MedIQ

Évek óta azon dolgozunk a Wikipédia orvosi részében, hogy a szócikkek minél több referenciát, hivatkozást kapjanak, így minden állítás, adat, statisztika alátámasztást nyerne méghozzá az orvosi irodalom felhasználásával. Az is régóta vita tárgya, mennyire segíti elő a Wikipédia struktúrája a szakértők közreműködését.

Mit kezdenek azzal a helyzettel, amikor a szerkesztési elvek miatt egy laikus szerkesztő kénytelen megváltoztatni/törölni egy szakértő szerkesztését.

Vagy egyáltalán megéri-e szakértőknek idejüket áldozni erre a projektre.

Az én véleményemet ismerik a blog olvasói, természetesen én nagyon támogatom ezt a  mozgalmat és saját időmből is sokat áldoztam a Wikipédiára, egy percét sem bántam meg.

A Wikimedia Research Committee Dario Taraborelli, Daniel Mietchen és Panagiota Alevizou vezetésével most egy kérdőíven keresztül próbál választ találni erre a fontos problémára. 

Néhány perc alatt ki lehet tölteni, minél többen mondjuk el a véleményünket, annál jobb változtatásokat fognak tudni eszközölni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr112755503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2011.03.21. 00:56:51

Egy ideig én is próbálkoztam ilyennel. A saját tudományterületemhez tartozó szócikkeket pontosítottam, láttam el forrásokkal. Két okból adtam fel:
1. mindig vannak önjelölt szakértők, akik bár soha, semmit nem tanultak, mindenhez jobban értenek, mint a tudományterületen diplomát szerzett emberek - persze forrásaik, bizonyító anyagaik nincsenek.
2. egyes egyetemek oktatói kötelező feladatnak adják ki a tudományterületükhöz tartozó X db szócikk megírását hallgatóknak. Iszonyú nagy rombolást végeznek ezzel. A hallgatókat nem hibáztatom, kis befektetéssel szeretnének megszerezni valami jegyet és kreditet, de az oktatók nem mérik fel, hogy ezzel mit okoznak.
Persze ezek ellenére is vallom, hogy van értelme a szócikkek pontosításával foglalkozni.
Nekem is jól jött, amikor beadandó feladathoz találtam nagyon precízen forrásjelölt cikkeket :)
süti beállítások módosítása