MedIQ

Ahogy tegnap jeleztem, a Sciencerollon élőben blogoltam az első orvosi szimulációval egybekötött oktatásról, ami a Second Life-ban, az Ann Myers Medical Center-ben zajlott le. Hihetetlen élmény volt, ezért itt is bemutatom, mi is történt percről percre:

  • 19:45 (itteni idő szerint): belépés a Second Life-ba.
  • 19:46: már 6-an vagyunk bent, mindenki izgatott, lézeng a folyosókon.
  • 19:53: Egyre többen vagyunk és mindenki a konferenciaterem felé tart. Ott lesz az oktatás.
  • 19:57: Már 14-en vagyunk és még folyamatosan jönnek a medikusok, de a külsős érdeklődők is. Vladimir lesz az oktatónk ma, véletlenül el is toltam őt, ilyen is csak a Second Life-ban történhet. :)
  • 20:02: Várunk minden érdeklődőt. Itt lehet teleportálni.
  • 20:09: Élőkép rólunk:



  • 20:13: Egy orvostanhallgató a Drexel Egyetemről is velünk van. A Drexelről tudni kell, hogy a legnagyobb Second Life-ban elhelyezett campusszal bíró egyetem. Igazi web 2.0-s suli. Vladimir éppen azt ecseteli, hogy zajlik majd az oktatás.
  • 20:17: Megkaptuk az első esetleírást:



  • 20:23: Éppen a lehetséges teszteket, diagnózisokat vitatjuk meg a többi medikussal. A világ minden tájáról érkeztek tanulók, akik néhol élőszóban beszélgetnek.
  • 20:29: Nem olyan könnyű, mint az ember hinné. Én azt mondtam, hogy a fertőzés és az anémiás tünetek miatt, olyan mintha szép lassan vérezne valahonnan (pl. a gyomrából), aztán a kis bevérzések miatt felmerült a leukémia is.
  • 20:33: Visszatérve a tesztekre: rendelnénk egy vértesztet és egy CT-t, de a csontvelő mintavétel is fontosnak tűnik.
  • 20:37: Vladimir segítségként megkérdezte, mi az a TRAP. Azt megmondtam azonnal, de azt egyikünk sem tudta, melyik leukémia formában használatos teszt. Erre Vlad felrakta a perifériás és a csontvelői minta mikroszkópos képét a falra. Ekkor mondtam ki először, hogy hajas sejtes leukémia.



  • 20:39: Egy idióta megzavarta a beszélgetést, de Vlad kizavarta. Az orvosi központnak saját biztonsági őre is van.
  • 20:47: Még kérdezgetünk, mert kaptunk egy másik kérdéssort, rengeteg olyan felmerülő problémával, melyeket egy ilyen ritka betegségnél is érdemes tudni. Az, hogy a TRAP diagnosztikus értékű teszt a hajas sejtes leukémiánál, míg élek nem fogom elfelejteni.
  • 20:53: A többi képről is szó esik. Az első balra, a perifériás vérmintát mutatja mikroszkóp alatt. A sejtek közepén lévő "lyuk" megintcsak hajas sejtesre szokott utalni. Balra a második kép pedig a csontvelői fibrózist mutatja.
  • 20:57: Na de hogy miért hajas sejtes, arra méginkább választ ad az újonnan felrakott elektronmikroszkópos kép. A citoplazma nyúlványai miatt:



  • 21:04: Mivel Vera, nem tud mozdulni (ez megesik a Second Life-ban), ezért immáron lebegő képeket nézegetünk, hogy ő is láthassa:



  • 21:15: Egy hetünk van, hogy mi, medikusok, összeüljünk és megbeszéljük a felmerülő/megadott kérdéseket.
  • 21:19: Nem egyszerű megfelelő dátumot találni a következő oktatásra.
  • 21:26: Tehát kaptunk egy esetleírást, egy rásegítő kérdéssort és egy nagyobb kérdéssort is. Sokat kell dolgoznunk a következő találkozóig.
  • 21:35: A legtöbben már elhagyták a konferenciatermet. Elképesztő élmény volt együtt gondolkozni egy orvosi eseten a világ minden tájáról érkező medikusokkal és orvosokkal. És ez még csak a kezdet. Lehetővé válik így orvostanhallgatók számára, hogy határok és korlátok nélkül tanuljanak.
  • 21:46: az élő bloggolás miatt szerzett sok néző/olvasó miatt megajándékoztak a többiek egy motorkerékpárral. Igaz, kanadai zászló van rajta, nem volt magyarral...



Jövő héten megint lesz oktatás és mindenkit szeretettel várunk. Ha valakit érdekel az oktatás része, vagy csak kíváncsi egy ilyen folyamatra belülről, írjon bátran és bevezetem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr42136598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarkiroka77 2007.08.10. 11:28:38

Hú, de érdekes! De jó, hogy minket is tudósitasz ezekről az eseményekről! Hát igen ez egy 21. századi fantasztikusan jó blog! Gratulálok!!!

Orosz Viktória · http://cogito.blog.hu 2007.08.10. 14:01:12

Szia! Jövőhéten esetleg Veled tartanék, ha lehet.

paramecium 2007.08.10. 16:09:36

Eszméletlen jó és izgalmas dolog... én már regisztráltam magam a second lifeban, bár még nem volt idom ismerkedni vele. Tényleg nagyon jó a blog, de ezt már személyesen is kifejtettem a levelemben tegnap elott (?).

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.08.10. 18:31:48

Köszönöm! :)

Bluelake, jövő csütörtökön lesz a következő, este 22:00 után. Szeretettel várunk!

Andras · http://optimista.blogter.hu/ 2007.08.10. 21:55:05

Szervusz Bertalan!
Palavics Jóska (Metakereső Orvosoknak) hívta fel a blogodra a figyelmemet egy hónapja. akkor is érdekes dolgokat olvastam, és ez a tudósítás még inkább tetszik nekem. Kívánok neked erőt az ilyen kezdeményezésekhez!
Amint írod, jövő csütörtök (ez 08.16.?) lesz a következő szeánsz.
Én is megteszek mindent, hogy ott legyek - virtuálisan.

Halihó
András

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.08.10. 22:06:51

Köszönöm szépen! :)

Ha bármi gond akad a virtualizálódás során, keress bátran.

bani 2007.08.11. 18:13:13

Tegnap vettem a fáradságot és végre én is beléptem a sl-ba(jobb később mint soha),és megkerestem a központot,sajna túl korán érkeztem ottani idő szerint,de találkoztam egy dokival aki volt olyan kedves és körbevezetett és elmagyarázta mi is lenne az egész project lényege.És hát ez tényleg valami nagyon nagyon jó dolog,rengeteg lehetőséggel.Sajna lemaradtam a semináriumról/olvasni kellett volna valamelyik blogod:)/.De akkor most hogy is van ez,akkor nem muszáj csatlakozni,egyszerű látogatóként is részt lehet venni az oktatásban?

b3ck · http://b3ck.net/ 2007.08.19. 15:44:07

Nem akarok Berci helyett válaszolni, de.

Szerintem csatlakozhatsz, viszont ha nem foglalkoztál eddig orvostudománnyal elég behatóan, akkor gyanítom, hogy nem fogsz rájönni a hajas sejtes leukémiára és egyén nyalánkságokra.

Ettől függetlenül - ha lenne egy normális gépem - én biztosan velük tartanék, úgyhogy ha érdekel, szerintem te is bátran tedd ezt!

bANDYka 2007.12.31. 20:03:17

Hihetetlen és laikusként olvastam, de a végtelen határok volt az első dolog ami eszembe jutott a postról. Jah és a DR. House. BUÉK mindenkinek további jó bloggolást! Üdv.:
András
süti beállítások módosítása