MedIQ

A hétvégén volt szerencsém a Sciencerollon megtartani az augusztusi Mendel's Garden (Mendel kertje) blogkarnevált, mely a genetikai blogok karneválja. Arról írok most, hogy hogyan és miért érdemes belekezdeni egy blogkarneválba, mivel jár a fenntartása és egy kicsit bevezetem a MedIQ olvasóit az ilyen kulisszák mögé.

Tudvalevő, hogy már létrehoztam a magyar orvosi blogkarnevált, mellyel hetente jelentkezem. Emellett két angol nyelvű karneválom van, a Gene Genie (a Gén Dzsinn), a gének és genetikai betegségek karneválja, melyet már a Cell szaklap is megemlített cikkében, illetve a Medicine 2.0, a web 2.0 és az orvostudomány kapcsolatát boncolgató karnevál. Mindkettőnél egészen október végéig vannak jelentkezők, akik megtartják majd minden második hét vasárnapján az egyes kiadásokat (nevezzük edition-nek).



Mire jó ez?

Ha valakit érdekel a genetika, illetve az, hogy a prominens genetikai bloggerek milyen tartalmas cikkekkel álltak elő, akkor vagy időközönként végigfutja az összes, általa figyelt blogokat (ami idő- és energiaigényes), vagy az adott karnevált nézi meg. A karnevál célja az, hogy egy blog összegyűjtse az összes adott témában író blog legjobb posztjait/cikkeit, és azokat egy olvasmányos, színes formába öntse, tárja az olvasó elé.

A Mendel's Garden egy több mint egy éves karnevál, amit nagy megtiszteltetés volt a blogomra vinni. Most röviden azt foglalnám össze, hogyan készültem fel rá, mivel a többi karneválomra is hasonlóképpen szoktam, illetve amikor más tartja helyettem, ugyanígy segítek nekik:

  1. Egy héttel a kiadás dátuma előtt már aktívan keresgéltem, külön könyvjelző mappába tettem (és del.icio.us csoportba) a legjobb genetikai témájú cikkeket.
  2. Küldték a bloggerek is a legjobb munkáikat, mert van olyan lap, ahol ezeket könnyedén elküldhetik.
  3. A beküldött cikkeket csoportokba rendeztem (evolúció + állat/növény + humángenetika + DNS, kutatás).
  4. Találtam 2 vicces, genetikai témájú videót (a Mendel Rap mindent vitt, lásd lentebb), amivel nagyban tudom alakítani a karnevál hangulatát.
  5. Szombat éjjel megírtam a rövid bevezetőt, majd egyenként beillesztettem a blogszerző nevét, a cikke címét és, hogy nagyjából miről írt.
  6. Vasárnap reggel élesítettem a "művet", melyet jeleztem a karnevál fenntartójának és a cikket beküldő bloggereknek is.
Nagyjából ennyi. A bloggereknek is jó, ha az olvasó tudja, a karneválban mindent megtalál majd, ami fontos neki az adott témában; az olvasónak jó, hogy nem kell blogról blogra járnia az információért.

Nemsoká következik a 7. magyar orvosi karnevál; a hétvégén a Gene Genie-t tartja egyik kedvenc bloggerem, Blaine Bettinger, a Medicine 2.0 pedig tegnap ment ki az Organized Wisdom blogján.

Ha bárki karnevált szeretne indítani bármilyen témában, bármilyen nyelven; vagy ha valaki érdeklődne, hogy az ő témájában van-e karnevál, szívesen segítek.

A Mendel rappet nem hagyhattam ki:

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr81133542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bani 2007.08.06. 19:04:23

Klassz lett a logó!:)
süti beállítások módosítása