MedIQ

Meggyőződésem, hogy a hiteles, válogatott és ingyenes orvosi információ mindenki számára hozáférhető kell legyen, ezért hoztam létre a Webicina.com oldalt (magyarul is). Az online is keresgélő e-páciensekről fog szólni a jövő orvoslása. Íme egy igazi példaértékű történet. Erin Turner éveken át csuklófájdalommal küszködött, nem találtak megoldást problémájára orvosai sem.

Aztán édesapja látott egy cikket a USA Today lapban, ami éppen a témáról szólt, sőt hallott egy a @MayoClinic által szervezett Twitter beszélgetésről is, melyen a terület szakértő orvosa, Dr. Richard Berger, válaszolt a kérdésekre. 

Turner utánaolvasott a neten az orvos szakmai hátterének, a kórháznak és a betegségnek is. Majd lehetősége volt közvetlenül Dr. Bergertől kérdezni, aki éppen egy olyan műtéti megoldásról beszélt, ami az adott problémára jelent gyógyírt. 24 órával később már a Mayo Klinikán volt, sőt meg is műtötték.

3 pontban foglalja össze a következtetéseit:

  1. Hasznos, ha a beteg több csatornáról is szerez információt.
  2. A hagyományos média és a web 2.0/közösségi média több ponton is fonódjon össze.
  3. A siker kifejezést át kell értékelni. A közösségi médiában másként működnek a marketing számok. Neki például Twitteren keresztül egy óra alatt sikerült bizalmi kapcsolatot kialakítani egy orvossal és a kórházzal, sőt megoldást is talált egészségügyi gondjára. Igaz ő csak egy beteg/vevő/fogyasztó, de a jó tapasztalat miatt vinni fogja a klinika pozitív hírnevét.

A jövő az e-pácienseké, rég mondogatom. A kurzusomon március 27-én erről a jelenségről fogok beszélni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr801794948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

da 2010.02.27. 16:46:24

Persze, de.
1. ki fizet az orvosnak a tanacsert?
2. amig ez egy erdekesseg, aminek igy hire megy, OK. De ha ez lesz a rendszer, kinek van arra ideje, h emailek szazait valaszolja meg, es ki vallal erte felelosseget?

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2010.02.27. 16:51:07

Nagyon korrekt kérdések.

1) Senki, ezért kell keretet találni az ilyen tanácsadásnak. Ha egy praxisban kevés a beteg, vagy várakozó álláspontot választ az orvos, vagy tesz azért valamit, hogy új betegek találják meg őt. Ehhez a social media tökéletes eszköz. De ez bizony plusz energiát, időt igényel. Dönteni kell, ennyi.

2) Most sem tesznek más. Naponta számtalan telefonos beszélgetésben adnak tanácsot, ugyanúgy ingyen. A fent írottak éppen nem megnehezítik, hanem szerkeszthető, tervezhető keretbe helyezik a jelenséget.

da 2010.02.27. 21:17:02

Jo, igen, ingyenes a telefonos is, de nyilvan joval kevesbe hivatalos, a szo elszall alapon, mint egy mail.

KindlerMedical · http://kindlermedical.blogspot.com/ 2010.03.01. 10:06:12

Mivel minket rendszeresen kérdeznek e-mailben, facebookon, twitteren és a blogunkon is van Kérdezzen! Válaszolunk! rovat, úgy érzem, több dolgot is tisztázni kell.

A szakembernek senki sem fizet a tanácsért. Viszont, az így megismert szakemberhez előbb fordul a bajbajutott, mint egy teljesen ismeretelenhez. Pontosan azért, amit Berci fentebb írt: kialakult már a bizalom.

Természetesen, az ilyen tanácsadásoknak megvan a maga időpontja és időtartama, amikor a szakember ráér, tehát nem fordulhat elő, hogy e-maileket válaszolgat meg, míg ügyfelei várakoznak rá irl. Ugyanakkor azért üzemeltetnek blogot az adott klinikák egyéb eü. szolgáltatások, hogy ott adjanak tájékoztatást az ügyfeleiknek. Így, sok esetben elég csak egy-egy cikket belinkelni az érdeklődő számára, aki annak elolvasása után már célzott kérdéseket tud feltenni.

Mit értünk felelősségvállalás és hivatalosság alatt? Véleményen szerint, nincs olyan szakember, aki e-mailen vagy telefonon keresztül diagnosztizálna. Már csak azért sem, mert minden diagnózis meghozásának külön-külön protokollja van. Tehát, nagyon sokat lehet segíteni egy tanácsadás keretén belül az ügyfélnek, rengeteg információt lehet vele megosztani, de diagnózist mondani, több, mint felelőtlenség lenne.

Üdv, Réka

Endrus 2011.01.06. 22:52:45

Tanácsot szeretnék kérni. Oxigénnel dúsított ivóvíz készüléket szeretnék vásárolni. Ez hasonlít a szódakészítőhöz, ám O2-öt adagol a vízhez. 1 l. vízhez a gázt tartalmazó oxigénpatronok, minimum 2000 milligramm(!) orvosi oxigént tartalmaznak. Mi a véleményetek erről az ivóvízről?
süti beállítások módosítása