MedIQ

Rengeteg üzenetet kapok, hogy milyen eszközökkel mérem az egészségi állapotomat. Ezekről már egyenként beszéltem a Youtube csatornámon, most viszont megosztom az eszközöket egy listában linkekkel együtt.

Paraméter | Eszköz | Weboldal

  1. Vérnyomás | Withings Blood Pressure | Withings.com
  2. Agyi aktivitás | Muse | Choosemuse.com
  3. Figyelem | Puzzlebox Orbit | puzzlebox.io
  4. Alvás | Withings Pulse | Withings.com
  5. Pulzus | Wahoo | Wahoofitness.com
  6. Testhőmérséklet | CheckMe | viatomtech.com
  7. Napi fizikai aktivitás | FitBit | fitbit.com
  8. Electrokardiogram (EKG) | AliveCor | alivecor.com
  9. Érrendszer állapota | Tinké | zensorium.com
  10. Stressz | PIP | thepip.com

Remélem, hasznát veszitek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr147530480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadasze 2015.06.10. 17:15:42

Kedves Bertalan!
Másik bejegyzéséhez már írtam, de itt is megismétlem, mert az egy régebbi.

Családunkban több érintett is van, akiknek fontos lenne a megelőzés, ezen belül EKG készítése és diagnózis készítése időnként. Tud javasolni akár itthon, akár külföldön elérhető, telefonos appal rendelkező EKG készüléket, vagy mobil kiegészítőt? Android-IOS egyaránt lehet, vagy akár külön készülék, ha megbízható eredményt produkál.

Én is megtaláltam az AliveCor eszközt, de bizonytalan vagyok, hogy itthon is jól használható? Arról nem beszélve, hogy kissé nehézkes lesz a beszerzése, de persze ha ez a legjobb, hát vhogy megoldom...

Válaszát előre is köszönöm, Vadászné Erika (vadaszneerika@ymail.com)

szoja122 2015.06.17. 06:16:57

@Dahaka°: Termodinamika II. törvényéből következik: az áram a legrövidebb utat, illetve a legkisebb ellenállást adó utat választja. Következtetés, hogy az áram épp a zsírban legkritikusabb területeken nem halad át. Akkor hogy lehet pontos? Csak úgy tudnám elképzelni a pontosabb mérést, ha a test több tájékán vezetnének át áramot és a kapott értékekből következtetnek egy tapasztalati képlet alapján. Legkevesebb mint három, de inkább 4 pont kellene. A láb, a kéz, csípő-derék és has tájékokon.

Ezért véleményem szerint az ilyen típusú készülékek NEM PONTOSAK!

szoja122 2015.06.18. 09:34:47

@Meskó Berci: Nem értem, a hozzászólásod nekem szól?
Azért gondolom, mert úgy látom, hogy csak én mondtam véleményt, de én nem a szívbetegségről írtam, hanem a testzsír mérésről. Az általad linkelt szöveg pedig a pitvarfibrillációról szól. Azt természetesen egy EKG pontosan ki tudja.

szoja122 2015.06.18. 09:37:55

@szoja122: Mérges vagyok a blog.hu-ra, mert utólag nem lehet javítani.

"mutatni" szó lemaradt, de gondolom anélkül is érthető. :)

szoja122 2015.06.18. 10:05:33

@szoja122: Pontosítok.

A mérlegekre gondoltam, ahol a mérlegre állva átvezetnek az egyik lábról a másikra alacsony feszültséget, és az ellenállásból számítják ki a zsír mérését.

Ezért véleményem szerint az ilyen típusú mérlegek NEM PONTOSAK!

szoja122 2015.06.20. 17:49:52

@Dahaka°: Szerintem az egészség szempontjából a testsírt (a legtöbb esetben) külön mérni felesleges.

Legtöbbször elegendő a BMI (testtömegindex). Ilyen kalkulátorokból nagyon sok van az interneten (pl. www.hazipatika.com/taplalkozas/fogyokura/bmi_testtomegindex_kalkulator)

Férfiaknál (férfias alakú nőknél)fontos lehet még a has kerületének mértéke is ami tudomásom szerint nem haladhatja meg a 96 - 102 cm-t. Ezt a szívbetegségeknél érdemes figyelembe venni.

Legtöbb esetben azonban elegendő a BMI index is.
süti beállítások módosítása