MedIQ

Biztos sokan vannak, akiknek a gyomorsav nyelőcsőbe történő visszaáramlása sok problémát okoz. Ez az gasztro-oesophagiális reflux (GOR) akkor jön létre, ha nem jól zár a nyelőcső alsó szakasza és így a nyálkahártyájára káros gyomorsav visszajut a nyelőcsőbe. Na most úgy tűnik, megoldás érkezhet az EsophyX bevezetésével.



Ez egy minimálisan invazívnak mondott beavatkozás, melynek eredményeképpen a páciensek kb. 90%-a nem szedett tovább proton-pumpa gátlót, 10 %-a pedig csak alkalmanként.

A képeken azt látjuk, ahogy a sebészi eljárás során szűkebbre húzzák a nyelőcső gyomorba vezető részét. Meglátjuk, hogy a további és hosszabb távú vizsgálatok milyen eredményeket mutatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr2561297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tilcsák Bea (törölt) 2007.04.20. 19:03:28

nekem azt mondták, szedjem csak parietet, aztán majd kiderül, hogy néhány hónap múlva nem kell, vagy eész életemben szedni kell...
ez a műtét mennyire nagy?

G Zoli · http://twitter.com/garamiz 2007.04.24. 09:25:41

Én úgy tudtam, hogy ez az eljárás már régóta van, nem?

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.04.24. 11:43:57

A módszer lehet, de maga az eljárás biztos, hogy új.

somamami 2009.07.08. 10:54:04

Szia!
Nekem refluxra a Parádi kénes víz segített. Pár hónapig ittam, és ma már tünetmentes vagyok. Addig éjjelente gyomorfájdalomra ébredtem, és hogy marja a sav a nyelőcsövemet. Ma már nincs panaszom. Itt olvashatsz még utána: www.paradiviz.hu
NEkem egy ismerősöm ajánlotta, akinek szintén ez segített. Ő is és én is többféle gyógyszert szedtünk be, de egyik sem volt hatásos, csak ideig óráig.
süti beállítások módosítása