Számos olyan konferencián voltam az idén, ahol a fő téma az volt, hogy kellene a gyógyszercégeknek részt venniük (ha egyáltalán kell) a közösségi médiában. Mik a gyakorlatok és a tanácsok, nemrég pedig az is felmerült, hogyan lehet a cég alkalmazottainak megtanítani, hogyan használhatják és hogyan nem a web 2.0 eszközeit, amikor a cégről beszélnek. Most a Roche állt elő elsőként egy útmutatóval, melyben 7-7 pontban foglalják össze a fontos tudnivalókat. Habár inkább részletesebb leírást vártunk volna tőlük, mégis fontos lépés ez a biztonságos pharma 2.0 felé.
Arra már most lehet számítani, hogy hamarosan egy univerzális, azaz a nagy cégek által közösen elfogadott útmutató fog napvilágra kerülni. Mert az nyilvánvaló, hogy például a Roche belső szabályzata ennél jóval részletesebb.
Egyébként a web kettes megjelenésük annyiban merül ki, hogy jelen vannak Twitteren és a LinkedIn-en, de nem mérhetők a Johnson&Johnson-hoz sem ezen a téren.
Erről a témáról, és még arról, hogyan tudnak betegek kapcsolatba lépni gyógyszereik készítőivel, hamarosan részletesen írni fogok.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.