A PubMed Faceoff egy nagyszerű ötlet, mely igencsak megkönnyítheti a kutatók és orvosok munkáját, akik a PubMed keresőben töltik mindennapjuk egy részét.
A PubMed az élettudományok adatbázisa. Ha bárki komoly cikkeket szeretne találni egy adott témáról (legyen az klinikai vagy tudományos), a PubMed a célállomás. Csakhogy ha beírom a Pubmedbe, hogy diabetes, rengeteg anyagot kapok és nehéz eldönteni, melyik volt fontos cikk a területen; melyiket citálták többször, azaz mely cikk hordozza a legértékesebb információt.
Ebben nyújt segítséget a Pubmed Faceoff. Alapja a Chernoff jelenség. Az ember könnyen jegyez meg arcokat és azok apró változásait is hamar felismeri. Éppen ezért, az ún. Chernoff arcok is változókat tartalmaznak (az orr nagyságát, a szemek nagyságát, és egyéb formákat), melyeket más változókkal kapcsolnak össze. Ennek eredménye:
Ha olyan cikket találunk, melyet régen publikáltak és a kutya sem hivatkozik rá, akkor az első arcot látjuk. Viszont, ha fontos cikkről van szó, melyet rangos lapban jelentettek meg, akkor vidám az arc. Azaz:
- minél idősebb az arc, annál régebben publikálták a cikket
- a mosoly a hivatkozások számát jelöli
- a szemöldökráncolás azt jelenti, jóval kevesebben hivatkoztak a cikkre, mint gondolnánk
- a felhúzott szemöldök pedig a szaklap impakt faktorával van összefüggésben
Azonnal felmerült a Nature Network egyik bloggerében, hogy a Nature.com lapjait Chuck Norris arcképe jellemezze...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.