A második nap rengeteg előadása és posztere mellett az ún. The Well kiállítás vitte a prímet. Néhány kép segítségével írok arról, milyen fejlesztések várhatók az orvoslás és virtuális realitás terén.
Philip Weber és Jacopo Annese munkájának az a lényege, hogy például szövettani metszeteket sokkal jobb minőségben lehetne vizsgálni, illetve a virtuális mikroszkópia révén nyert adatokat a kutatók könnyebben tudnák áttekinteni.
Ez volt a kedvencem, mivel intubálni úgy lehetett, hogy közben egy kis kamera mutatta, hol is járunk valójában. Így betalálni a légcsőbe gyerekjáték volt. Több infó itt.
A Virtual Reality Medical Center mutatta be ezeket a modelleket, műsebeket és sérüléseket, melyekkel a hadsereg orvosi gyakorlatait próbálják életszerűvé tenni. Több infó itt.
Albert Rizzo projektjének az a lényege, hogy poszt-traumás stressz betegségben szenvedő katonáknak segítenek. A katona feláll a dobozra, felvesz egy VR maszkot és fegyvert kap a kezébe. Rögtön egy iraki környezetben találja magát, a bombázások miatt reng alatta a talaj, fegyvertűz hangja tereli a figyelmét és így kitéve a stresszhelyzetnek, igyekeznek segíteni a problémáján, igen jó eredményekkel. Több infó itt.
A Forterra Systems virtuális valósága hasonló a Second Life világához, de ez egy zárt rendszer és direkt orvosi szimulációkra épült. Nagyon jól van felépítve, könnyű a kommunikáció a felek között, de a licenc 11,000 dollárnál kezdődik...
A Hanger.com prosztetikái is ki voltak állítva. A legjobban a mikroprocesszor vezérelt alkar és prosztetikus láb tetszett. Szinte úgy mozognak, mint a valós végtagok.
Egy XBOX alapú légcsőtükrözésre felkészítő szimuláció. Aki játszott már videójátékokkal, annak nagyon egyszerű lesz az irányatás. De itt egyébként is igaz, hogy a videójátékosok nagy előnyben vannak a tapasztalt orvosokkal szemben, mert például a laparoszkópia gyakorlása és egy jobb videójáték között nem sok különbség van.
Holnap írok a többi előadásról is...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.