MedIQ

Nemrég írtam Jay Parkinsonról, aki az első igazi online doki. Egy személyes találkozó után el lehet őt érni Skype-n, MSN-en, Google Talk-on vagy video chaten keresztül. Több kételyem is volt szolgáltatásával kapcsolatban, ezért őt magát kérdeztem. Az angol blogomon megtalálható az eredeti interjú, igyekeztem tartalomhűen, de rövidítve fordítani.

  • Miért döntöttél úgy, hogy egy újfajta orvost testesítesz meg?

Van egy egyszerű válaszom. Az Interneten nőttem fel. Nekem és az én generációmnak a praxisom ebből egyértelműen következik.

  • Te magad készítetted a honlapodat? Mennyire vagy web-tudor, aktívan figyeled a web orvosi részét?

Én magam készítettem. Több hónapig tartott, hogy éjjel-nappal dolgozva eljussak több verzión át a mostani állapotig. Sok ötletet kaptam egy Swiss graphic design nevű szövegkönyből, melyet az 50-es években a SwissAir gépein a hogyan élj túl egy repülőszerencsétlenséget prospektusaiban használtak. Ez lehetne az amerikai egészégügy zuhanásának metaforája is.

  • Jogi szempontok miatt tárolod a pácienseiddel folytatott beszélgetéseket?

Természetesen, olyan, mintha valaki folyamatosan feljegyezné, ami a rendelőmben zajlik. Azoknak lehet ez hasznos, akik elfelejtik, mit mondott nekik orvosuk. Kb. 4 hónapon belül elkészül az a site is, ahová pácienseim beléphetnek és újból meghallgathatják beszélgetéseinket.

  • Mi a helyzet a visszajelzésekkel? Szeretik pácienseid az innovatív szolgáltatásodat?

Szeretik! Elérhető vagyok mindig, van rájuk időm és tisztelettel kezelem őket. Nem kell naponta 50 beteggel foglalkoznom, így jut mindenkire elegendő időm. Mióta nincs irodám, sem kisegítő személyzetem, mivel a technikát használom a dolgaim intézésére, megtehetem, hogy kevesebb pácienshez megyek ki személyesen, de többekkel beszélek online. Bevételem 90%-a profit köszönhetően a technológiáknak és a mobilitásnak. A praxisom a fogyaztok tapasztalataira épül. A 250  páciensem fele  (2007 szeptembere óta működik a praxisom, 18 és 40 év közöttiekkel foglalkozom és csak a közvetlen környezetemben) készpénzben fizet.

Az emberek akkor is fizetnek szolgáltatásokért, ha csekél a jövedelmük. A doktorok ezt nem igazán értik - nagyrészt mert a szolgáltatás ötlete idegen egy olyan rendszerben, mely inkább a mennyiségért fizet, mint a minőségi ellátásért. Az én pácienseim olyan emberek, akik hamar elfogadták ezt az új rendszert, olyan újítók, akikről a hírekben hallani, a blogokon vagy általában az Interneten. Nekik tetsziik leginkább ez az újfajta orvostípus.

És mi így együtt küzdünk azért, hogy jobbá tegyük az egészségügyet. Azt adjuk az egészségügynek, amit a FedEx, Amazon, Apple már megértett. Érdemes figyelemmel követni, amit én és a Myca cég teszünk. Az amerikai egészségügyi rendszerben nagy dolgok történnek, de a változás nem a kormánytól vagy az ipartól várható, hanem az olyan "kisemberektől", mint te vagy én, akik új ötletekkel állnak elő.



Eddigi előadásaim végén általában azt mondtam összegzésül, hogy az orvosi információk szétterjedését, hozzáférhetőségét fogja megváltoztatni a web 2.0. Nem csak Jay miatt, de mostmár máshogy látom. Az orvostudományt természetesen nem, de az orvoslást magát, az orvosi praxisok szervezését is forradalmasítani fogja a web 2.0. És erről részleteiben fogok beszélni az elkövetkező néhány posztomban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr79351118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoldenCaulfield · http://kaizen.freeblog.hu 2008.02.25. 15:19:27

Üdv Berci!

Mivel én szakmai ártalomként nagy mértékű ügyfélorientációban szenvedek, örömmel olvastam ezt a bejegyzést. Természetesen aki a hibát keresi az említett példában, az talál is benne, én egyértelműen egy új útnak tartom, amire remélem egyre többen lépnek a közeli jövőben :)

holden
süti beállítások módosítása