Az alexa.com-on megnéztem, hogyan állnak egymáshoz képest a magyar egészségügyi portálok nézettséget és egyéb mutatókat tekintve. A Házipatika, a Webbeteg, az Informed és a Videoklinika került górcső alá. Nézzük először a napi elérést. A Házipatika uralja a piacot, a Webbeteg feltörőben van, a Videoklinika lassan emelkedik, míg az Informed stagnál.
Ettől függetlenül az Informed lapletöltés/felhasználó aránya a legmagasabb.
Ami még meglepőbb, hogy a Videoklinikán töltik el a felhasználók a legkevesebb időt, pedig ott videótartalmat találnak nagyrészt, nem szöveges cikkeket.
A keresők pedig úgy látszik az Informedet és a Házipatikát szeretik a leginkább (itt valószínűleg az oldalak alapítása óta eltelt idő is nagy szerepet játszik).
Néhány adat még:
Google Pagerank:
- Házipatika: 6
- Informed: 5
- Webbeteg: 5
- Videoklinika: 4
A Google által indexelt lapok száma:
- Házipatika: 127,000
- Informed: 112,000
- Webbeteg: 25,900
- Videoklinika: 6,120
Bejövő Yahoo linkek száma:
- Házipatika: 47,900
- Informed: 27,300
- Webbeteg: 8,480
- Videoklinika: 908
A külföldi egészségügyi portálokhoz képest kifejezetten minőségi tartalmat produkálnak ezek az oldalak saját tapasztalatom szerint, de a web 2.0 eszközeit gyatrán használják ki. Kivételként a Házipatikát tudom csak megemlíteni, melynek korrekt Twitteres megjelenése, magyar orvosi bloggerekkel való jó kapcsolata és normálisan felépített kommunikációja van.
Jövő héten indítom az orvosi hírkövetőm magyar verzióját, ott még több magyar hírportált, szaklapot, blogot és web kettes oldalt lehet majd egyszerűen követni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.