MedIQ

Ez a bejegyzés az SMA-Bug nevű blog Kijevi őssejtkezelés tapasztalatok nyomán íródik. Részlet abból az írásból:

Többen kérdezték az utóbbi időben, hogy mi a véleményem a kijevi őssejtkezelésről, szerintem hatásos-e. Mi már kétszer voltunk, és a második óta is eltelt már majdnem fél év. Ennyi idő elvileg elég kell legyen a kezelés megítéléséhez.

Bizonyos, hogy számos ponton történtek apróbb javulások. Zsófi egy kicsit ügyesebben tud motorozni. Talán, mintha egy árnyalattal tovább tudna előre hajolni úgy, hogy nem bicsaklik le a feje. Talán mintha egy kicsit biztosabban emelné a kezét. Talán, mintha egy kicsit biztosabban ülne. Talán. Mintha. Ugyanakkor továbbra sem tud felülni, vagy továbbra sem tudja hasonfekvésből felemelni a fejét, vagy ilyesmi.



Először is, nekem nem igazán sikerült megbízható leírásokat találni a kijevi őssejtkezelés valós hatásairól. Talán ezt, a NATO által kiadott, könyvet (Experience of Kyiv Center of Stem Cell Transplantation) kellene elolvasunk. Továbbá megfontolandó az, amit Katona Zsuzsa, orvosbloggerünk kommentként a blogon hagyott.

Ami az őssejtkezeléseket illeti, talán az idén februárban a Families of Spinal Muscular Atrophy (FSMA); a University of California, Irvine (UCI) és a California Stem Cell, Inc. (CSC) között létrejött együttműködési szerződés jelenthet ellenőrzött fejlődést és előrelépést. Hiszen a bizonyítékokon alapuló orvoslás szerint csak olyan terápiát használunk, melynek hatása és mellékhatása bizonyított és közölve vagyon valamely orvosi szaklapban. Az őssejtkezelést ilyen irányú hatásait eddig csak állati modelleken vizsgálták, legalábbis ilyen jelentéseket lelhetünk fel az adatbázisokban.

Kép a blogról

Az SMA rövidítés szpinális izomatrófiát, azaz gerincvelő-eredetű izomsorvadást takar. Több betegséget foglal magába, ezekben közös a genetikai ok és az általános izomgyengeség. Az ok az SMN génben keresendő, az ugyanis az 5. kromoszómán megkettőződhet, mutációt szenvedhet el. A génnek két kópiája van, SMN1 és SMN2. Ha az SMN1 funkciója kiesik, akkor az SMN2 gén próbálja azt pótolni, általában kevesebb sikerrel, mivel abban új mutáció alakulhat ki, mely csökkenti a megfelelő fehérje termelését.

A két kópia között kis különbség van a genetikai kódot tekintve, ezért a cél az lenne, hogy az SMN2 gént valahogy átváltoztassuk SMN1 génné.  Erről született idén februárban  egy közlemény, mely szerint sejtszinten sikerült a kettes gént SMN1-gyé változtatni, és a megfelelő fehérje termelése is növekedést mutatott.

És két hete jelent meg egy másik cikk, mely bár más támadásponton, de hasonló sikerekről számolt be egérkísérletekben. Innen még jónéhány lépés a humán kipróbálás, de bíztató jeleknek tűnnek ezek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr75438321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nita · http://freeyourmind.blog.hu 2008.04.23. 11:37:05

Az őssejtkezelésről inkább a kínai kutatások adhatnak felvilágosítást.


www.stemcellschina.com/

-rengeteg tapasztalati eredményről is beszámolnak /köztük magyar gyerekekről is/

rothadó test csimota 2008.04.23. 13:13:48

A ch 5. érintett szakaszán 3 gén található jó tudomásom szerint, ami érintet lehet a különböző SMA formákban.

Emelett vannak olyan SMA típusok, ami nem a ch 5 mutátiojához kapcsolódnak.

Ha kicsit túltekintenél a géneken és
mondjuk észrevennéd a betget is
de legalább magát a klinikai betegséget,
akkor kiderülne számodra is, hogy itt
egy kisgyerekről van szó, ami azt jelenti, hogy nála az SMA 1. azaz a Werdnig-Hoffman-szindróma manifezstálódott.

Ez lényegében pár éven belüli halált jelent.

Hát ebben az esetben én akár Burkina Fasoba is elvinném a gyerekem ősejtterápiára.

Ez a baj a legtöbb ilyen fajta tudóspalántával, hogy a embert nem látják az elefántcsonttornyból.

rothadó test csimota 2008.04.23. 13:48:52


Jobban átnézve a hivatkozott blogot, annyi kiegészítést muszáj tennem, hogy lehet, hogy nem az infantilis, hanem a jubenilis SMA-formában szenved a kislány.

Ez a forma egy éves kor körül jelenik meg prognózisa némileg jobb az infantilis formánál, de igazából egy szülőnek ez nyilván nem jelent vigaszt, hisz teljesen normálisan ő a gyermeke egészségét szeretné helyreállítani és nem egy "kevésbbé beteg" gyereket szeretne.

Asi 2008.04.23. 15:48:08


Halihó.
Az Én esetembe mi a véleményetek? 1976-évbe vizsgáltak és a diagnózis DMP de valahogy nem akartam elengedni a kalács végét . 2000-évben volt egy genetikai vizsgálatom ott modositották SMA-ra az izom sorvadásom nekem is gyerekkoromba kezdödöt,de valahogy nem vettem tudomást róla.
Most 54-éves lettem de még a lakásba tudok járni,a kinti közlekedés már nem megy, Én kezdtem el pár éve az SMA-betegeknek az információ gyűjtést,azóta csatlakoztak hozzám mások is. Ez mind angoltudás nélkül és számitogépes ismeret nélkül kezdődött,megmutatták hogy kell bekapcsolni a gépet a többit magamtól tanulgattam meg .Kapaszkodj meg az iskolai végzettségem :GÉPLAKATOS. Miért csinálom? Amiről a hazai dokik még nem is hallottak azt már Én ki is próbáltam.
Pl.. a valprolát most kint Amerikába kísérleteznek vele amit a Németektől vettek át de sajnos nem működik.Ezen Én már 3-éve túl vagyok.
Németországba most akarják kipróbálni a növekedési hormont az SMA-gyerekeken,de valahogy nem jön össze nekik,ha sikerrel járok talán megelőzöm -öket csak nem tudom beszerezni az agyagot.
Kérem a pontos diagnózist,ha valakinek van valami jó ötlete segítsen.

Asi.

rothadó test csimota 2008.04.23. 16:02:50


SMA diagnózisát teljes biztonságal csak genetikai vizsgálat alapján lehet kimondani.

Ha azóta gyűjtöttél angoltudást,
akkor a pubmed.org-on találsz szakmai cikkeket.

Asi 2008.04.23. 16:19:27

Sajnos nem gyűjtöttem Angol tudást egy fordító programmal böngészem a szövegeket. Gondolhatod mi marhaságokat is össze olvasok.
A genetikai vizsgálatomat elvégezték az OKK--nál 2000-évben.azóta lettem SMA-beteg. Ne feled az iskolai végzettségemet és az életkoromat.
Öreg vagyok Én már a tanuláshoz ,már csak a túlélésért küzdök,mivel az állapotom fokozatosan romlik,de még így is betegekbe tartom a reményt.

Asi.
süti beállítások módosítása