MedIQ

A dohányzásellenes kampány egyik kulcspontja a nemdohányzó.lap.hu, ahol olyan teszteket is találhatunk, mint a nikotinfüggőségi teszt vagy az a kalkulátor, mely azt mutatja meg, hogy amióta valaki abbahagyta a dohányzást, mennyi cigarettát nem szívott el, mennyi pénzt nem költött el rá, és mennyi mérgező anyaggal nem károsította saját és környezete egészségét.

A napokban kaptam egy linket egy videóról, mely a dohányzás káros hatását mutatja be. Meggyőzőnek tűnik, de igazából ennek patológiai alapja nem sok van. Az aortában (a legnagyobb erünkben) is keletkezhetnek zsíros plakkok, felrakódások, de ezeket nemigen lehet így kinyomni. Legalábbis a mi patológiai gyakorlataink során soha nem tapasztaltunk hasonlót. Mindenesetre undorító, és persze ez a célja.



A másik a humorra alapoz, de a téma ugyanaz.



Utoljára pedig csak annyit, hogy volt lehetőségünk számos szakágban elmélyülni az évek során és még nem találkoztunk olyannal, ahol a dohányzásnak valamilyen káros hatása ne lett volna. Aki pedig dohányzik, legalább tudatosítsa magában, hogy önkezével pusztítja magát pszichikai örömök fejében. Elrettentésképpen következzék egy összehasonlítás: a bal oldali egy egészséges tüdő, a jobb oldali egy dohányos tüdő részlete.


A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr2541583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tappancs · http://www.szorosnyuszitappancs.blogol.hu 2007.03.01. 18:40:13

én nem vagyok orvos, mindenesetre láttam egy 74 éves dohányzó néni boncolását. az ő tüdeje nem így nézett ki. fehér volt és fekete félcentis lerakódás volt benne.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2007.03.01. 20:16:24

Én sem, de vedd figyelembe, hogy egyrészt mindnyájunk tüdeje másképp reagálhat a dohányzás hatásaira, másrészt ez a kép a tüdő keresztmetszetét mutatja.

mesterkurzus 2007.03.11. 12:38:49

DeWayne Butcher amerikai adventista orvos magyarországi dohányzásról leszoktató tanfolyamain egészséges és teledohányzott tüdőket mutogatott és ezen elrettenve szoktak le sokan és elvágólag. De érdemes lenne utánanézni, miért volt még hatékony a módszere.

vp · http://www.tar.hu/volvo/ 2007.03.11. 18:00:40

Jó blog, ilyen még nem volt, hajrá'

Alaikus 2007.03.11. 21:59:09

Én már köbö két és féléve nem dohányzom.Akkor most milyen a düznim,elötte 20évig gyártottam a 'koporsószöget'. Amúgy nagyon kafa az oldal!

kazsu 2007.03.17. 17:23:02

Érdekes téma: nem a tűdők külleme a legijesztőbb: a dohányzás okozta idült, nemspecifikus légzőszervi betegség (CALB) végstádiumában "vegetálgató" ember, ahogy minden másodpercben megküdz minden egyes molekula oxigénért. A dohányzás olyan elváltozásokat okoz a tüdő szövetében, hogy a gázcsere: oxigén vérbe jutása és a széndioxid kiürítése komoly akadályba ütközik: az ember megéli az oxigénhiányt. "partra vetett hal" effektus. Félelmetes és szánalmas látvány. És a legrosszabb az, amikor nem tudsz segíteni.

wmiki 2007.07.26. 01:09:40

11 év után 25 évesen másfél hete szoktam le a bagóról... Először a pénz motivált (havi 15-20 000 Ft), de másfél hete ilyen és ehez hasonló oldalakat, filmeket nézegetek, hogy végleg elrettentsem magam -sikerrel :-)

Nagyon jó az oldal :-)

wmiki 2007.07.26. 13:26:57

...nem ismertem, de megnéztem -szimpatikus oldal :-)

Avicenna 2008.08.11. 22:50:38

Sziasztok. Látom, hogy ez már nem aktuális post, de azt is látom, hogy még írsz ide, így fogod látni az üzenetemet, és talán nem zavar nagyon.
Megrögzött antidohányos vagyok, nemcsak az egészség miatt, hanem főleg azért, mert egyszerűen zavar. Azt tapasztalom, hogy a dohányosok azt várják az embertől, hogy szívja velük közösen a cigarettát, mert az csak 10 perc...csakhogy ezt naponta húszan akarják...sőt, az erkélyszomszédom az ablakon kihajolva szintén az orrom alá fújja...:((( Természetes, hogy el kell viselni, és BUNKÓSÁG SZÓLNI, mert akkor ÉN VAGYOK AZ INTOLERÁNS. Gyakorlatilag én is dohányzom...csak ők pszichikai örömért eldobják az egészségüket, én meg szenvedek tőle, és ugyanúgy tönkre fog menni az egészségem. Amerikában már feljelentést lehet tenni birtokháborításért, ha valaki úgy dohányzik, hogy a füst behatol a lakásodba! Azért nem akarok nyavajgósnak tűnni, elnézést! Csak egyre drámaibban élem meg a helyzetet. Tetszik az oldalad...
fruzsi
süti beállítások módosítása