MedIQ

A metamfetamin egy központi idegrendszeri stimuláns, melyet az orvostudomány figyelemzavarok, fokozott túlsúly és narkolepszia kezelésére használ. Sajnos drogként is ismert és a hatásait gyakran "előtte-utána" képekkel próbálják a hatóságok szemléltetni.







Íme az ilyen típusú szemléltetésről a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Ambulancia véleménye:



A drogmegelőzésben létezik az elrettentés módszere: lepusztult vagy éppen túllőtt dzsankikat mutatnak vagy olyan képeket, amikről itt szó van. A tapasztalatok azonban arra utalnak, hogy ez a megközelítés legfeljebb rövid távon eredményes: a fiatalok látják az ismerőseiken (vagy éppen magukon), hogy hiába szív el egy marihuánás cigarettát vagy használ "diszkódrogokat"; valaki, nem fog egy hét alatt magából kivetkőzött emberi ronccsá válni. Éppen ezért a közlő, aki ilyen információkkal képzeli el a megelőzést, elveszti megbízhatóságát és hitelességét. Már akkor sem fognak neki hinni, amikor valós veszélyekre hívja fel a figyelmet.

Éppen ezért a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Ambulancia (www.kekpont.hu) sem prevenciós programjai, sem más, ún. megkereső programjai során nem alkalmazza az elrettentés módszerét. Célunk a hiteles tájékoztatatás. Ez nem könnyű, mert a (felnőtt) közvélemény még mindig inkább az elrettentésre, a szenzációra vevő, és nem a "mindig szürkébb" tényekre és a valóságra. Egy generációs szakadékról is szó van: az idősebbek elvárják az elrettentést, a fiatalok már nem hisznek benne.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr55332324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fanta (törölt) 2008.02.09. 17:21:22

?
Az első csaj kifejezetten jobb lett, a másodiknál, hát.., a harmadik még a színéből is vesztett? Ugye nem mondja, hogy "csak az OMO-tól lett ilyen"?

Pipas 2008.02.09. 17:35:32

Én is le akarok fogyni! Hol lehet ezt a cuccot kapni? Ez ugye Norbi?

gergosz 2008.02.09. 17:37:16

A héten volt egy dokumentum film a Nationalon, a metamfetamin(crack)-ról, abban mutatták - többek között - ezeket a képeket.
A legkeményebb drog, ráadásul "olcsó" és házilag is könnyen előállÍtható. :(

Skeptical 2008.02.09. 17:38:59

az elso csaj siman jobban nez ki a masodik kepen :D

Pipas 2008.02.09. 17:42:31

Házilag olcsón előállítható? Tudsz küldeni valami linket?

Amúgy persze vannak ilyenek a neten már régóta. Némelyik -- ezekkel ellentétben -- tényleg ütősek:

www.drugfree.org/Portal/DrugIssue/MethResources/faces/index.html

gergosz 2008.02.09. 17:42:37

3x erősebb a kokainnál, 10-12 óra hatás, + LSD-s halucináció.
Efedrines gyógyszerekből lehet kutyulni, ami amerika egyes államaiban nem recept köteles! Nálunk se volt mindig az.

Dr Zsé 2008.02.09. 17:53:57

A national Geographicon volt nemrégiben egy film erről, a Világ legveszélyesebb drogja cimmel. Igen érdekes volt. Tudom h nem warezolunk, de akit érdekel, fent van a nagyobb trackereken ;)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.02.09. 18:02:32

Az ember folyamatosan változik, a 3. képen éppen ezért teljesen más a fickó, 4 év van a két kép között.A második kép nemtudni hogy miért ilyen, lehet valami betegsége volt.Az elsőn meg simán lefogyott :D
Ez az ilyen volt, ilyen lett dolog már a fogyitabletáknál sem müködik.Szimplán a drogtól ha azt nem állat módjára használják ritkán megy tönkre az ember.Lásd, a könnyü drogok.De ide sorolható akár az alkohol is, ami ugye ha túlzásba viszik szintén lehet ilyen elötte-utána foto alapja.

mxplanet 2008.02.09. 18:21:58

ezek szélsőséges esetek

gergosz 2008.02.09. 18:22:09

"Szimplán a drogtól ha azt nem állat módjára használják ritkán megy tönkre az ember"
pszichológia szakon példa mondat, hogy magyarázza valaki meg magának...

gergosz 2008.02.09. 18:25:01

"ezek szélsőséges esetek"

a crack estében nem igem

vadiuj1 2008.02.09. 18:26:24

Miert lesz mindenki ragyas/sebhelyes?

vi /etc/passwd · Http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.02.09. 18:37:12

Ha igaz, amit a natgeon meséltek, akkor a "házi előállítás" finoman szólva nem életbiztosítás... sósavgáz termelődik közben, ami az óvatlan vegyésztanulót szépen megégetheti...

flamer 2008.02.09. 19:19:09

gergosz: bazdmeg, fogalmad sincs, hogy mirol beszelsz. A metamfetamin meg a crack (ami a kokain egyik formaja) ket total kulonbozo dolog, raadasul egyik sem okoz hallucinaciokat Ilyen temaban a NatGeo bulvarmusorai nem megbizhato forrasok, ha csak ennyit tudsz felmutatni, akkor inkabb olvasgass, ne hulyesegeket beszeljel.

Egyebkent meg flexsnake-nek teljesen igaza van, mersekelt drogfogyasztastol senki nem fog leepulni, pl azt siman elvisel a szervezet, ha valaki hetvegenkent megiszik ket uveg sort.

gibson 2008.02.09. 19:30:36

a metamfetaminnak semmi köze a crackhez, a crack színtiszta kokain, amit pipából szívnak, mint a hasist pl.
a metamfetamin pedig az extasy hatóanyaga itt európában. amerikában viszont sokan úgy használják, mint a speedet, tehát nem tabletta formájában, hanem felszívják. közben persze napokig nem alszol, nem eszel, ezért fogynak le a rendszeres használók. amúgy az alkoholisták is ugyanígy leépülnek pár év alatt, nem mintha védeni akarnám a metamfetamin-függőket...

gergosz 2008.02.09. 19:56:12

a bazdmegozás helyett inkább Írj egy forrást, ahonnan te ezt annyira vágod!
(vagy engem cáfol)
megyőzhető vagyok

gergosz 2008.02.09. 19:57:41

Írni már nem tudok..

malgabo 2008.02.09. 20:39:32

Extasy: metiléndioxi-metamfetamin
Speed: metamfetamin
Crack: kokain bázikus formája (nem vízoldékony)
ld. még wikipedia

bodorján 2008.02.09. 21:30:28

az egyes csajnak jót tett, kurva ronda az első képen

subabubba 2008.02.09. 22:23:41

Az ilyen elrettentő kampányokról egy csomó kutzatás van, lehet olvasni pl. Aronson: Rábeszélőgép c. könyvében. Ezek a kampányok nem hatásosak, legfeljebb a tájékozatlan embereket lehet hiszterizálni. Én is láttam ilyen változásokat (nem ilyen durvát) de azt bárki észreveheti magán, észre is veszi, ha nem, az már nem csak a drogról szól, hanem hogy 1, nincsenek barátai 2, valamiért menekül a drogfogyasztásba.

Azért pattanásosak, mert szétmegy az emésztésük, az immunrendszerük, és a keringésük. De ehhez nagyon durván bele kell hullani a speedes bödönbe.

Lord_Cica (törölt) 2008.02.09. 23:43:14

Hát nem azért, de ha a sebhelyeket nem számoljuk, akkor ők utána jobban néztek ki :)

www.meth-treatment.com/images/faces/face5.jpg
www.meth-treatment.com/images/faces/face7.jpg

gibson 2008.02.10. 01:23:22

malgabo: igazdad van, de a speed elvileg tiszta amfetamin alapú, bár maga az utcán kapható drog ritkán tartalmaz 10%-nál több amfetamint. a metamfetamin viszont egy sokkal erősebb stimuláns, és bár mindkettő a központi idegrendszerre hat, de a metamfetamin sokkal-sokkal intenzívebb / és károsabb, mint a tiszta amfetamin. nem véletlen, hogy az angolban külön szó is van rá, meth, vagy másnéven ice (lásd a képekhez a linket).

gergosz: írd már meg a linket, ahol azt olvastad, hogy a metamfetamin 3x erősebb a kokainnál, légyszíves (bazdmegezés nélkül, pusztán kíváncsiságból, köszi!)

baggins21 2008.02.10. 03:07:22

Á gyerekek... Ebből megmondom mennyit veszel észre. Pl. kokain, 30 percig te vagy a császár (mit gondoltok miért az a sztárok kedvence? :P ), ellenben ha metanfetamint használsz 4-5 óráig energikus vagy nem akarsz enni, aludni és egy helyben sem ülni :D

"3x erősebb a kokainnál, 10-12 óra hatás, + LSD-s halucináció" Ez úgy baromság ahogy van hogy jön a kokain az lsd-hez, meg + lsd halucináció (LOL) "egy haverom" ütött sok metanfetamint meg lsd-t és kólát is ő azt mondta teljesen más hatása van mind 3-nak...! :D De a laikusokat meg lehet vele etetni ez a lényeg

tiburi 2008.02.20. 10:48:15

Döbbenetes!
Az efféle kampányok valóban elrettentőek.

Kismami83 2008.02.20. 20:12:41

Én is úgy gondolom, hogy ez összességében kevés ahhoz, hogy valakit eltántorítson a drogtól. Pláne, hogy a drog, mint függőség már csak a jéghegy csúcsa. Már valaki korábban említette a menekülést (helyesen). Többek közt itt van a kutya elásva.

A problémák kezelési képtelensége, nem megfelelő stresszkezelés, sorozatos kudarcok, menekülés, és kompenzálásként természetesen jöhet valami narkó (vagy egyéb függőség, de van aki szimplán csak boldogtalan lesz és megecetesedett).

Ha valaki valami igazán autentikusat akar a témában, akkor Csernusnak a könyveit célszerű elolvasni, az idevezető utat orvosként írja le úgy, hogy 8 általánossal is érthető legyen.
Alkoholista és társfüggő gyerekeként nőttem fel és ha én akkor láttam a függőség poklát. Ezek a képek valóban csak médiahisztinek jók, vagy mások (ált. hozzátartozók hisztérizálására), akihez kéne nem jut el, túl gyenge inger hozzá.

tomimacho 2009.09.03. 12:15:45

Nem a szert akarom védeni félreértés ne essék, hanem az igazságot. Ehhez hasonló előtte-utána képeket alkoholistákról is lehetne mutogatni, sokkal súlyosabbat és sokkal többet. Az amfetamin használóknak sokkal sokkal kevesebb százaléka jut el eddig a leromlott állapotig mint az alkoholfogyasztók esetében. Aki hajlamos a mértéktelenségre, annak teljesen mindegy h mit adunk a kezébe, ellenben aki képes a kulturált bor fogyasztásra az a kulturált drogfogyasztásra is képes. Nem értem h egyik országba miért az amfetamint ill. a canabis-t állítják be rossznak, másikban pedig az alkoholt! Múlt héten a híradóba mutogattak egy fiatalt akinél találtak egy cigire való füvet és a nagy fogásra büszke magyar rendőrt. Mondanom sem kell h az a srác csak ugyanúgy szerette volna magát jól érezni mint a többi és nem akart senkinek ártani. Természetesen ha részegen kötekszik és tőr-zúz valaki az legális ebben a társadalomban de aki a barátaival egy asztal köré űlve nevetgél egy füves cigi után az mindjárt első számú közellenség lesz. A hírhez kapcsolódik h a "nagy drogfogás" előtt 2 nappal egy maláj nőt nyilvános megbotozásra ítéltek SÖR FOGYASZTÁSÉRT!!! És valószínű hogy a következő alkalommal halálra ítélik. Megjegyezném hogy ott a füvezés nem bűn. Véleményem szerint ha valamire szüksége van egy társadalomnak vagy annak egy részének akkor ahhoz bármi áron hozzájut. "A virágnak megtiltani nem lehet" Csak az nem mindegy h kitől szerzi be a szükségleteit. Ha valamit nem kap meg a boltban akkor azt megveszi a feketepiacon (de akkor is beszerzi) és eltartja ezzel a bűnözőket. Példának említeném az Egyesült államokban a múlt században volt szesztilalmat. Az emberek akkor is beszerezték, csak így eltartottak egy szesz maffiát és sok vér tapadt így az alkoholhoz. Most meg tettek rá egy zárjegyet aztán kint van a polcon.... Az amfetaminos hírekben olvastam még hogy hány tonnát foglalnak le rendszeresen. Ez hatalmas pénz! Nem milliók..... milliárdok. És ezt mind a maffiának adjuk, ezmellett ők nem kérnek a fogyasztótól személyi igazolványt. A holland államnak van esze! Ha már megakadályozni nem tudja, akkor inkább bölcsen a saját kincstárát gyarapítja az ebből befolyt összegből. És még egy fontos különbség! Az állami bolt kér személyit, hogy elmúlt-e 18 az illető akárcsak nálunk a kocsmában! Szerintem ez az egyetlen út ahhoz hogy ne legyen drog bűnözés és minél kisebb eséllyel kerüljön fiatalkorú kezébe a szer. Ezt sokan azért nem tudják elképzelni mert gyerek korunk óta a cikk elején említett fotókkal riogatnak minket. De megint csak a hollandokat kell megemlítenem... Ott tényleg dübörög a gazdaság, az egyik leggazdagabb ország, jó minőségű autót és egyéb terméket gyártanak és NEM néznek ki úgy mint a már sokat emlegetett előtte-utána fotókon! Akkor most hogy is van ez???

tomimacho 2009.09.03. 12:26:08

@gibson: gergosz valószínűleg nem olvasta h az amfetamin 3x erősebb a kokainnál hanem máshonnét tudja. De igaza van! Próbáld ki és megtudod! Ja az utcai porok tök fel vannak ütve és alig van bennük anyag...... Mert talán a kocsmába nem adnak tablettás bort igaz!? Írtam a témáról egy nagyobb cikket is, ha válaszolni akarsz, mindenképp olvasd el előtte azt is.

levad 2009.09.05. 02:02:03

"Pusztán tudományos jelleggel természetesen"

hu.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

hu.wikipedia.org/wiki/Metamfetamin

Akit érdekel a téma, egyébként meg nem kell egymás nyakának esni, pláne ha nem ismeritek ezeket a dolgokat.

YOJIKA · http://www.mrns.hu 2010.01.29. 09:09:52

Az első csajnak tényleg jót tett :D

De még így se egy matyóhímzés.

Tandyy 2010.08.20. 20:17:32

ijáhhhh.
Hát ezek igen csak nem halucingoén anyagok..
Nagyon benézte a forma.
Ráadásul tényleg nincs köze a két dolognak 1máshoz..
Szov. tapasztalj aztán beszélj..
süti beállítások módosítása