MedIQ

Nem akarok untatni ezzel senkit, de hátha érdekel valakit, hogy mindaz, amit a MedIQ-en csinálok, hogyan működik az angol orvosi (persze orvostudományi, csak a medical szót nehéz jobban visszaadni) blogoszférában. Most 4 hónapja, hogy elkezdtem a Sciencerollt. Kezdetben napi 20-30 látogatóm volt, ma már 600-1000 körül vagyok, de volt 118,000-es napom is. A feedemet pedig kb. 150-en olvassák. Éppen ma léptem át a 200,000. látogatót. El is öntöttek az érzelmek...



Úgy döntöttem, hogy időről időre egy rövid áttekintést adok arról, milyen érdekességeket sikerült összehoznom az angol blogon, mivel témáim többségét a nyelvi korlátok és a hiányos magyar források miatt nem tudom a MedIQ-re is áthozni.

A napokban kaptam meg a lehetőséget (a decemberi jelentkezés után), hogy megtartsam a Grand rounds-ot, az orvosi blogvilág blogkarneválját. Minden héten egy blog megkapja a lehetőséget az adott hét legjobb orvosi blogposztjainak az összegyűjtésére és azoknak az általa meghatározott módon való prezentálására. Valaki rajzfilmfigurák köré gyűjti a cikkeket, más inkább szakma szerint osztályozza, én a Monty Python orvosi jellegű videói köré szerveztem a 60 beküldött cikket.



A héten készítettem interjút egy amerikai anyukával, akinek a fia egy anyagcsere rendellenességgel küzd, és ennek az anyukának köszönhető (többek között), hogy Texas államban már 27 betegségre szűrik a csecsemőket 6 helyett. (Kis hazánkban 4-re szűrnek, de erről lesz külön posztom, nem lövöm le a poént.) Aztán megkértem egy michigani molekuláris biológust, aki újszülöttkori szűrésekkel foglalkozó laborban dolgozik, hogy vigyen be minket a színfalak mögé: hogyan vezetnek be új szűrést, milyen fejlesztések várhatók a jövőben, mi a véleménye a magyar rendszerről, stb.

Remélem, találtok a Sciencerollon is érdekes olvasmányokat.
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr8949973

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: sex Toys for couples 2018.05.24. 11:46:23

Kerékpárral hegyen, dombon, - BKV-val?! - Óbuda több mint város!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása