MedIQ

Azért vettem elő ezt a régi cikkemet, mert egyrészt ez hozta a legnagyobb nézettséget blogjaimnak, másrészt mert a Sciencerollon érdekes kommenteket kaptam ezzel kapcsolatban. Köztük PubMed hivatkozást és egyéb információkat is: egy perui kommentelő például azt állítja, látta is a hölgyet, és az már senkinek sem ad interjút. Ezzel és néhány linkkel egészíteném most ki.

A valaha élt legfiatalabb anya 5 éves volt. A Los Angeles Times és a New York Times is leellenőrizte a történet hitelességét. Az Andokban található Ticrapo falujában lakó perui kislány, Lina Medina, 3 éves korától menstruált. Szülei azt hitték, egy hatalmas tumor van a gyomrában, de a kórházban császármetszéssel világra hozta 2.7 kg-os csecsemőjét 1939. május 14-én.

Hogy ki ejtette teherbe, rejtély, az apát gyanúsították, de bizonyíték hiányában felmentették.

A gyermek, Gérardo, csak 10 évesen tudta meg, hogy akit a nővérének hisz, az valójában az édesanyja. Később, 40 évesen meghalt, 7 évvel azután, hogy megszületett Lina második gyermeke. Magyarázat erre a jelenségre?

Valószínűleg az agyalapi mirigy betegsége miatt hormonzavar alakult ki nála, mely lehetővé tette a terhesség kihordását is. A petefészke már 5 éves korában megfelelt egy teljesen kifejlett, felnőtt női petefészeknek. A pszichológusa leírta róla, hogy korának megfelelő szellemi érettséggel rendelkező kislány volt, aki azért szívesebben játszott babáival, mint egyszem gyermekével.

Lina jelenleg a perui főváros "Little Chicago" negyedében él férjével.

(Az alsó képen Lina, gyermeke és orvosa, Dr. Gérardo Lozada láthatók.)


 




A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr52100705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ezer éve a padon 2007.06.18. 00:02:54

Durva lehet belegondolni, mennyi kisgyereket erőszakolhatnak meg ami terhesség hiányában nem derül ki. :(

Kedves NCurse,
Laktál valamelyik Markusovszki koleszben?

Ha én, mint beteg írok az orvosomról mikor megyek hozzá, az is jogot sért?
Régebben kezdtem el vezetni, mivel félévkihagyó egyetemistaként túl sok a szabadidőm.
Állatokon (főleg a kutyákon) történő kísérletezést meg lehet diákként már tagadni nálunk?

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.06.18. 07:33:40

Szia!

* Nem laktam koliban, de sok barátom miatt gyakran megfordulok ott.

* Elvileg nem sért jogot, mivel a beteget nem kötelezik ezzel kapcsolatban semmire. Fordított esetekre már szigorú szabályok vannak.

*Meg lehet tagadni, csak nem érdemes. Te nyugodtabban feküdnél kés alá, ha tudnád, hogy sebészed első vágott szövete a tiéd lesz? Én nem. Valahol márpedig gyakorolni kell, a műanyag meg nem bőr...

ezer éve a padon 2007.06.18. 10:08:12

És aki nem akar sebész lenni?
Aki sebésznek megy az OK.
Akkor jó, ha meg lehet tagadni, nem akarok szikét a kezemben a munkám során.

ezer éve a padon 2007.06.18. 10:25:29

Ja, meg az érekelne, hogy akinek nincs nagyon sok pénze, de előzöleg hallgatott le féléveket máshol (nem fizetősen), annak milyen lehetősége van arra nézve, hogy ne vesszen el a diplomája?
Gyakorlati tapasztalatok érdekelnének, mert már hallottam mindenfélét..

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.06.18. 12:15:00

Leendő genetikusként nálam távolabb semmiképpen sem állhatsz a sebészettől és én is kibírtam. :)

Úgy tudom, az első diploma mindenképpen ingyenes, hiába hallgattál már máshol más szakon tárgyakat. Amíg nem végzel, az oktatásod (asszem a félévszám van limitálva talán 15-re) ingyenes.

Zoli (SSDB) 2007.06.18. 13:07:54

NCurse javítalak a félévszám 12-re van limitálva (pont egy orvosi 1-6 év elsőre), a 2005-ben bevezetett új felsőoktatási törvény szerint, az államilag finanszírozott szakokon. E feletti félévszám után a hallgató automatikusan átkerül a költségtérítéses rendszerbe. Sok egyetemen tudtommal vannak pályázatok ezen hallgatóknak, hogy ne kelljen az utolso 1-2-3 félévüket zsebből fizetniük, de ennek keretszáma alacsony és csak nagyon jó eredménnyel lehet elérni.

Inspectorcallahan 2007.06.18. 15:21:22

Tudtommal orvosin 14 félévet finanszíroz az állam. (Mindenhol 2-vel többet, mint ameddig a képzés normál esetben tart)

ezer éve a padon 2007.06.18. 15:39:35

Én nem bírnám ki, ha egy kutyát kéne bántanom.

Nem tudnék tükörbe nézni utána, ha lehetőség van megtagadni én élek vele. És ez nem ilyen szentimentális duma.

Nem vagyunk egyformák...


Tudom mennyit szenvednek, és milyen szörnyű "életük" van ezeknek a kutyáknak.


És aki több mint 2 félévet hallgatott máshol? Meg akinek nem sikerül valamilyen vizsgája és csúszik?

Ha nincs sok pénz akkor nincs is diploma?

ezer éve a padon 2007.06.18. 15:49:27

+2-félévet nem az állam, hanem az egyetem finanszírozza a keretéből, legalábbis 2005 előtt akkor még +3-at az egyetem fizetett.

Ismerek olyat aki azért nem kapta meg a Köztársasági ösztöndíját, mert bár tandíjat nem fizetett, mert nem állami hanem egyetemi finanszírozott kategóriában volt.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.06.18. 16:11:41

Abszolút állatbarát vagyok, de egyben reális is. Aki ilyenkor azt kérdezi tőlem, tudom-e, mennyit szenvednek azok a kutyák, annak azt szoktam mondani: gondolom akkor nem bánod, ha a téged vagy családod valamely tagját műtő orvos először szövetet rajtad fog vágni. Én bánnám. Valahol sajnos gyakorolni kell...

Amint lesz az élőt teljesen utánzó plasztikminta (jelenleg messze állunk ettől), ez a módszer is megszűnik.

Addig sajnos ennél a módszernél nem találnak jobbat oktatóink.

ezer éve a padon 2007.06.18. 17:13:31

Leendő sebészek ha vágják avval nincs bajom, már mondtam. De sok orvos soha többet nem fog a munkája során szikét venni a kezébe, és evvel van bajom!

Én is reális vagyok, de aki nem fog munkája során vágni szikével annak miért kell?

bani 2007.06.20. 19:22:10

A más szakon vagy egyetemen eltöltött félévek száma + a passzív félévek száma is beleszámít a 12 államilag finanszírozott félévbe,túllépés esetén költségtérítéses lesz.

Kismami83 2008.01.22. 11:24:32

Liget utca: Az a baj, hogy szerintem az orvosok sem tudják, hogy az a terület amit elkezdenek az holtomiglan-holtodiglan lesz-e. Nem azért, mert hülyék, hanem mert az élet kiszámíthatatlan. Könnyen lehet, amit az egyetemen sebészeti/műtéti gyakorlat címén megszerzett az kincset fog érni.

Nem csak a sebészek operálnak hanem pl. a nőgyógyászok is. Az én ex-dokim is volt előtte elég sok minden: mentőstiszt, körzeti doki stb. Az ember akkor tudja mivel akar foglalkozni ha próbálta őket, addig max. maradnak a homályos elképzelések. Azzal pedig csak úgy tudod, ha gyakoroltál, ennek pedig jobb módozata még tényleg nincs. Én is állatvédő vagyok aki állatorvosnak készül, de ezt el kell fogadnom, hogy ahhoz hogy másokon segíteni tudjak annak ez az ára.
süti beállítások módosítása