MedIQ

Egy friss tanulmány szerint a Hepatitis C fertőzöttek 99%-ánál 7 év után sem tért vissza a fertőzés, ha ún. pegylated interferon alfával és ribavirinnel kezelték őket. Megjegyzendő, hogy e kezelés már egy ideje része a terápiának, egy magyar tanulmány az interferon-kezelés mellékhatásaival is foglalkozott (1). A lényeg az, úgy tűnik, hamarosan elfeledhetjük a hepatitis C-t.

Egyébként az miért van, hogy a CDC honlapján még ukrán nyelven is elérhetők oktatási anyagok, csak magyarul nem?

Referencia:

  • Pegylált interferonkezelés mellékhatása krónikus C-hepatitisben: agranulocytosis; Halász Tünde dr., Farkas Anna dr., Tolvaj Gyula dr., Horváth Gábor dr., Orvosi Hetilap, 321, 1551

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr8486035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zslog · http://lata.blog.hu 2007.05.25. 17:19:28

Lehet, hogy sokan nem tudják értékelni ezt : nem tér vissza a fertőzés. Ennek a hepatitis C okozta idült gyulladás és a következményes májzsugorodás, valamint a kórokozó lehetséges továbbadása miatt van nagy jelentősége.

szajberpiraty 2007.11.07. 13:47:19

Sajnos ez nem minden esetben igaz, én kaptam ilyen kombinált kezelést, két évig negatív voltam, aztán a májfunkció kezdett megint romlani, HCV-PCR után kiderült hogy megint pozitív vagyok. Úgy látszik, én vagyok az 1%. Szóval nem szabad csak úgy legyinteni a HCV-re.
süti beállítások módosítása