A gyermek-sürgősségi esetek több mint 25 %-át az Interneten át is meg lehetne oldani. Egy New Yorki közösségi tanulmány kimutatta, hogy a gyermek-sürgősségi osztály eseteinek közel 28 %-a megoldható lenne egy igen költséghatékony internetes vagy telefonos orvosi szolgálat létrehozásával, állítják a Rochesteri Orvosi Központ egyetemének kutatói. Az eredményeket a Pediatric Academic találkozóján tették közzé Honoluluban.
A „teleorvosi” szolgálat több mint 6000 esetben bizonyult hatásosnak, mely illusztrálja a technológia kiterjesztésének lehetőségeit.
Nálam a kedvenc példa még mindig a telefonra szerelhető mikroszkóp. A háziorvos kimegy az idős pácienshez, aki mondjuk messze lakik a nagy kórházaktól és lefényképezi az egyik gyanús anyajegyét. Egyből küldi MMS vagy e-mail formájában a bőrgyógyász szakorvosnak, aki élőben is lefényképezni/nagyítva vizsgálná dermatoszkóppal az elváltozást, így ugyanolyan információhoz jut, mint amihez élőben jutna. A betegnek nem kell beutaznia feleslegesen, diagnózist kap online.
A másik példa Jay Parkinson praxisa, akit az első személyes találkozó után el lehet érni mobilon, e-mailen, MSN-en, AIM-en, GTalk-on vagy akár video chaten keresztül is. Ő az online orvoslás megtestesítője. Az előnyökről, veszélyekről a vele készített interjúmban lehet olvasni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.