MedIQ

Én szeretem a blog.hu-t. Azért jöttem ide másfél éve, mert nagyon jó a szerkesztői felület, gyors a support és az Index címlapos kikerülés miatt sok olvasót nyertem. Az Index remélhetőleg minőségi és érdekes orvosi tartalmat kapott ezáltal, én meg olvasót. Ingyen, gyorsan. Ezt úgy hívják, hogy web 2.0.

Ez most megszűnik. Bevallom, megdöbbent a blog.hu új hirdetéspolitikája, mert én még ilyen agresszív, profithajhász hozzáállást nem láttam a blogvilágban, pedig jártam néhány helyen.

Ha összeszámoljuk, angol és magyar blogjaimon hány olvasóm volt eddig, nagyjából 1,600,000 jön ki. Az angol blogom a világranglistán 13. a 100-ból, vagy 32. a 912-ből. Ez azért van így, mert komolyan veszem ezt a munkát és sok energiát fektetek bele.

Márpedig nem azért dolgozok, hogy ebből magamnak, vagy bankoknak, cégeknek profitot szerezzek. A MedIQ-en, ahogy a Sciencerollon sem, soha nem lesz hirdetés. Ennek megfelelően többet az Index címlapjára sem kerülhetnek ki a posztok. Remélem, ettől még a MedIQ olvasói idetalálnak.

A hirdetéses döntést, van, aki olvasóira bízta. Van, aki úgy érez, mint én. Viszont én nem tudom megérteni ezt hozzáállást a blog.hu részéről. Lehet a web 2.0-ből, emberekből pénzt csinálni, de nem ilyen módon.

Így szombat délelőtt, jelenleg nem sok értelmét látom a magyar orvosi blogolásnak, mert amikor hirdetésmentesség esetén még azt is megszabják, milyen (akár non-profit) bannert tegyek ki a blogomra, akkor itt már nem blogolásról beszélünk. Itt a web 2.0 nevű jelenség, buborék, bármi, meghalt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mediq.blog.hu/api/trackback/id/tr7769967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.15. 12:28:37

Szia Berci, bocs, de ez sima hiszti, amit itt levagsz. Nem dolt ossze a web 2.0 attol, hogy _egyetlen_ felulet, az Index cimlap megszunik, mint ingyenes forgalomterelo tenyezo. A web2 lenyege eppen az, hogy az arra erdemes blogok kiharcoljak, hogy sok sok csatornan keresztul (linkek, hivatkozasok halojan, keresomotorokban) kapjak meg azt a figyelmet, amit megerdemelnek.

Amugy erdekelne, szerinted hogyan kellene penzt csinalni, mert azt irod, lehet, de nem igy.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2008.11.15. 12:38:45

Sztahanov, egy percig nem tagadom, hogy igazad van.

De sztem az nem jó módszer, ha a bloggereket sarokba szorítják és meghatározzák, mit tehetnek ki a sidebarba és mit nem. Mert onnan ez már nem blogolás.

El nem tudom képzelni, hogy holnap reggel, amikor belépek a Wordpressbe posztot írni, ilyen választási kényszerrel fogadjanak. Valszeg azért írtam meg ezt a posztot, mert ebből indultam ki.

Ezek szerint nem szabad a külföldi blogmotorokat alapul venni.

Az én problémám az, hogy ha bár joga van a blog.hu-nak módosítani a felhasználási feltételeket, ha tudom, hogy ilyen lépést terveznek, eleve nem jövök ide, bármennyire is szeretem a szerkesztői felületét.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.15. 12:59:30

@Berci, a blogger barmit kirakhat a sidebarba, reklamot eddig sem rakhatott ki, tehat eziranyu valtozas a felhasznalasi feltetelekben biztosan nincs szerintem.

Amugy a wordpress.com sem enged reklamokat, az, h mi engedunk, inkabb pozitivum hozzajuk kepest, nem?

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2008.11.15. 13:11:22

Abszolút pozitívum. Ha beszállsz a hirdetési bizniszbe, promótálunk, segítünk. Ha nem, bocs, kiestél a ringből. A Wordpressen nincs ilyen.

A blog.hu innentől ellenőrizni fogja, milyen banner kerül a sidebarba? Most a Medipress villog nálam, mert szeretem a cikkeiket. Ez reklámnak minősül?

Követező körben meg lesz mondva, ki miről írhat posztot?

De egyébként teljesen mind1, megértem, hogy pénzt kell a blogokból csinálni, biztos sokan segítenek majd. Néhányan meg maradunk magunknak.

Köszönöm a supportot, sztahanov.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.15. 13:22:44

@Berci, azt akarom mondani, hog a wordpress.com-on csak csizmas kandur modell letezik. Nem tudnak mas modellt adni, mert nincs Indexcimlapjuk hozza.

A blog.hu soha nem mondta meg, h mirol irjon valaki posztot, ez most megint vagdalkozas. A reklam kihelyezesenek torvenyi keretei vannak, azokat nem a blog.hu mondja meg. Tehat jelolni kell, nem szabad barmit reklamozni, ilyesmi. Meg1x: ezeket torvenyek szabalyozzak, nem mi. A teveben a bloggerek azt raknak ki, amit akarnak.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2008.11.15. 13:29:17

Ha a blog.hu azt mondja, van egy ilyen hirdetési modell, azt mondtam volna, milyen jó ötlet, biztos sokan csatlakoznak majd, így a befektetett pénz/idő/energia valahogyan mégis megtérül a bloggereknek.

De a válaszút elé állítás nem jó ötlet. Ha maradok csizmás kandúr, elesek egy promótálási lehetőségtől, ha beszállok a hirdetési piacba, csak rosszul jövök ki belőle, mert még egy énblognál rendben van, de egy orvosi blognál ki tudja, milyen hirdetések kerülnek be a posztokba.

Biztos nyertek ezzel egy csomó profitot, de biztosan elveszítetek néhány bloggert. Egy kezelésnél a kezeléssel járó veszteség/nyereség hányados szabja meg, egyáltalán belekezdünk-e. Ha ez nálatok ki lett számolva és alacsony volt, akkor őszintén sok sikert hozzá.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.11.15. 13:32:16

Hm, Berci, higgadj le, segítünk. ;~) Aki olvassa a blogot, és nem az indexcímlapról tévedt ide, az írjon.
Egynek itt is vagyok.

Bolee 2008.11.15. 18:07:27

szerintem ha megkeresnek egy komolyabb juttatással te is meggyőzhető leszel

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2008.11.15. 18:24:56

talan az a baj, hogy mindannyian hozzaszoktunk ahhoz, hogy az index cimlap van, jar alapbol a lehetoseg, es sokunknak (pl nekem) ez hozta meg a nyilvanossagot. hiaba van google et al, akkor sem talaltak volna ra az emberek, es ha nincs visszajelzes, latogatok, akkor azert ez alatt a ket ev alatt rendesen beleuntam volna.

ha ebbol a szemszogbol nezem, akkor tenyleg rossz erzes, hogy elvesz a lehetoseg, reklammentesseg eseten, mintha megfosztananak valamitol. en mindig is ugy tekintettem a cimlapozasra, mint valami plusz dolog, amikor blog.hu-ra koltoztem meg nem is volt ilyen. meg tudom erteni, ha kell az uzleti modell, a blog.hu nem szeretetszolgalat, es kesz.
nekunk meg fel kell noni. (vagy lepasszolni a felelosseget, ahogy en is tettem :))

Syolos 2008.11.15. 20:59:50

WTF? Reklám nélkül nincs Internet. Vagy pedig a kedves internetezőknek ki lehet nyitni a tárcájukat, és elkezdeni fizetni, mint a Blikknél, HVG-nél, Dörmögő Dömötörnél (van még ilyen?).

Ettől "ingyenes" az Internet. Oda kell írni mellé bazi betűkkel, hogy REKLÁM, és akkor majd a user dönt. Mert habár a user NAGYOBB RÉSZE nem Einstein, azért nem is ostoba. Fizetni viszont nem fog az olvasnivalóért. De a szerverek sem futnak puszira (hogy csak egy tételt említsek).

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.11.16. 08:58:03

Annak, hogy az én blogom kijut e az Index címlapjára, túl sok jelentősége nincs. Persze, jól esik néha, ha valami komolyabb témát kapok el, és a véleményemet a szokásos látogatói szám sokszorosa látja, de ritka nálam az ilyen téma.

Viszont ez a blog igen is az Index címlapjára való, de reklámok nélkül, mert olyan dolgokról szól, amit sokkal több embernek kéne olvasnia, mint mondjuk egy celeb hernyóevését a sivatagban. Az már egy másik történet, hogy az Indexet lassan már a bloggerek írják. Tekintsünk végig a címlapon és láthatjuk, a tényleges szerkesztői hírek arányosan egyre kevesebb területen jelennek meg, és már mindenhol blogok és reklámok. Oké, az index is egy üzleti vállalkozás, elfogadom. De az már kicsit furi, hogy lassan már a bloggerek szerkesztik önszorgalomból, mert az ő írásaik jelennek meg.

Kergezergének igaza van abban, hogy mi eddig sem az index címlapról találtunk ide, de az itt leírtak fontosak annyira, hogy a lehető legtöbb olvasónak látnia kéne.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.16. 13:46:02

@hun.spb: az index cimlapjan a civil blogok a blogketrecben jelennek meg es sehol mashol, valamit nagyon elnezel szerintem. Az, hogy az index blogjai megjelennek a cimlap fo reszen, az mas kategoria, mint az 'onszorgalombol' (lol) bloggolok .

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.16. 14:08:18

ki kell írni minden blog fejlécébe, hogy használj firefoxot és adblockplust ;D

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.11.16. 15:40:06

:: sztahanov.

Tudom és értem. Nem kevertem össze a két dolgot. Tudom, hogy mi a blogketrec. Csupán arra próbáltam rámutatni, hogy a tényleges hírek és a civil blogok, hírdetések, ajánlók, mittudoménmik aránya kissé fura nekem. Lehet, nem jól fogalmaztam.

Én meg tudom különböztetni az indexes "rovatokat" a civiltől. De sajnos nagyon sok olyan kezdő internethasználó van, aki már addig eljutott, hogy berakta az indexet főoldalnak, és ott információt keressen, de a különbséget nem érzi a "hivatalos MTI hír alapján készített információ" és "kiss jános véleménye a gazdasági válságról" között.

A saját apám képtelen kommentet írni a saját blogomra, pedig olvassa. Nem tudja, hogy mi az, és miért. Pedig nem értelmi fogyatékos.

HoldenCaulfield · http://kaizen.freeblog.hu 2008.11.17. 09:15:26

Szia Berci!!

Ha jól értettem, a Kandúr modell megy reklámok nélkül is. Sztem Te megtalálod a módját annak, hogy a Neked tetsző tartalmakat továbbra is elhelyezd a blogodban ;)

1ébként én sem az Indexről olvaslak, hanem Google Readeren keresztül.

Szóval, ne add fel!

Üdv

Holden

darvas · http://dtp.tumblr.com 2008.11.17. 20:18:37

Nagy csalódás, hogy ezt lertad. Biztos te írtad?
Berci ne maradj sokáig Debrecenben, mert legközelebb a boltban sem fogsz majd fizetni semmiért, ha így folytatod. Úgy látszik Debrecenben mossák az emberek agyát. (hét évet éltem ott a Debrecen vége tábla a kedvenc képem a városból)

Dixie.Flatline 2008.11.22. 19:52:35

tsabeeka-ál a pont. Nekem sehol sincsenek reklámok.És nem is lesznek.

Apropó, emlékeztek amikor egy srác ügyvédi felszólítást kapott a zindextől nem is olyan régen? Igen, ő volt az aki magyar listát szerkesztett/közzétett az oldalán és bizony-bizony kizárta a zindexes reklámokat is Adblock plussal.
Miből tartana kiírni, hogy az oldalt ff +Adblockplus kombóval érdemes nézni?

Amúgy eddig sem a zindexről ugráltam ide. Előfordult ugyan néhány alkalommal, de google reader + könyvjelző.

Mindenesetre valahol ez az egész reklámos viselkedése a bloghunak diszkriminatív akárhonnan is nézem.

Nádori Gergely 2008.11.23. 09:37:14

Kedves Berci,

Én a békámon a hirdetéses megoldást választottam, bár nem gondolom, hogy valaha is azzal fogok foglalkozni, hogy megtöltsem a felét hirdetéssel. Nem volt minden aggodalom nélküli a választás elsősorban azért, mert úgy éreztem, hogy kiengedem a blog egy része felett a kontrollt a kezemből. Hogy messzebb ne menjünk jelenik meg elég sok ilyen-olyan orvosi csodaszer reklámja is a zindexen, olyanok amik ellen próbálok írni nem egyszer.
Végül azonban két dolog döntött. Az egyik, hogy én ismeretterjesztő blogot akarok írni, az pedig akkor működik, ha sokakhoz eljut, ebben pedig nagyszerű eszköz a címlap, főleg, hogy nem vagyok napi frissítésű, tehát kevesen állítanak be kezdőlapnak. A másik pedig, hogy a blog.hu tulajdonosainak biztosan jelentős befektetése van az egész motorban és annak fenntartásában és úgy gondolom, joguk van hozzá, hogy ebből valamit lássanak is.
Az persze egy másik kérdés, hogy mit csinálok, amikor az első fényterápiás hirdetés fog díszelegni a békán.
süti beállítások módosítása