MedIQ

A PubMed Faceoff egy nagyszerű ötlet, mely igencsak megkönnyítheti a kutatók és orvosok munkáját, akik a PubMed keresőben töltik mindennapjuk egy részét.

A PubMed az élettudományok adatbázisa. Ha bárki komoly cikkeket szeretne találni egy adott témáról (legyen az klinikai vagy tudományos), a PubMed a célállomás. Csakhogy ha beírom a Pubmedbe, hogy diabetes, rengeteg anyagot kapok és nehéz eldönteni, melyik volt fontos cikk a területen; melyiket citálták többször, azaz mely cikk hordozza a legértékesebb információt.

Ebben nyújt segítséget a Pubmed Faceoff. Alapja a Chernoff jelenség. Az ember könnyen jegyez meg arcokat és azok apró változásait is hamar felismeri. Éppen ezért, az ún. Chernoff arcok is változókat tartalmaznak (az orr nagyságát, a szemek nagyságát, és egyéb formákat), melyeket más változókkal kapcsolnak össze. Ennek eredménye:

Ha olyan cikket találunk, melyet régen publikáltak és a kutya sem hivatkozik rá, akkor az első arcot látjuk. Viszont, ha fontos cikkről van szó, melyet rangos lapban jelentettek meg, akkor vidám az arc. Azaz:

  • minél idősebb az arc, annál régebben publikálták a cikket
  • a mosoly a hivatkozások számát jelöli
  • a szemöldökráncolás azt jelenti, jóval kevesebben hivatkoztak a cikkre, mint gondolnánk
  • a felhúzott szemöldök pedig a szaklap impakt faktorával van összefüggésben

 

Azonnal felmerült a Nature Network egyik bloggerében, hogy a Nature.com lapjait Chuck Norris arcképe jellemezze...

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr22531840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása