek a témához, gondolom ettől még lehet hasonló valami már ismerthez, ami tarolt és így lehetnek egyes népcsoportok védetebbek. Ki fog derülni.
De nem hiszem, hogy a civilizáltabb lakosságg hullana jobban, sőt, a túlélési esélyeink szerintem jobbak. Több vírussal is találkozunk (az ország látogatottsága, mi utazási szokásaink), meg higiénia szempontjából is óvatosabbak vagyunk. Azért Te nem laksz együtt a disznóval és a kezed is mosod és én is...
A spanyolnátha állítólag azért a fiatalokat vitte el, mert jobb volt az immunrendszerük így erősebb immunválaszt adott le a szervezet, ez ölte meg őket, elpusztultak azok a tüdősejtek is amiknek nem kellett volna. Úgyhogy annyi lehetséges forgatóköny van, hogy én még nem mernék olyat mondani, hogy mi fogékonyabbak vagyunk és kevésbé védettebbek, mint a mexikóiak.

lackó 2009.04.27. 14:10:44

@orient: azért az amcsi egészségügyben csak nem olyan hülyék...ha már nem haltak meg, talán megvizsgálták őket...

Valaki tudja a választ, hogy Mexikóban mikor volt utoljára influenzajárvány és hány halálos áldozatot követelt?

Ha jól emlékszem, keleten a szárnyasok nagy része elpusztult, ha elkapta a bördflút, ahogy az emberek jó része is...a desznyóknál meg ez egy enyhe lefolyású betegség...ezzel nem akarok azt mondani, hogy a mexikóiak rosszabbak, mint a disznók :DDD

lackó 2009.04.27. 14:11:18

@orient: azért az amcsi egészségügyben csak nem olyan hülyék...ha már nem haltak meg, talán megvizsgálták őket...

Valaki tudja a választ, hogy Mexikóban mikor volt utoljára influenzajárvány és hány halálos áldozatot követelt?

Ha jól emlékszem, keleten a szárnyasok nagy része elpusztult, ha elkapta a bördflút, ahogy az emberek jó része is...a desznyóknál meg ez egy enyhe lefolyású betegség...ezzel nem akarok azt mondani, hogy a mexikóiak rosszabbak, mint a disznók :DDD

bekukk 2009.04.27. 14:15:51

@lifelike:
A repülőgépek korában 2-5 napos lappangási idő semmi mikor az Anglia-Magyarország távolság 2,5 óra, de Ausztráliába is eljutsz 24 óra alatt.
El fog jutni mindenhová ez szerintem nem kérdés.

lackó 2009.04.27. 14:19:33

@orient: azért az amcsi egészségügyben csak nem olyan hülyék...ha már nem haltak meg, talán megvizsgálták őket...

Valaki tudja a választ, hogy Mexikóban mikor volt utoljára influenzajárvány és hány halálos áldozatot követelt?

Ha jól emlékszem, keleten a szárnyasok nagy része elpusztult, ha elkapta a bördflút, ahogy az emberek jó része is...a desznyóknál meg ez egy enyhe lefolyású betegség...ezzel nem akarok azt mondani, hogy a mexikóiak rosszabbak, mint a disznók :DDD

lackó 2009.04.27. 14:21:26

Bocs :) Influenzás lett a gépem.

bekukk 2009.04.27. 14:22:13

@lifelike:
A repülőgépek korában 2-5 napos lappangási idő semmi mikor az Anglia-Magyarország távolság 2,5 óra, de Ausztráliába is eljutsz 24 óra alatt.
El fog jutni mindenhová ez szerintem nem kérdés.

orient 2009.04.27. 14:44:33

@lackó: az amcsi egeszsegugyben nem hulyek, nem is allitottam. Csak nagyon keves ember, szubjektiv, szemelyes dontesen sok mulhat. Osszeulnek , aaaa ez nam akkor cucc azt mehet mindenki haza, szedj aszpirint. Aztan ha durvabb lesz akkor meg ja bocs tevedtunk (nem az elso eset lenne sajnos). Nem azt mondom hogy panikoljanak de amig nem fejlodik ki jobban, nem tundnak biztosabban egy ket dolgot addig legalabb bent tarthatnak oket karantenban, elovigyazatossagbol. Ha kiderul hogy tenyleg nem veszelyes akkor max. par ember 1-2 hetig egy super amerikai korhaz vendegszeretetet elvezi max ennyi, ellenkezo esetben azert kicsit katasztrofalisabb kovetkezmenyek vannak!Csak lehetnenek ovatosabbek ezt ertettem alatta.

orient 2009.04.27. 14:47:47

@bekukk: igen ebben lehet valami, igaz ezt olvastam en is. Tehat oruljenek a gyengebbek? Ironikus...

danielf 2009.04.27. 14:48:40

@lifelike: Tőle már a spanyol náthát fogjuk elkapni. :D

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.27. 16:15:52

@orient:

Amerikában ez nem így működik: ha a pár enbert netán fölöslegesen tartják bent egy hétig, akkor vagyonokra fogják perelni a karanténról döntést hozó intézményt vagy embert.

Ezért az USA-ban egy katasztrófa MEGELŐZÉSÉÉRT csak akkor hajlandóak áldozatot hozni, ha már biztosak abban, hogy ez valóban katasztrófa. Akkor meg már bekövetkezett (valamekkora) kár. És ezt az attitűdöt elég soxor megtapasztalhattuk.

lackó 2009.04.27. 17:41:19

Aztán valaki nem akarja levenni az indexről az ongo: élménybeszámoló Mexikóról hirdetést? Nem morbid egy pöppet?

lifelike 2009.04.28. 00:11:04

@papamaci1: na utananeztem a kedvedert
a kesz, letezo, gyartasra alkalmas, engedelyezett tamiflu tomegtermelesenek felfuttatasara a gyarto svajci roche ma delutani kozlemenye szerint 8 honapra van szukseg

szoval optimista vagy a "par het alatt van vakcina" prognozissal :)

informacio 2009.04.29. 06:17:47

És már honlap is készült rá :)))

sertes-influenza.info

Tom_ 2009.04.29. 09:49:56

> első olyan járvány, melyet ... tudunk előben követni.

És a SARS pár évvel ezelött?

bolhaplaza.hu 2009.04.29. 09:57:21

@Rob67: Hogy lehet erre fekészülni?
Azt nem teheted meg hogy ki sem mozdulsz a lakásból,ráadásul a levegőben is terjed.Egyszer volt a tv-ben hogy egyetlen tüsszentéssel milyen messzire jut el a vírus.Ha ez egy buszon történik,akkor az egész busz szinte fertőzött lesz.

bolhaplaza.hu 2009.04.29. 10:05:07

@papamaci1: Abból fel is pakolok,mert én imádom a hurkát kolbászt és a sült oldalat is.)

bolhaplaza.hu 2009.04.29. 10:07:58

@Zsuuli: 5800 ft és csak vényre kapható.A gyógyszetárban azt mondták van készlet bőven.Maszkot cikinek tartottam venni,pedig a szándék megvolt istenbiza.DD
De van egy gázálarc a bolhaplázán,lehet meg kéne vennem?)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.29. 18:37:56

@CsTom: a SARS főleg kínában volt, ott csak azt követhetted élőben, amit átengedett a kínai cenzúra.

kaboca36 2009.04.30. 00:02:53

@bekukk: közel jársz az igazsághoz, furcsa mutácioja ez a virusnak.

Annyira furcsa hogy csak laborban lehet elöállitani,több nifo is ezt mutatja.
érdekes hgy csak mexicoi halt bele,nem véletlen hidd el.a usaban nem azért félnek mert meghallhattnak töle hanem az erre bevettet un: Marsial Law. ami egyed uralmat add a hatosagoknak ,rendörség és katonaság. És ha nem vagy hajlando beoltatni magad karanténbe zárnak szó nélkül (ha 6-os lesz a fokozat) néz utana FEMA több ezer tábort (lager) épitett fel az elmult 2 évben,teljes katonai személyzettel. közel 1 millio koporsott rendeltek fél eve ( minek költenének billiokat erre??

És persze erre jön egy teljes gazdasági összeomlás ,amit persze majd a bankok segitéssével épitenek újjá. Gondolod az IMF ingyen adja a pénzt??

Az összes gyogyszer gyártó ugyan azok kezébe van akiké a bankok. Rockefeller tulajdonosa a gyogyszer gyarnak aki egyedüli joggal gyartja majd az ellenszert, és annak a sertéstelepnek is La Gloria,Mexico-ban ahonnan az elsö esett jött. ahol mellesleg napi 2300 disznot vágnak le (1mill=1év nem kevés)ök látják el a mekit és hasonlo multikat gondolom ami megmarad hulladék burgerböl.

dr.house 2009.04.30. 16:35:05

Helló mindenkinek!
Van 1 jó meg 1 rossz hirem: melyikkel kezdjem?? Na jó a rosszal!:-)
Szóval a rossz hir, hogy az infuenza ellen nincs orvosság!(AHOGY A HÜLYESÉG ELLEN SINCS!)
A jó hir az, hogy talán mégis van vmi, és úgy hivják, C-Vitamin!!!!!!!!!!!!!!:-)
Meg úgy, hogy CÉKLA, SAVANYÚ KÁPOSZTA, CITROM, NARANCS...STB., a többit tudják!:-) Akkor minek ez a TÖMEGHISZTÉRIA???????
RELAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ERŐSITÉSÉK AZ IMMUNRENDSZERÜKET, ÉS IDEGRENDSZERÜKET, MOZOGJANAK A FRISS LEVEGŐN, ÉLVEZZÉK AZ ÉLETET!
HAJRÁ EGÉSZSÉG!!!!!!
süti beállítások módosítása