MedIQ

A Google hivatalos blogján mutatták be a Google Flu Trends nevű új projektet, mely érdekes utakat nyithat a fertőzések követésének világában. Arról van szó, hogy a Google ötletgazdái megfigyelték, az influenza szóra ott és akkor keresnek rá többször, amikor és ahol a CDC egészségügyi szervezet szerint is járvány van. Márpedig ezáltal a fertőzések terjedését szinte élőben lehet nyomon követni, nem kell napokat, heteket várni a megfelelő előrejelzésig.

Nagy ötlet, könnyű felhasználhatóság. De egyelőre csak az USA területét elemzi.

Frissítés: A Read Write Web írt erről és közölt egy videót is a járványok élő követéséről. Megjegyezték, a jövőben valószínűleg összekapcsolják a Flu Trends-et a Google Health-el, a Google egészségügyi szolgáltatásával és amikor belépünk a profilunkba, az figyelmeztet majd minket, lakóhelyünk környékén vajon van-e éppen járvány és hogyan védekezhetünk ellene.

Én inkább attól félek, az ilyen anonim adataggregációkból is hirdetési célpontokat kreálnak majd.

Frissítés 2: Portis kommentelőnk jelezte, hazánkban is működik egy hasonló célú website, az idokep.hu, persze a módszer egészen más.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr61765074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemlineáris 2008.11.12. 13:40:38

Összevetette-e valaki ezt a görbét a valódi influenzagörbével (megbetegedések számával)?

Nemlineáris 2008.11.12. 13:41:48

Ja, most látom, hogy igen. Ez nagyon érdekes.

csenty · http://www.filmkviz.hu 2008.11.12. 14:32:27

Kellene egy ilyet csinálni Európára is.

portis · http://www.online-szallas.com 2008.11.12. 15:10:36

Nem tudom Európában van-e , mindenesetre Magyarországon létezik hasonló.

www.idokep.hu/?oldal=influenza

Vegha 2008.11.12. 15:31:07

sztem hülyeség. Az orvosom mindig azt sorjázza, hogy a megelőzés a fontos. Na most, én utoljára kb. 5 éve mélyültem bele a sterilizálás témájába, akkor ennek alapján ma már nem is lehetne gyerekem (ahogy nincs is! :))
De nem ? Ha most elkezdem gépelni félóránként a gugliba az influenzát, akkor az azt jelenti, hogy itt is megjelenik ?
(egyébként van járvány? Nem tudja valaki ? - én be vagyok oltva) : )

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.13. 23:21:06

@Vegha: Nem hülyeség, statisztika. A keresések és az elterjedtség közt korreláció van, de ez persze nem 100%-os, vagyis lehetnek/vannak kilógó pontok.

A Google nem rakta ki a térkép korábbi állapotait, pedig az is érdekes:
bitfeldolgozo.hu/flu/?mikor=134

HunVista Lajos · http://hunvista.net 2008.11.24. 15:19:16

Erről én is írtam egy postot. Én a Insights-el való figyelést mutattam be: hunvista.net/2008/11/13/hatakony-influenza-jarvany-figyeles-a-google-el/
süti beállítások módosítása