Az nem vita tárgya, mennyire különbözik a magyar egészségügy például az amerikaitól. Elég megemlíteni, hogy Kevin, MD, a világhírű orvosi blogger tippeket adott, hogyan lehet napi akár 30 beteggel is megbírkózni. Amikor megemlítettem, hogy személyesen ismerek magyar háziorvost, akinek van, hogy napi 60-70 betege van, el sem akarták hinni.
Nade ebben a posztban nem a jól ismert webes eszközök jótékony hatását szeretném taglalni, hanem H. Ryan Kazemi példáját bemutatni, aki egyszerű alapelvekkel éri el, hogy a gazdasági válság ellenére 18-20%-kal nő a bevétele.
Az alapelvei:
- 3 perces szabály: A megbeszélt időpont után 3 percnél tovább egyetlen betegét sem váratja meg.
- Azonnali válasz: A többi kezelőorvosát is értesíti, hogyan halad a kezelése betegének.
- Vészhelyzet: A sürgős ellátást igénylő pácienseket késlekedés nélkül megvizsgálja.
- 5 perces szabály: A munkaidőn kívül is akár orvos, akár páciens keresi, 5 percen belül visszahívja.
- Aznapos szabály: Minden megkeresésre, e-mailre, telefonra még aznap válaszol.
Nem kellenek ide online eszközök, vagy orvosi ketyerék, csak megfelelő hozzáállás.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nita · http://freeyourmind.blog.hu 2009.01.09. 18:54:43
Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.09. 18:58:26
OkoskaTo:rp 2009.01.09. 19:05:44
Chalabre (törölt) 2009.01.09. 19:31:07
"3 perces szabály: A megbeszélt időpont után 3 percnél tovább egyetlen betegét sem váratja meg."
Egyetlen betegét sem? Mi van, ha az előző beteg kissé komplikáltabb eset, mint általában amennyi időt jósolt, számolt neki? Hazaküldi a következő beteg miatt vagy tisztességesen kivizsgálja? Vagy mi van, ha az előző betege eleve késve érkezett és nagy elnézés kérések közepette dugóra, rosszullétre stb hivatkozva csúszik a vizsgálat kezdete, ezáltal az egész menetrend?
"Azonnali válasz: A többi kezelőorvosát is értesíti, hogyan halad a kezelése betegének."
Valószínűleg munkaidőn kívül vagy valóban nagyon kényelmesen szabta az egy betegre szánt időt és ez is belefér és még a kávészünet is, meg... és akkor máris nem gazdaságosan használta ki az idejét.
"Vészhelyzet: A sürgős ellátást igénylő pácienseket késlekedés nélkül megvizsgálja."
Ez csak természetes. De akkor máris borul az előre tervezett időrendje ezáltal. Biztos, hogy ezen pont nem mond ellent az elsőnek? Biztos, hogy "a megbeszélt időpont után 3 percnél tovább egyetlen betegét sem váratja meg" szolgáltatás ilyeténképpen fennállhat. Vészhelyzeteket soha nem lehet előre kalkulálni.
"5 perces szabály: A munkaidőn kívül is akár orvos, akár páciens keresi, 5 percen belül visszahívja."
Munkaidőn kívül is? És azon belül is? Akkor vagy megint borul a menetrend és az első szabály, vagy tényleg nagy tartalékidőkkel, kényelmesen tervezett, de azzal meg nem növeli a bevételt, miközben pont erről szólna az egész.
"Aznapos szabály: Minden megkeresésre, e-mailre, telefonra még aznap válaszol."
Munkaidőn kívül vagy azon belül?
Nem logikus.
Amit Ő pontokba szedett, abból nekem inkább az jön le, hogy némi feladat átcsoportosítással és ezáltal munkaidőn kívüli munkával (vagyis túlórával) lehet növelni a bevételt.
NemesekErnyo 2009.01.09. 19:53:17
Csinálja meg ezt Magyarországon!
miszisz 2009.01.09. 19:54:33
Szerintem igy hihető a dolog!
miszisz 2009.01.09. 20:00:13
Labor és a többi leletet itt nem adják ki a betegnek. Igy nem kell magaval vinnie hanem minden a dokinal van. Szoval olyan nem nagyon lehet hogy a doki nem elég felkészult mert ilyen dolgok hiányoznak. A labor a dokinak küldi a dolgokat egyből, a beteg nem is látja. Hogy ez jó vagy rossz, más kérdés.
Mellesleg sok akkut esetre nincs idő itt. Akkor is fel kell hivni a dokit ha akkut vagy és időpotot kérni, aznapra, ha van, ha nincs máshoz irányit. Olyan nem igen van hogy csak beesel, mert te beteg vagy.
2009.01.09. 20:51:49
2009.01.09. 21:22:52
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.01.09. 22:43:11
Szerintem a poszt lényege nem feltétlen a kivétel nélküli, minden másodpercet megszámlálunk dologról szól. Fenéket! Ha valakinek leáll a szíve a váróteremben, akkor felborul a 3perces szabály természetesen. A lényeg, hogy ez az orvos létrehozott egy rutinmenetrendet, amihez tartja magát, amennyire lehetséges. Vannak olyan orvosok, akik nagyobbat szusszannak, akkoris, ha tele van a váróterem. vagy elbeszélgeti a mamikával az időt, mikor már öt perce másik ember lehetne bent. Szerintem ez erről szól.
Nekem jó háziorvosom van(ismerős), de nincs jó véleményem úgy általában a háziorvosokról. Nem alaptalanul. Nem akarok politikát belevinni a dologba, de emlékezhetünk, vizitdíj után "megcsappant" a betegek száma.
De ez a legtöbb orvost nem zavarja(van akit igen) hogy gyakorlatilag pofázni mennek be hozzájuk sokan.
uff.
következtetés: a fent említett orvos hisz a letett esküjében, és a betegekért dolgozik.
mellégág: ma már az internet világában élünk. Én azt furcsállom, hogy nem terjedtek el még a webes felületű rendelések. Tudom, erre azt mondják, hogy mert látnia is kell az orvosnak..
én erre meg azt mondom, hogy az orvos a nagyapámat még akkor is vitaminhiánnyal kezelte, mikor már biciklizni se tudott(leukémiában halt meg).
Influenzára chaten, mailben felírja az antibiotikumot, (egy kódszám) ezzel apuka elmegy a gyógyszertárba is megveszi. Ha rosszabb az állapota ezekután az embernek, akkor orvos személyesen és Dr House majd megmondja, hogy emberünknek nem influenzája, hanem a ritka banánbetegsége van, ami azt jelenti, ha ezekután a beteg meglát egy banánt, akkor meghal. De torokfájás, láz, nátha, ezekre a tünetekre az orvos személyesen is ezt a gyógyszert írta volna föl elsőre.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2009.01.09. 23:10:49
Megkérdeztem jóanyámat. Tegnap kardiológiai szakrendelésen 9 óra alatt:
- 43 beteg, ebből:
- 6 terhelés
- 25 szívultrang.
- 4 holter fel, 4 holter kiértékelése
- 12 EKG.
- 3 vérnyomásmonitor.
És véletlenül tudom, hogy az egyik legjobb statjai vannak országosan.
Küldd el a csodadoktornak :D
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.01.10. 01:02:38
Nem tartozom azok közé, akik a változatlanság mellett érvelnek, rengeteg javítani való van a rendszeren, de ez a poszt azt sugallja, hogy csak akarat kérdése.
Persze az a vicc az egészben, hogy bizonyos értelemben tényleg így van. Ha nem lenne egy csomó orvos, ápoló stb., aki akaratból (ne adj isten, szívből) dolgozna, már rég összedőlt volna a magyar egészségügy.
Rókakígyó 2009.01.10. 01:04:27
Az hogy ez nem mindig tartható az 100%, de kis gyakorlattal és főleg úgy, hogy az ügyfél és a páciens is tisztában van ezzel az ügymenettel, szerintem ez kíválóan tud működni.
Ebből csak annyi derül ki, hogyha valóban látszik, hogy ezen elvek szerint megy a munka, akkor a páciens akkor is türelmes, ha adott pillanatban nem 5, hanem 10 percet kell mondjuk egy visszahívásra várni.
Mivel igyekszem én is hasonlóan dolgozni, tapasztalatból mondhatom, hogy az ügyfelek általában szörnyen elégedettek a rendszerrel.
Képzeljétek, hogy hasonló ügymenetet kellene tartani a hivataloknak vagy mondjuk a bíróságnak, rendőrségnek stb.:)
dshk 2009.01.10. 02:50:14
mnmnbkhj 2009.01.10. 06:32:15
a_tom 2009.01.10. 08:33:00
- Oh Ryan, egy kis romantikára vágyom!
- OK asszony, van 5 perced, óra indul!
:D
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.01.11. 01:16:09
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.01.11. 02:47:12
drumlin · http://szinhaz.blog.hu 2009.01.13. 10:14:15