MedIQ

goostman_1405253501.PNG_530x296

Hosszú évek óta zajlik a vita, hogy a páciens embertől vagy algoritmustól szeretné megkapni a diagnózist és a legjobb kezelést. Minden kerekasztal beszélgetésnek, aminek valaha is tagja voltam konferenciákon azt hozta ki konklúzióként, hogy az embernek emberre van szüksége, kiváltképp, ha elesett és beteg. 

Egy új kutatás azonban azt mondta ki, hogy a páciensek könnyebben és szívesebben mondanak el kellemetlen részleteket, tüneteket egy virtuális orvosnak, mint az igazinak. Kevésbé érzik így azt, hogy felfednék az életük titkait. 

Ha valaki azt gondolja, nem kell még ezzel a kérdéssel foglalkoznia, hiszen az IBM Watson még csak néhány amerikai klinikán van aktív használatban, a chatbotok pedig még nem mutatják a mesterséges intelligencia jegyeit, próbálja meg meggyőzni magát, hogy ez a chatbot (nem mindig elérhető a weboldal) például nem ember. Jó kérdésekkel 1-2 perc alatt menni fog egy valós beszélgetést mímelve, de ez egy jó gyakorlat a közelgő új gondolkodású algoritmusok felé.

A képen az az Eugene chatbot, ami állítólag átment a Turing teszten (sokak szerint még nem).

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr376504877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása